Avatar billede 9k9k9k Nybegynder
28. juni 2002 - 01:06 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

side med gratis billeder

Jeg skal bruge en side med en masse billeder som man må bruge kvit og frit.
De skal helst være i 40-50 stil og fra USA, det kan evt være reklemer for hvad som helst.

Det er lidt en hast sag!
Avatar billede hono Nybegynder
28. juni 2002 - 01:12 #2
Her finder du en masse links til imagebanks - flere af dem med gratis billeder!
http://web.archive.org/web/20010830094529/www.builder.dk/services/links/index.asp?show=12

Hono
Avatar billede panic-killer Nybegynder
28. juni 2002 - 01:14 #4
Avatar billede cjannic Nybegynder
28. juni 2002 - 01:22 #5
Avatar billede cjannic Nybegynder
28. juni 2002 - 01:22 #6
sorry - det var det forkerte link:
http://www.freefoto.com/
Avatar billede 9k9k9k Nybegynder
28. juni 2002 - 01:35 #7
det er mere tegnede billerder jeg er efter, lige som i højre side af http://mohaa.ea.com/ det er lidt sløret, men det gir en ide om stilen... men foresten, tak for at svare så hurtigt!
Avatar billede 9k9k9k Nybegynder
28. juni 2002 - 01:40 #8
Det SKAL være i 40-50'erne SENEST 60'erne!
Avatar billede pryds Nybegynder
28. juni 2002 - 01:48 #10
"om man må bruge kvit og frit" uh, den så jeg ikke.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. juni 2002 - 03:03 #11
du sagde jo ikke noget om tegnede billeder i beskrivelsen.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
28. juni 2002 - 05:00 #12
Her er nogle mode-tegninger fra 1940'ernes USA
http://www.sensibility.com/vintageimages/1940s/
evt. flere her
http://www.itzalist.com/art/fashion-1940.html
Det var hvad jeg lige kunne finde
Avatar billede 9k9k9k Nybegynder
28. juni 2002 - 07:21 #13
Det må du undskylde oz2kas. og =maddog= det begynder virkelig at blive til noget, men ikke enu, det er mere evt. billeder, stadig tegnede, hvor der er en lille reklame (noget text...), burde jeg tage mere for det??
Avatar billede resten Nybegynder
28. juni 2002 - 08:50 #14
9k9k9k-> Hvem er woldu ?
Avatar billede 9k9k9k Nybegynder
28. juni 2002 - 08:53 #15
Woldu er en af mine venne jeg havde på besø her for et par dage siden, han skulle bruge et logo, så jeg foreslog ham at spørge her på eksperten, hvorfor?
Avatar billede bbrockie Nybegynder
28. juni 2002 - 09:05 #16
Nu må i lige tage hensyn til at 9k9k9k bedte om materiale der må bruges "kvit og frit", dvs. ikke bare noget med at smide ham en hel del links til billeder i har fundet fra en søgemaskine; dette er stadigvæk materiale som forfatteren har ophavsret på, og må ikke bare bruges uden hans godkendelse.

9k9k9k: Det du søger er billeder der er "Royalty Free", der kortfattet betyder at du ikke skal betale penge for at benytte dig af dette materiale. Hvis i tvivl, spørg så de andre eksperter herinde, eller søg på f.eks http://www.google.com
Avatar billede resten Nybegynder
28. juni 2002 - 09:50 #17
Ikke så meget ville bare lige høre :-)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
28. juni 2002 - 11:32 #18
9k9k9k: prøv at søge på "war bonds". Det var obligationer, der blev udstedt under krigen til at financiere produktionen af krigsmatiel. Hvis du samtidig kryds-søger på "commercial" kan det være du finder noget.
Bare et skud fra hoften.
Avatar billede zm Nybegynder
28. juni 2002 - 11:35 #19
http://creative.gettyimages.com/ her kan du finde mange billeder! Free
Avatar billede lee Nybegynder
28. juni 2002 - 11:45 #20
http://www.pspgrafik.dk/links.htm
her ligger en del links til billeder

/Lee
Avatar billede =maddog= Nybegynder
28. juni 2002 - 11:49 #21
Det kunne godt være man skulle lave en bookmark til dit site efterhånden Lee.
Avatar billede 9k9k9k Nybegynder
28. juni 2002 - 15:15 #22
Jeg er lidt af en internet spasser og ville virkelig være glad hvis i ville give direkte links, jeg kunne ikke finde noget på verken lee eller zm's link, ellers tuside tak for insatsen!
Avatar billede =maddog= Nybegynder
28. juni 2002 - 16:27 #24
rbnh> jeg tror han mener at han vil have en adresse a'la
www.hererdetbillede.com/grafik/40-er-reklame.gif
eller tager jeg fejl?
Avatar billede lee Nybegynder
28. juni 2002 - 20:29 #25
9k9k9k>> var det så ikke en idé at spørge hvis du er i tvivl i stedet for bare at afvise ?

jeg gav dig en liste med links til alle mulige gratis billedarkiver på nettet.
At finde billeder i gammel stil, handler blot om at benytte de rette søgeord...

Så måske du skulle prøve igen ;o)

=maddog=>> Ja da har du ikke allerede gjort det ;o)

/Lee
Avatar billede =maddog= Nybegynder
29. juni 2002 - 04:00 #26
lee> jo. det har jeg. men 9k9k9k er meget hemmelighedsfuld.
Avatar billede ziton Nybegynder
29. juni 2002 - 04:05 #27
tonystone.net
Avatar billede 9k9k9k Nybegynder
29. juni 2002 - 12:04 #28
>>lee hvad skal jeg så søge under??
Avatar billede 9k9k9k Nybegynder
29. juni 2002 - 12:07 #29
rbnh>> jeg kunne ikke finde noget på søgemaskinerne, havde faktisk allerede prøvet før jeg spurte her...

ziton>> hvad skal jeg søge under der??
Avatar billede ziton Nybegynder
29. juni 2002 - 12:49 #30
du skal jo søge under 1950 eller nåd eller fifthys eller hvorn det staves
Avatar billede rbnh Nybegynder
29. juni 2002 - 13:48 #31
Tja, det må da være meget specielle billeder, som du er ude efter.

Så er der jo de prof. tilbage eks.v. http://www.polfoto.dk/ du skal bestille adgangskode før du kan se hvad de har liggende. Det er gratis at få adgangskode; men du skal betale for brug af eventuelle billeder.

Prøv endvidere at se http://www.topfoto.co.uk/ man kan logge sig på som gæst og få adgang til mere end 12 mil. billeder.
Avatar billede rbnh Nybegynder
29. juni 2002 - 14:45 #32
Så mener jeg, at have fundet noget du kan bruge. Klik på efterfølgende link:  http://pro.corbis.com/  og skriv "Advertising" i søge rubrikken.
Klik på det enkelte billede, for at se nærmere om copyright m.m.
Avatar billede 9k9k9k Nybegynder
01. juli 2002 - 00:19 #33
tak rbnh... lige hvad jeg skal bruge!
Avatar billede rbnh Nybegynder
01. juli 2002 - 04:02 #34
Selv tak - Det er altid rart at kunne hjælpe lidt og linket (siden) vil jeg da også selv benytte mig af.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
01. juli 2002 - 09:06 #35
fanme ok. (også på tide - det var ved at blive pinligt)