Avatar billede maria79 Nybegynder
27. juni 2002 - 22:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Defragmentering

Er der nogen der har et godt råd? Jeg kan ikke få defragmenteret min computer. Den bliver ved med at stå og blinke mellem 0 og 1% i 4-5 timer!?? Hvordan kan det være?
Jeg har nemlig problemer med at min computer er meget langsom til tider og der dukker jævnligt skilte op hvor der står at jeg har udført en ulovlig  handling...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juni 2002 - 22:10 #1
kør en scandisk på drevet først!
Avatar billede xrenegade Nybegynder
27. juni 2002 - 22:11 #2
det drev du skal defragmenterer skal have minimum 15% ledig plads for du kan defragmentere...
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 22:11 #3
Win98?
Avatar billede 9k9k9k Nybegynder
27. juni 2002 - 22:15 #4
brug o&o defragmenting og ikke windows programmet, det der er i windows er elindigt!!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
27. juni 2002 - 22:16 #5
hvis du har 98 har ms en mulig løsning på dit problem

http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q218160
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 22:17 #6
9k9k9k>o&o koster jo også lidt ik. Og MS defragmentering fungerer da udemærket.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
27. juni 2002 - 22:18 #7
>>shultze - enig
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
27. juni 2002 - 22:19 #8
Hver gang andre programmer end defragmenterings-programmet laver ændringer på harddisken så starter defragmenteringen forfra. Så hvis du vil have defragmenteringen hurtigt overstået skal du lukke alle unødvendige programmer og lade computeren være i fred mens den defragmenterer.
Avatar billede maria79 Nybegynder
27. juni 2002 - 22:22 #9
Jeg har win 98 og der er næsten ikke brugt noget plads på harddisken... ikke engang 15 %
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 22:23 #10
Har du Office?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juni 2002 - 22:23 #11
prøv at kør en standard scandisk før du defragger.. det klare problemet 90% af tiden!
Avatar billede maria79 Nybegynder
27. juni 2002 - 22:24 #12
Det har jeg gjort og det hjælper ikke...
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 22:24 #13
Fryser din pc også en gang i mellem ved normal brug?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
27. juni 2002 - 22:25 #14
Står der ikke i statusbaren (den grå bare nederst i programmet) HVORFOR programmet bliver ved med at starte forfra?
Avatar billede colabund Nybegynder
27. juni 2002 - 22:31 #15
Det er nok fordi, du har et eller flere baggrundsprog´s kørende!
  Jeg har selv ´98, og når jeg defragger starter jeg pc´en op i "fejlsikret tilstand", kører scandisk og derefter defrag UDEN problemer.
  Prøv det...
Avatar billede colabund Nybegynder
27. juni 2002 - 22:35 #16
PS.: Fejlsikret tilstand: Sluk comp., hold "crtl" nede MENS du starter indtil "vinduet med de fem muligheder" kommer, slip "crtl", vælg "fejlsikret".
  Fortsæt som ovennævnt, og sov lykkeligt...
Avatar billede colabund Nybegynder
28. juni 2002 - 16:08 #17
Takker for points, lærte selv tricket her på E  :)
  Prøv at se nederst til højre på skærmen (i fejlsikret tilstand), hvor mange (få!!) prog´s, der IKKE får lov til at starte op, set i forhold til normal tilstand.
  Så får du en fornemmelse af, hvem synderen er; og denne synder stjæler jo vel at mærke ressourcer fra dig i normal tilstand (altså din PC, går ud fra du selv er i "normal tilstand" hele tiden).