Avatar billede ericsson1 Nybegynder
26. juni 2002 - 23:25 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Formatering af C:

Jeg vil lige høre om det er muligt at formatere sit C: drev uden at slette alle sine andre partioner og hvordan dette gøres (jeg har Linux og Me) og den vil ikke formatere når jeg skriver format c: der er der et eller andet der er "optaget"

Pft.
L
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2002 - 23:36 #1
Du skal boote på en startdiskette, når den er færdig med, at boote, står derA: så skriver du format c: og trykker enter.
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
26. juni 2002 - 23:40 #2
Ja men det virker heller ikke helt, jeg har fået af vide jeg skulle gøre det med en win2000 cd-rom fordi der ligger Linux på den som første system???
Avatar billede _mig Nybegynder
26. juni 2002 - 23:40 #3
hvis du ikke har en bootdisk så kan den hentes her http://www.bootdisk.de/
Avatar billede webmasterdk Praktikant
26. juni 2002 - 23:42 #4
Du kan jo ik formatere inde fra windåse!
Du skal boote op ude i dos, evt med en diskette kan downloades fra www.bootdisk.com
Så skal du bare skrive format c:
Kan du stadig ik formatere, så start fdisk
vælg ja ved understøttelse af større diske,
vælg slet, vælg slet primær partion, følg anvisninger på skærmen.
Når det er gjort skal du så vælge 1 for at oprette en primær partion igen.
Følg anvisningerne på skærmen.
Afslut fdisk, genstart og formater dit c drev.
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
26. juni 2002 - 23:46 #5
Jo men,,, den vil ikke slette "partion 1" medmindre alle de andre partioner er slettet først,,, Og det er det jeg helst vil undgå.
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
26. juni 2002 - 23:47 #6
Kan det ikke have noget med det der Linux at gøre?
Avatar billede onki Nybegynder
27. juni 2002 - 00:27 #7
Hvis du anskaffer dig Partion Magic 7.0 sparer du dig selv for mange penge.

http://www.powerquest.com/partitionmagicpro/
Avatar billede onki Nybegynder
27. juni 2002 - 00:28 #8
Penge = Problemer.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
27. juni 2002 - 00:47 #9
onki >> spare penge? det er ik et af de billigste programmer!
Men det afhænger vel af forhandleren
Avatar billede onki Nybegynder
27. juni 2002 - 00:55 #10
Jeg mente problemer.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
27. juni 2002 - 02:51 #11
havde ik lige opdateret inden jeg postede det.......
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juni 2002 - 10:20 #12
når du har haft Linux inde skal du bruge fdisk /mbr før du kan formatere.
Prøv det!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juni 2002 - 10:20 #13
.
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
27. juni 2002 - 10:46 #14
med lidt fantasi kan du sagtens hente Partion Magic 7.0 på nettet !!!
det er et godt program og det håndtere alle systemer
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
27. juni 2002 - 12:52 #15
Jeg har vist ik´ så meget fantasi, så er der nogle der kan hjælpe med link til partion magic 7.0
Avatar billede webmasterdk Praktikant
27. juni 2002 - 15:41 #16
ericsson >> Det marlboro-man mener er at du kan downloade det på en warez side, og nej, der er ikke nogen der kan give dig et link til en fuldversion da de og du vil blive slettet fra eksperten.dk!
Du kan dog hente en lovlig demo her:
http://www.powerquest.com/partitionmagic/ og så klik på "try now"
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
02. juli 2002 - 18:16 #17
De bootdisk´e der ligger på bootdisk.com kan jeg ik´ få ned på en diskette??? Hvordan kan det være?
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
02. juli 2002 - 18:16 #18
Altså filen er for stor til disketten
Avatar billede ericsson1 Nybegynder
14. august 2002 - 15:22 #19
?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. august 2002 - 15:39 #20
Er du dum i øverste etage!?
Du har da fået indtil flere korrekte svar muligheder!!!
Avatar billede peet-49 Novice
14. august 2002 - 15:56 #21
Samtykker.
Avatar billede onki Nybegynder
14. august 2002 - 16:15 #22
var der ikke et eneste brugbart svar ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2002 - 18:43 #23
ericsson> vi er nogle stykker der godt vil høre hvad du fandt ud af, var der virkelig ikke nogle af rådene der virkede.

Vi vil jo gerne hjælpe dig en anden gang!