Avatar billede jps2mt Nybegynder
26. juni 2002 - 23:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Konvertere MPEG fra 4:3 til 16:9??

Hvordan kan man konvertere en 4:3 MPEG til 16:9 format???
Avatar billede avt Nybegynder
26. juni 2002 - 23:24 #1
det tror jeg ikke at man kan ... men jeg lytter lige med her....

men ellers kan man "trække" formatet med afspillere som zoomplayer
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. juni 2002 - 23:35 #2
Du kan gøre to ting...

1. Beskære din film.
2. Strække din film.

Jeg kan godt fortælle dig hvordan hvis det er det du vil...
Avatar billede jps2mt Nybegynder
27. juni 2002 - 16:57 #3
Jeg skal bare vide hvilket program der kan klare det...
Umiddelbart har jeg ikke noget der kan bruges...
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. juni 2002 - 17:20 #4
VirtualDub kan klare det hele, men så får du et output i AVI. Ellers kan FlaskMPEG også klare det uden større problemer! Ved FlaskMPEG vil jeg anbefale dig at bruge 0.6 preview, da den yder en bedre brugervenlighed ved beskæring af din film! ;)

//hermandsen
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. juni 2002 - 17:26 #5
Hvis du ellers har brug for hjælp så skriver du bare! Jeg har efterhånden brugt de programmer længe!!! :)
Avatar billede outsider Nybegynder
02. juli 2002 - 13:32 #6
jeg lavede lige en guide til nogle andre, så tag dig ik af sproget!
http://johan.dk.tripod.com

det er godt nok til ægte 16:9, men det er det samme du skal gøre.
Avatar billede outsider Nybegynder
03. juli 2002 - 13:18 #7
Hvis du vil bevare billedet kan du også bruge Clip filtret i VD, og så beskære billedet.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
05. juli 2002 - 21:17 #8
Blot et problem...Den 1.4.10 af VirtualDub jeg har siger MPEG: pack syncronization error når jeg prøver at åbne den film jeg skal resize...

Filmen er originalt i 16:9, men resizet (af en eller anden åndsvag grund) til 4:3...Så billedet er helt vidt højt...Det er derfor jeg gerne vil konvertere den tilbage til 16:9...
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 09:15 #9
>>jps2mt
Jeg kan ikke huske om det kan hjælpe ved den fejl-meddelse, men prøv at vælge File->Open video file...(vælg din fil)->Popup extended open options->Accept partical MPEG streams->OK
Avatar billede jps2mt Nybegynder
10. juli 2002 - 18:14 #10
Så fejler VD bare, og lukkes...
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 18:29 #11
Hmmmm... Har du prøvet FlaskMPEG?
Avatar billede jps2mt Nybegynder
10. juli 2002 - 18:46 #12
Ja, men der kan jeg ikke få den til at sync'e lyden...Så kommer den bare haltende bagefter...
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 19:14 #13
Det kan vi klare med VirtualDub bagefter... :) Sig lige til når du har en færdig fil fra Flask, så klarer vi lyd-problemet bagefter! ;)

Jeg har faktisk skrevet to guides, præcist omkring lyd-synkronicering...

http://nowle.homepage.dk/virtualdub/synkronlyd/ <- Fortæller lidt omkring problemet.
http://nowle.homepage.dk/virtualdub/synkronlyd/forskyd.html
http://nowle.homepage.dk/virtualdub/synkronlyd/straek.html <- Dit problem.

God fornøjelse! Sig til hvis der er problemer! ;)