Avatar billede lukkes Nybegynder
26. juni 2002 - 21:36 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ram

Hej.

Jeg sidder med 2 computere. Den ene skal ha' mere ram, og dette vil jeg ta' fra den anden.

Den maskine, som jeg vil pille ram'en ud af, har hverken HDD eller noget - så jeg kan ikke installere et OS til at teste - men mit problem er, at jeg gerne vil vide _hvilket_ slot, som har blokken på 64 MB RAM (Der er 2 - en på 32 og en på 64). Så vil jeg også gerne vide, hvor mange Mhz de er på :o)

Er dette muligt?

Mit andet problem:

Jeg har købt en lille sød workstation. Jeg tror det er PC133 Ram der sidder i den nu - men vil den mon få problemer med dem jeg smider i den nu ? Hvis de bare køre, så får jeg vel ikke problemer med dem tidligere, vel?
Avatar billede lukkes Nybegynder
26. juni 2002 - 21:37 #1
Hm.. mener den største blok SKAL sidde i den første sokkel, right ? Så er første problem jo faktisk løst :o)
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2002 - 21:43 #2
De lidt nyere bundkort er ligeglad med, hvilken sokkel, de kommer i. Du kan hente et program til at teste det med SiSoft Sandra, det er en rigtigt godt program  http://www.3bsoftware.com/Sandra
Avatar billede lukkes Nybegynder
26. juni 2002 - 21:44 #3
peet49 >
1) Det er en ældre maskine
2) Læs mit indlæg - Ingen HDD !
Avatar billede _mig Nybegynder
26. juni 2002 - 21:46 #4
Hvis det er samme slags ram ingen problemer du må prøve dig frem Noter hvor meget ram der er i maskinen nu.
smid en af de gamle blokke hvis der kommer 64MB mere er det den
hvis dert kun kommer 32MB mere er det ikke den
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
26. juni 2002 - 21:46 #5
Ja det er muligt hvis producenten har skrevet det på ram-klodserne (som IBM f.eks. gør), el. hvis du har en RAM-tester.
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2002 - 21:59 #6
Selv om bios accepterer rammene, er det ikke sikkert, at dit OS senere også gør det; men det kan du da lade komme på en prøve, du ødelægger intet ved det.
Avatar billede lukkes Nybegynder
26. juni 2002 - 22:13 #7
Hm.. jeg bliver ikke så meget klogere . heh :o)
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2002 - 22:22 #8
Hvis ikke SFB står på blokkene kan du ikke umiddelbart finde ud af det. Du skal have et program som sandra, for at gøre det, og det kræver, at du har en færdig maskine.
Avatar billede lukkes Nybegynder
27. juni 2002 - 22:49 #9
well, jeg fik ingen løsning, så jeg lukker spm. tak for forsøget..
Avatar billede lukkes Nybegynder
27. juni 2002 - 22:52 #10
..