Avatar billede asbury Praktikant
12. august 2000 - 17:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

installation af win98 2ed. på P100.

Jeg har forgæves forsøgt at installere win98
på min gamle P100,win virker på min nye computer.Efter installation ender den altid
halvvejs igennem opstart med sort skærm og
en fejlmeldning at den ikke kan finde en undersystemdriver der skal bruges til opstart.Jeg har overvejet om der muligvis
skulle være nogle hardware problemer men den har tidligere været installeret med win98 da jeg købte den brugt, eller og så kunne det måske været \"batteriet\"!.
Avatar billede holmager Nybegynder
12. august 2000 - 17:55 #1
Husk også at der er forskel på win98 og win982ed. Men umiddelbart vil jeg ikke anbefale dig at installere W98 på en P100 maskine.
Hvor mange ram er der ?
Du vil formentlig få en bedre performance med W95.

Avatar billede teknik Juniormester
12. august 2000 - 17:58 #2
Et vidtfavnende spørgsmål....
Ældre maskiner døjer til tider lidt med konflikter mellem de installerede kort.
Prøv at fjerne alle indstikskort bortset fra skærmkort og evt. HDD-controllerkort
og så installere igen

..Kan den starte i \"fejlsikker\" . tryk F8 v. boot for at få menuvalg frem.

Ellers er der ikke meget at gå efter.

mvh :-)
Teknik

mv
Avatar billede asbury Praktikant
12. august 2000 - 18:43 #3
J
Avatar billede asbury Praktikant
12. august 2000 - 18:46 #4
Maskinen kan starte i fejlsikret tilstand det er det jeg finder mystisk.Jeg har prøvet at fjerne alle kort men det i virkede ikke som om det gjorde den stor forskel.
Avatar billede teknik Juniormester
13. august 2000 - 16:07 #5
Når den kan starte i Fejlsikker, men ikke i alm. opstart er der
de to mest åbenlyse muligheder.
1. - mest sandsynligt.
Den kan ikke li\' en eller flere af enhedsdriverne.
Prøv evt. at skaffe de nyeste drivere fra nettet.
Installer dem så i fejlsikker.

2. Den kan ikke li\' de ressourcetildelinger kortene får.
check om nogele af kortene evt er jumperopsatte og derfor \"forlanger\" en bestemt ressource irq/dma.
- Check evt. også om der er lavet nogle \"reservationer\" af ressourcer, i maskinens BIOS.
Avatar billede jhi Nybegynder
18. august 2000 - 21:10 #6
Jeg har haft samme problem med en 486DX4-100 med W98Se, og der skulle bios\'en bare opdateres, så kørte installationen som smurt.

Mvh
Hauge