Avatar billede cvp Nybegynder
25. juni 2002 - 19:19 Der er 19 kommentarer

FTP server -

Hej.

Jeg er kommet i den underlige situration at jeg ikke længre kan se mine filer på min FTP server.

Jeg kan fint logge ind, men når klienten kommer til at sende kommandoen:

"list-t"

sker der bare ik mere, og jeg får aldrig indholdet at se! :o(

Jeg har PT ikke mulighed for at prøve den fra et lokalt ned, lige som jeg ikke er 100 procent sikker på åbne porte. Men jeg kan som sagt, sagtens logge ind - altså user /pass blir godkendt.

Jeg bruger serv-u den nye, men SSL
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:24 #1
det kan skyldes din Firewall som  tillader ingående men ik udgående trafik har haft samme problem med min FTP server som godt nok sidder på en anden server.. og er routet over..
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:24 #2
prøv at åbne for port 21 og 20 både ud og indgående
Avatar billede cvp Nybegynder
25. juni 2002 - 19:28 #3
Jo det der med port 20 og 21 "tror" jeg nok er okay... og firewallen er i øjeblikket deaktiveret for at teste... så... det burde heller ikke være den.(??)
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:29 #4
har du router på din forbindelse?
Avatar billede cvp Nybegynder
25. juni 2002 - 19:30 #5
ja - router Cisco 806
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:31 #6
prøv lige at kigge en gang på det med port 20 og 21 om det er Routed Korrekt!
Avatar billede cvp Nybegynder
25. juni 2002 - 19:35 #7
ip nat inside source static tcp x.x.x.x 21 interface Dialer1 21

x.x.x.x = server lokal adresse!
Avatar billede cvp Nybegynder
25. juni 2002 - 19:35 #8
dette gælder også for port 20
Avatar billede cvp Nybegynder
25. juni 2002 - 19:38 #9
Jeg er nu kommet frem til at det måske er noget emd SSL krypteringen, fordi, Hvis jeg stopper SSL og køre almindeligt FTP - så virker det faktisk fint.

Det skal lige siges at SSL køre på port 990 og den er på samme måde åben i router, men måske den bruger en port mere?
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:49 #10
jah det kan godt være.. prøv at sætte din server til at køre både med SSL og og Almideligt altså Allow SSL/TLS and Regular sessions.. men det er klart du ik kan connecte til serveren via  en klient på SSL forbindelse hvis du ik har sat den op til SSL connections på Klineten!
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:50 #11
hvis du nu sætter den op til Allow SSL/TLS and Regular sessions så har du både mulighed for dem som kan understøtte SSL og dem der ik kan.. så bruger du høj kryptering for dem der kan og dem der ik kan bar alimindeligt meget godt det gør jeg nemlig!
Avatar billede cvp Nybegynder
25. juni 2002 - 19:54 #12
jo men det sjove er at jeg har jo haft det til at virke.... altså med SSL. Jeg bruger FTP Voyager den har jo ik noget problem med SSL, og desuden blir jeg jo logget ind okay, det er altså et andet sted det går galt ... ved bare ik hvor (??) - Øv! :-/
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:55 #13
hvorfor kan du ik logge ind lokalt?? altså så kan du finde ud af om det er et Routing problem el hvad det er... du skal lige huske at SSL er noget man sætter ik noget som er standard!
Avatar billede cvp Nybegynder
25. juni 2002 - 19:56 #14
STATUS:>  Connecting to "xxxxxx.xxx" on port 990.
STATUS:>  Negotiating SSL connection with server.
STATUS:>  SSL connection established.  All transactions are now secure.
          220 Serv-U FTP Server v4.0 for WinSock ready...
STATUS:>  Connected.  Logging into the server
COMMAND:> USER [bruger]
          331 User name okay, need password.
COMMAND:> PASS *kode
          230 User logged in, proceed.
STATUS:>  Login successful
COMMAND:> FEAT
          211-Extension supported
          AUTH TLS
          PBSZ
          PROT
          MDTM
          SIZE
          SITE PSWD;EXEC;SET;INDEX;ZONE;CHMOD;MSG
          REST STREAM
          211 End
COMMAND:> PBSZ 0
          200 PBSZ command OK. Protection buffer size set to 0.
COMMAND:> PROT P
          200 PROT command OK. Using private data connection.
COMMAND:> REST 100
          350 Restarting at 100. Send STORE or RETRIEVE.
COMMAND:> REST 0
          350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE.
STATUS:>  Server supports resume
COMMAND:> PWD
          257 "/sti" is current directory.
COMMAND:> CWD /sti
          250 Directory changed to /sti
COMMAND:> TYPE A
          200 Type set to A.
COMMAND:> PORT 192,168,0,150,11,105
          200 PORT Command successful.
COMMAND:> LIST -T

!!!!! det er så her det går galt ????
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:58 #15
det kan faktisk også ha noget med PORT/PASV mode at gøre...!
Avatar billede cvp Nybegynder
25. juni 2002 - 20:37 #16
>> hvorfor kan du ik logge ind lokalt??

Jeg er PT ikke lige hjemme.

>>det kan faktisk også ha noget med PORT/PASV mode at gøre...!

Jeg har prøvet de to forskellige måder, stadig uden hjælp - føler mig lidt "lost" :-/
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 21:31 #17
kan jeg godt forstå.. kan faktisk ik lige tænke mig til hvad fanden der lige kan være galt..!
Avatar billede cvp Nybegynder
25. juni 2002 - 21:35 #18
nææ jeg fatter det faktisk heller ikke rigtigt.... men jeg tror lige jeg skal have testet det hele igennem igen!

Måske med en anden FTP server
Avatar billede flp Nybegynder
27. juli 2005 - 11:53 #19
Jeg havde samme problem på min XP sp2 server..fik godt nok en fejl 425 :
jeg slog min Windows XP SP2 firewall fra og vupti..Har ikke kigget på XP sp2 firewallen endnu men jeg tror det er der den ligger.

Flem