Avatar billede voodoo_and Nybegynder
25. juni 2002 - 17:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

AGP er ANTI

OKAY JEG HAR PROBz..!! jeg har problemer med at min skærm går i sort, og den starter ikke op når jeg har mit AGP kort i. Kortet er et ASUS Geforce256 Deluxe, jeg har prøvet kortet i en anden computer med et asus P4B266 ATX bundkort og der virker det fint, jeg har så prøvet en Ati rage agp 8mb, og når jeg bruger den så starter skærmen op. så det er ikke geforce kortet og jeg har prøvet et geforce 3 kort og det virker helæler ikke og jeg tror heller ikke det er bundkortet, men hvad kan det så være..?? det skete bare lige pludselig og jeg har ikgen idé om hvad det kan være JEG ER DESPERAT::!!
bundkrotet er et "ASUS cusl2"

Her er et resumé:
Geforce256 agp 4x + cusl2  virker ikke
Geforce 3 + cusl2          virker ikke
Ati rage agp 2x + Cusl2    virker
s3 virge 4mb PCI + Cusl2  virker
Geforce256 + P4B266 ATX    virker

HJÆLP MIG JEG ER MEGET DESPERAT..!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
25. juni 2002 - 17:51 #1
har du prøvet at gå ind i biosen og ændre i hvilket grafikkort den skal starte op med?
agp/pci er det du kan vælge i mellem, smid den på agp og så skulle det virke
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
25. juni 2002 - 20:25 #2
opdater din bios på dit motherboard så skulle det virke.
her er en link til asus her skulle du nok finde en update:http://download.asus.com.tw/mm_list.asp
Avatar billede zenze Nybegynder
25. juni 2002 - 21:48 #3
Husk opdatered drivere til bundkortets chipset, navnlig den der bevævnes AGP miniport driver:
http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp
Avatar billede voodoo_and Nybegynder
26. juni 2002 - 23:48 #4
Agp mode er on...
Avatar billede voodoo_and Nybegynder
26. juni 2002 - 23:48 #5
men det virker stadig ikke med agp mode on..
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
27. juni 2002 - 00:06 #6
har du prøvet med nye driver til dit grafikkort?
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
27. juni 2002 - 00:08 #7
Avatar billede voodoo_and Nybegynder
27. juni 2002 - 13:12 #8
jeg har prøvet at opdatere BIOSEN nu og det virker stadig ikke.. jeg prøver lige det som ZNEZE skriver jeg skal...
Avatar billede zenze Nybegynder
27. juni 2002 - 13:38 #9
Det kan du gøre uden risiko, men jeg vil anbefale dig at afinstallere alle drivere til grafikkort inden, - så opdatere chipset-driverne - og til sidst kan du lægge den nyeste Detonator ind. Den findes her hos Nvidia:
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000
- Så virker det, med mindre der er noget helt galt med dit grafikkort.
Avatar billede zenze Nybegynder
27. juni 2002 - 13:43 #10
- og det er ver. 29.42. Husk endelig også den nyeste version af DirectX 8.1 her:
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.asp
Avatar billede voodoo_and Nybegynder
27. juni 2002 - 17:49 #11
hmmm nu siger computeren  bip lyde når jeg starter den op... jeg gider snart ikke det pis mere... det er snart tid til et nyt bundkort tror jeg måske..
Avatar billede zenze Nybegynder
27. juni 2002 - 18:07 #12
Når jeg splitter mine computere ad, plejer jeg at have kontakt til et varmeapparat, så jeg ikke får svitset de chips, der sidder på indstikskort, ram og motherboard.
Det er nu ikke sikkert at det er det, som er sket for dig her, men det kan være at nogle af dimserne sidder løst i slottene, hvis de har været ude eller hvis du er kommet til at skubbe til dem.
Avatar billede voodoo_and Nybegynder
28. juni 2002 - 02:26 #13
ja jeg bruger oxo min radiator når jeg piller ved min pc.. jeg tror mere på at der er noget der sidder løst..
Avatar billede voodoo_and Nybegynder
29. august 2002 - 18:27 #14
jeg beklager at jeg ikke har givet point.. men der var ikke noge af jeres løsninger der virkede..
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
10. februar 2003 - 03:40 #15
Luk venligst dit spørgsmål.