Avatar billede nille Nybegynder
11. august 2000 - 20:10 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

Skærm + subwoofer

Min skærm har stået lidt for tæt på en subwoofer. Hvordan kurerer man det hurtigst???
Det skal gå hurtigt, og det skal fandeme virker virke. Ellers er der ingen point
Avatar billede phylox2 Nybegynder
11. august 2000 - 20:13 #1
Du skal kontakte en fagmand, som kan afmagnitisere din skærm !!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
11. august 2000 - 20:14 #2
Jeg kan forestille mig, at du har en masse underlige farver og sådan noget på skærmen ...

Han har en speciel magnet, som kan \"gøre\" det \"normalt\" igen ...

ADVARSEL! : GØR DET IKKE SELV! DET BLIVER BARE MEGET VÆRRE AF DET!!! ---

Avatar billede phylox2 Nybegynder
11. august 2000 - 20:14 #3
En TV specialist vil sikkert kunne hjælpe dig :)
Avatar billede mpj Nybegynder
11. august 2000 - 20:15 #4
Jeps...
En rigtig fagmand...!
Min ven havde det samme problem...!
Og phylox2>>
Jeg ved ikke, men ER det en speciel magnet???
Avatar billede phylox2 Nybegynder
11. august 2000 - 20:16 #5
HVIS du dog alligevel, MOD MIT RÅD, forsøger selv --- thja ... så bliver det sikkert sværere for TV specialisten at gøre den OK igen :((
Avatar billede phylox2 Nybegynder
11. august 2000 - 20:18 #6
Det er jeg ikke så sikker på, om det er ... den er vist specielt udformet og det har noget at gøre med, hvor kraftig magneten er ....

Jeg ville i hvert fald ikke turde selv :)
Avatar billede nille Nybegynder
11. august 2000 - 20:23 #7
Er der ikke andre måder at gøre det på?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
11. august 2000 - 20:26 #8
Desværre ikke ...

Det drejer sig om, at det magnetiske felt, der er i din skræm, er blevet fejljusteret af subben ... det skal stilles tilbage ... og det kan man ikke uden en magnet ...

heh ... du kan jo prøve med subwooferen -- MEN det vil jeg absolut IKKE anbefale !!!

Avatar billede nille Nybegynder
11. august 2000 - 20:34 #9
hvad koster det?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
11. august 2000 - 20:35 #10
Uha ... Jeg vil tro, at han vil tage 1 time for det ... det er vel en 300 ekskl. moms, afhængig af, hvem der er
Avatar billede nille Nybegynder
11. august 2000 - 21:15 #11
jeg har lige fundet ud af at på en anden computer ser billedet fuldstændigt normalt ud, men på min egen er der stort set lyserødt....
Er der slet ingenting jeg kan gøre for at den ser normal ud på min egen comp?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
11. august 2000 - 21:17 #12
Du kan jo forsøge med en magnet, men som jeg siger, så vil jeg ikke anbefale det ....

Har du evt. en degauss funktion på din skærm ? Så prøv den ...
Avatar billede nille Nybegynder
11. august 2000 - 21:33 #13
jeg kom frem til at det sådan set kun var var sek. skærm på mit g400max som var synderen......brug nu de point fornuftigt......:o)))
Avatar billede chruker Nybegynder
12. august 2000 - 02:44 #14
Jeg legede engang med en magnet på mit fjernsyn, for det gav sådan nogle flotte og sjove farver :-)  men pludselig satte de sig \"fast\" og jeg var ved at skide i bukserne. Det forsvandt dog helt efter nogle få minutter.
Avatar billede denboj Nybegynder
13. august 2000 - 05:15 #15
prøv lige at styr dig dit svin og hold dine klamme point for dig selv
Avatar billede denboj Nybegynder
13. august 2000 - 05:17 #16
Hmm - phylox 2 er reél nok - men det lugter alligevel
Avatar billede grande Nybegynder
13. august 2000 - 05:23 #17
du skal bare køre sin pik af og sperme alt dit nektar ud over skærmen, det plejer at virke hos mig
Avatar billede driis Nybegynder
13. august 2000 - 23:49 #18
2500 point for et ret simpelt spørgsmål - der er vist ved at gå inflation i pointene her!! Hvis man skal til at give 2500 point for hvert spørgsmål, er det da vist begrænset, hvor mange spørgsmål, man har \'råd\' til at stille...

Men selvfølgelig er det her sikkert bare et engangstilfælde?
Avatar billede grande Nybegynder
14. august 2000 - 11:28 #19
jeg skyder på at ingen får point, men lad os se
det lugter af fusk
Avatar billede phylox2 Nybegynder
14. august 2000 - 15:14 #20
Hvad lugter af fusk ???

Hvis der er nogen der er ærlig her på eksperten.dk, så er det vist mig ... hvem plejer at anmelde de andre fuskere ??

Men fint med mig, lav i bare en undersøgelse og se mig efter i sømmene ... i finder ikke noget som helst :)
Avatar billede driis Nybegynder
14. august 2000 - 15:25 #21
phylox2>> Jeg anklager dig overhovedet ikke for fusk; jeg ville bare lige pointere, at 2500 point for et spørgsmål er ret overdrevet, og at spørgsmålstilleren måske kunne have nøjedes med mindre.
Avatar billede grande Nybegynder
14. august 2000 - 15:33 #22
phylox2> jeg anklager heller ikke nogen, men er der ikke noget med at nille er din fætter???
Avatar billede grande Nybegynder
14. august 2000 - 15:37 #23
foresten har jeg også haft det samme problem, jeg stillede skærmen væk 1 3 mån, brugte en anden, da jeg lige ville prøve den igen virkede den perfekt.
det var måske bare et lykketræf, ihværtfald er det vist ikke det store problem for en fagmand, det tager ca 5min og koster sikkert ikke noget særligt
Avatar billede admin2 Nybegynder
14. august 2000 - 16:13 #24
phylox2> du skylder en forklaring
Avatar billede phylox2 Nybegynder
14. august 2000 - 18:34 #25
driss >> Jeg syntes også selv, at det er for latterligt ... men jeg er da selvfølgelig villig til at betale nogle af den tilbage .... jeg er da nærmest ligeglad :) Bare nille kan bruge mine svar til noget :)

grande >> Nej, nille er ikke min fætter ... det er derimond \"firefox\"

admin2 >> Jeg kan ikke lige se, hvad det er jeg skylder en forklaring for ??? Jeg vil i hvert fald under INGEN omstændigheder være med til, at blive kaldt en fusker eller blive mistænkt for at snyde med point!! --- Snak med alle andre her på Eksperten.dk og hør, hvad de har at sige om min indstilling til Ekspertens politik ...
Avatar billede phylox2 Nybegynder
14. august 2000 - 18:35 #26
Det eneste jeg gør (og som jeg altid gør) er at jeg ser er spørgsmål jeg kan svare på (idet jeg selv har oplevet det problem) og svarer og får nogle point (godt nok en del)
Avatar billede nille Nybegynder
14. august 2000 - 19:05 #27
Grunden til at jeg gav så mange point var jeg jeg i weekenden var til netparty den pågældende fredag, og da jeg ikke havde lyst til at sidde hele weekenden med et pink skærmbillede, valgte jeg at give en del point for det, måske for mange vil nogen sige, men jeg havde betalt 180 for billeten, og havde ikke lyst til at tage hjem fredag aften igen uden at få noget som helst ud af det. Det vidste sig først bagefter at det slet ikke var skærmen der var tale om. Det var jo så bare ærgerligt for mig. Jeg havde jo accepteret phylex2\'s svar.....

Take it or leave it
Avatar billede denboj Nybegynder
15. august 2000 - 01:37 #28
hov - sommetider går man over gevind og sommetider går man meget over gevind :-)

Phylox2 - jeg tror ikke du snyder :-)
Avatar billede admin2 Nybegynder
15. august 2000 - 15:10 #29
phylox 2>der er noget der ikke stemmer, arbejder på det og vender tilbage.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
15. august 2000 - 21:17 #30
Og hvad er det??? .... Sig lige til, hvis du mener, at jeg er en snyder og vil smidde mig af, for så starter jeg lige en STOR debat for at bevise min godhed (hvilket ikke skulle være nødvendigt)
Avatar billede nille Nybegynder
16. august 2000 - 22:32 #31
admin2
Hvis der er et problem i at phylex2 har fået for mange point kan det da kun være min skyld.
Avatar billede admin2 Nybegynder
16. august 2000 - 23:39 #32
phylox2> point til Phylox2 01-07 2000 16:59:52    110 point fra inko_dk
Som tak for hjælp over ICQ ...

phylox2.. Jeg skylder vist en \"hund\"...
Okay tak!
Du kender politikken her på eksperten, men du får lov til at forklare dig, da du gennem tiden har optjent credit, ok.
Avatar billede admin2 Nybegynder
16. august 2000 - 23:52 #33
grunden til at vi ikke poster links, er fordi det er en sag mellem dig og eksperten. Der er ikke ummidelbart grund til at involvere 3. partier.
Vi håber vi kan være med til fortsat, at bevare dit ellers gode ry.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
19. august 2000 - 12:27 #34
admin2 >> Hvis du mener, at det er fordi jeg mangler en henvisning til det, som jeg lavede, så kan jeg da godt se at der er en fejl! Men jeg syntes ikke, at jeg kan se noget vedr. ICQ hjælp i reglementet : ( http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml )

Hvad mener du med, at jeg kender politikken, og af det er en sag mellem mig og eksperten - og hvor kommer alt dette fra ?! ... Er alt dette et opråb bare fordi jeg får en del point for et spørgsmål ??? Jeg kan slet ikke se, hvorfor du farer sådan her op ???

Fortæl mig lige, hvorfor du \"pisker\" det sådan op ????? Så kan det jo være, at jeg kan \"forklare\" mig - det kan jeg i hvert fald ikke nu, da jeg ikke ved, hvad det er jeg har gjort forkert!?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
19. august 2000 - 12:29 #35
Og mht. til det jeg lavede for inko_dk, så var det en form, hvor man, hvis man havde tastet forkert, skulle kunne rette i det, man allerede havde skrevet (det vil sige, at felterne ikke skulle slettes ved en fejlmeddelselse fra systemet) -- så har jeg da forklartet noget, men er det mon det rigtige!?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
19. august 2000 - 12:29 #36
Og og!!!! Mener du, at jeg og nille har snakket sammen om, at jeg skulle have så mange point det, så taget  du 27553% fejl!!!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
19. august 2000 - 12:47 #37
og det kunne være du skulle tage at kigge lidt på de to parter (spørger samt svarer) i dette spørgsmål! ( http://www.eksperten.dk/spm/23474 )
Avatar billede phylox2 Nybegynder
20. august 2000 - 12:56 #38
Kunne man evt. lige få en tilbage melding på mine spørgsmål ? :)
Avatar billede sa Nybegynder
20. august 2000 - 14:05 #39
=> \"Admin2\"

Lige med hensyn til

\"phylox2.. Jeg skylder vist en \"hund\"...
Okay tak!\"

som du selv nævner ( http://www.eksperten.dk/spm/20900 )

så er der da helt klart angivet en henvisning til det oprindelige spg. - faktisk i selve titlen på spørgsmålet ( http://www.eksperten.dk/spm.phtml?id=20819 )

og efter hvad jeg umiddelbart lige kan se, ja så gik phylox2 faktisk i det spørgsmål glip af 100 point som han burde have haft.

Derfor spørger jeg lige, hvad det forkerte er i det?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
20. august 2000 - 14:08 #40
sa >> Hvis du ser på ( http://www.eksperten.dk/spm.phtml?id=20819 ) så ser det ud som om, at der er nogle, der har taget pointene fra mig :(
Avatar billede phylox2 Nybegynder
20. august 2000 - 14:09 #41
( http://www.eksperten.dk/spm/20900 )

det var den her
Avatar billede sa Nybegynder
20. august 2000 - 14:13 #42
Ja, jeg kan godt se, at pointene pludselig er forsvundet igen.. - men i det oprindelige spg. burde du jo have haft de 100 point, fordi den løsning, der blev brugt, fungerede lige som den, du kom med, og det er derfor jeg spørger \"admin2\" hvad det lige er, der er det forkerte i det. - Åbenbaret endda så forkert, at pointene er blevet taget igen?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2000 - 14:47 #43
admin2 har ikke en døjt med administrationen af eksperten at gøre.
Avatar billede sa Nybegynder
20. august 2000 - 14:51 #44
=> kharder

Af \"admin2\"s data fremgår det godt nok, at brugeren er oprettet for kun 6 dage siden, men hvis vedkommende - som du antyder - ikke skulle være administrator, er der da ikke meget mening i de kommentarer han kommer med?
Avatar billede admin2 Nybegynder
20. august 2000 - 16:15 #45
ok- det er tid til at løfte sløret, jeg er pæd. stud, og har lavet et lille eksperiment der på en eller anden måde skal passe på (livet på nettet)
jeg har fulgt jer et stykke tid, og har prøvet at sætte mig ind i jeres tanker og hvordan et \"samfund\" i samfundet opbygges. Dette med henblik på hvordan grundideen med siden ændrer sig fra \"hjælp\" til egentlig konkurence. Håber ikke at phylox2 tager det alt for ilde op, men takker for din medvirken. ps. jeg logger af efter dette indslag :-)
Avatar billede sa Nybegynder
20. august 2000 - 16:59 #46
=> \"Admin2\"

Inden du helt logger af og forsvinder, bør du måske lige - for alles skyld - præcisere dit forhold til de virkelige administratorer på siden - altså hvorvidt dette \"eksperiment\" er foretaget efter aftale med disse.

Samtidig vil jeg lige slå fast, at grundidéen, som du selv kalder det, fortsat er en kombination af hjælp og konkurrence som den hele tiden har været. Således er mit personlige motiv til at deltage i forummet både glæden ved at være i stand til at hjælpe andre såvel som den \"kredit\" det giver - både i form af point, som senere kan bruges til hjælp til at afhjælpe egne problemer, såvel som i form af den anerkendelse, der betyder at folk med betalte opgaver vil henvende sig til én.
Avatar billede sa Nybegynder
20. august 2000 - 17:04 #47
.. Og nåja, så lige til sidst vil jeg da gerne nævne, at det efter min opfattelse er nødvendigt at holde styr på eventuelle \"fuskere\" o.l. i et forum som eksperten.dk, da tilliden til stedet ellers vil blive skadet, ligesom for mange \"urimelige\" pointoverførsler vil gøre folk, der faktisk arbejder hård, sure.
Avatar billede sa Nybegynder
20. august 2000 - 17:04 #48
.. med god grund ..
Avatar billede phylox2 Nybegynder
20. august 2000 - 17:07 #49
Admin2 >> Hmm ... man kan jo sige mange ting - men jeg kan ikke forstå, hvorfor det skulle hjælpe dig til at forstå vores \"samfund\" ved at beskylde en person for noget, som ikke holder ? (Hvor lang tid har du fulgt os?)

Jeg vil (for at give dig lidt ud af det) slutte mig til sa\'s formål med eksperten! Men, ja, det er faktisk mere en konkurrence end det er for at hjælpe andre - men kan jo sige, at det er sjovere, at konkurrencen hjælper de \"andre\" end at den bare var en ubetydelig ting på nettet.

Jeg kunne dog godt lide, at høre fra nogle af de rigtige administratorer og få \"renset\" mig navn - jeg tror vist, at der er nogle, der ser anderledes på mig nu .....

Endvidere vil jeg lige slå fast, at der ikke er nævnt noget vedr. hjælp over ICQ på eksperten i reglerne :)