Avatar billede dj-denver Nybegynder
25. juni 2002 - 11:53 Der er 13 kommentarer

Cisco Router

Jeg har et lille problem,jeg har lige fået cybercity internet og jeg har et FTP program. Problemet er at jeg ikke kan få programmet til at virke,jeg skrev til cybercity om problemet og de sagde jeg skulle åbne min router det har jeg så gjort men hvad skal jeg gøre når jeg har åbnet den der er en helvedes masse ledninger inde i,og jeg kan ikke se man selv skulle kunne klare det.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. juni 2002 - 11:59 #1
vedr. åbning.. så er det IKKE fysisk åbne.. men åbning af porte ;o)

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding/
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
25. juni 2002 - 12:01 #2
jeg håber virkelig at du mene dette som en joke ???

at åbne routeren er ikke der samme som at silde den af, at åbne den vil sige at forwarde en port til en given IP adresse dette gøres med programmet telnet

star -> run -> telnet 10.0.0.1 -> skriv dit password -> enable -> password igen -> set nat entry add 10.0.0.2 21 0.0.0.0 21 tcp
write
reboot

dette skulle klare det

mc
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. juni 2002 - 12:04 #3
mc-lucifer => du glemmer en ting..

set nat entry add xxx.xxx.xxx.xxx 21 yyy.yyy.yyy.yyy 21 tcp

xxx => erstartes med din lokale Ip adresse (start, kør skrive command => skrive ipconfig /all så har du en 10.0.0.x adresse.. det er den du skal skrive istedet for xxx.xxx.xxx.xxx

yyy => din globale ip gå ind på www.myip.dk der får du oplyst en IP (212.242.251.xxx) det er den der skal stå istedet for yyy.yyy.yyy.yyy
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2002 - 12:07 #4
når man er nybegynder skal man være forsigtig med at rode med Telnet, det kan ødelægge din router så den ikke virker mere.

Jeg bruger den samme opsætning og har ingen problemer med at bruge ftp.

Jeg bruger et program der hedder Windows Commander, den har også indbygget en ftp mulighed.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2002 - 12:09 #5
du kan hente Windows Commander her http://www.ghisler.com/
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. juni 2002 - 12:11 #6
hvis du ikke er tryg ved at bruge dos og telnet, så kan du ringe til CyberCity's support og de kan klare det for dig!

de har rettet på min opsætning, da jeg dummede mig og måtte have hjælp fra CyberCityes support!

jeg har CyberCity ADSL med Cisco 677 router
Avatar billede dj-denver Nybegynder
25. juni 2002 - 12:40 #7
for dævlen det var bare en joke ved godt det ikke er en pysisk åbning hehe men i får alle point :D jeg skulle forresten bare af med nogle point og lidt sjov skal man have engang imellem....
Avatar billede nicofrench Nybegynder
26. juni 2002 - 05:36 #8
Prøv at hive stikket ud på den og reboot...

hvis det ikke hjælper, så stil dig på hovedet og sig som en hane, mens du basker med armene...
Avatar billede OnkelJoakim Novice
15. juli 2002 - 11:59 #9
hmmmm. Jeg ved ikke om du har lukket for dette spg. Men for at slutte  din joke af, så bliver de "kvikke" nød til at kigge lidt mere i deres lærebøger :o)

Følgende porte skal åbnes: ( http://www.iana.org/assignments/port-numbers )

ftp-data        20/tcp    File Transfer [Default Data]
ftp-data        20/udp    File Transfer [Default Data]
ftp              21/tcp    File Transfer [Control]
ftp              21/udp    File Transfer [Control]

Derfor skal BÅDE port 20 OG 21 åbnes

\\Hansen
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
15. juli 2002 - 12:15 #10
rasmushansen >>Jeg har aldrig haft problemmer med min FTP og der var det kun port 21 der er åben

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
06. marts 2003 - 14:24 #11
Ja så tror jeg det er lukke tid her

MC
Avatar billede OnkelJoakim Novice
06. marts 2003 - 19:05 #12
Er det ikke på tide at LUKKE dette spg ?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
06. marts 2003 - 19:47 #13
Ja sjovt nok havde jeg også skrevet dette, men kan nu se at det ikke er kommet med

MC