Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. juni 2002 - 11:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

password beskyt mappe

Hej.

Jeg har en mappe med meget følsomt (læs: privat) indhold, som jeg godt vil have beskyttet, således at der skal indtastes kode for at åbne mappen.

Jeg kører windows 2000, og har valgt at indholdet skal krypteres, således at data'erne ikke kan åbnes på en anden pc end den hvor de ligger (har jeg ret?) ..

Men jeg synes ikke lige jeg kunne finde noget stedet hvor man kunne vælge at lægge password på mappen.

Jeg håber at det kan lade sig gøre uden at skulle installere et nyt program, men hvis ikke er det også ok.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
25. juni 2002 - 11:26 #1
du skal klikke på start/administartor/ brugere så kan du sætte den til at kun administrator kan læse den. men  husk at være loget på som administartor.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. juni 2002 - 11:27 #2
hvis du højre-klikker på mappen, og vælger sikkerhed.. så akn du fjerne ALLE bruger der, så der KUN er din bruger der kan se den!
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. juni 2002 - 11:30 #3
De eneste brugere er :

Administrator (mig)
Administratorer
SYSTEM

Administratorer og SYSTEM kan ikke slåes fra.

Men jeg ville også gerne have det sådan at der skal indtastes password også selvom jeg selv er logget på.
Avatar billede dinkie Nybegynder
25. juni 2002 - 11:38 #4
Du kan ikke med standard W2K, få en password beskyttet mappe der spørger efter password ved access.. Tror heller ikke det er muligt at du kan få et 3. parts produkt der kan klare det..

Men kan ikke se pointen i det? Hvis det er fordi du er bange for at en skal stjæle din pc for så at læse dine data så skal så kryptere dem, det er det eneste der er at gøre.. Det skal endda være en god kryptering for at den ikke lige er til at knække.. Så glem alt om at få popup password på en mappe..
Avatar billede dinkie Nybegynder
25. juni 2002 - 11:44 #5
Hvis du har brugt W2K's egen mappe kryperings feature så slå den fra og find et ordentligt krypterings produkt.. W2K's egen feature er falsk sikkerhed. Næsten lige så ringe som deres password beskyttelse for at kunne logge på systemet..
Avatar billede zeidjon Nybegynder
25. juni 2002 - 11:58 #6
Jeg vil bruge PGP som er en gratis krypterings program som er rigtig godt... der laver du simpelthen et(ekstra) drev som du bestemme hvor stort det skal være og når du dobbeltklikker bliver du bedt om at indtaste en kode og voila du kan bruge dit drev som alle andre drev på computeren og når du er færdig så lukker du bare drevet og så skal man indtaste kode igen.. det er den bedste og mest sikre... jeg vilikke stole på W2K eller andre styresystemer til den slags sikkerhed...

ZeiDjon
Avatar billede zeidjon Nybegynder
25. juni 2002 - 11:59 #7
Jeg vil bruge PGP som er en gratis krypterings program som er rigtig godt... der laver du simpelthen et(ekstra) drev som du bestemme hvor stort det skal være og når du dobbeltklikker bliver du bedt om at indtaste en kode og voila du kan bruge dit drev som alle andre drev på computeren og når du er færdig så lukker du bare drevet og så skal man indtaste kode igen.. det er den bedste og mest sikre... jeg vilikke stole på W2K eller andre styresystemer til den slags sikkerhed...

ZeiDjon

Ps.. Undskyld jeg kom til at skrive det som kommentar..
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. juni 2002 - 12:04 #8
Pointen er enkel .. Nu er det jo ikke just mig alene der bruger PC'en, men både gæster, børn og andre nysgerrige øjne ..
Derfor vil jeg gerne have en enkelt mappe hvori jeg kan hælde al data der fortrolig/privat/værdiful.

Men jeg prøver så om jeg kan finde et 3. parts produkt der kan klare hvad Microsoft endnu en gang ikke har formået. ;)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. juni 2002 - 12:18 #9
Jamen det lyder jo kanont .. hvad med backup sikkerhed og den slags ..
Hvad nu hvis jeg vil brænde en backup af mappen .. skal jeg så kopiere indholdet ud i en anden ubeskyttet mappe først ?

Hvor kan jeg iøvrigt hente PGP?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. juni 2002 - 12:20 #10
Hmm.. jeg fandt en på www.tucows.dk .. men den er kuns til 95/98, NT og Me .. og ikke 2000.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. juni 2002 - 12:29 #11
http://www.pgpi.org/products/pgp/versions/freeware/win32/7.0.3/

Her er den til win 2000 som reference til andre.
Tak skal i have ..

Point går til zeidjon som fandt en løsning. :)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. juni 2002 - 12:39 #12
Erh .. jeg synes nu kun at jeg kan kryptere det til en mail adresse .. og ikke noget med noget drev som du snakkede om.
Avatar billede zeidjon Nybegynder
25. juni 2002 - 12:57 #13
Ok.. jeg kan sende det til dig på mail.. det fylder 7 mb, der er ikke noget ulovligt i det, da det  er freeware...

ZeiDjon
Avatar billede zeidjon Nybegynder
25. juni 2002 - 12:59 #14
Og.. hvis du vil lave en backup så er jeg næsten sikker på man kan kopiere den rundt som man vil... da "drevet" ligger på som en fil på din harddisk men man kan simpelthen ikke åbne den før man har det rigtige kodeord...

ZeiDjon
Avatar billede rickypriv Nybegynder
25. juni 2002 - 13:02 #15
Ok .. rickys@privat.dk
Avatar billede skurggman Nybegynder
25. juni 2002 - 22:16 #16
-->Dickie: Nu siger du at Windows 2000 logon system er dårlig. Det kan jeg ikke forstå, hvordan kan det da forbigåes og hvordan kan man forhindre dette??? Du kan eventuelt kontakte mig på kim@votus.dk på messenger eller e-mail. Da dette måske ikke er noget E ønsker vi diskuterer...

/Kim