Avatar billede acrosomolius Nybegynder
24. juni 2002 - 20:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Alternativ QueryString-method !

Jeg kan huske jeg engang har lært noget om hvordan man i ASP.net (mener også det var til ASP) laver mappe-navne til brug som parametre.

Altså så man feks. istedet for showpage.asp?id=frontpage ville kunne kalde linket til siden /showpage/frontpage - uden at oprette mapperne, blot ved scriptintegration.

Spørgsmålet, nogen der kan huske hvordan man lige gør det :)
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 20:27 #1
godt nok i php, men kan være du kan bruge det :)
http://mbn.dk/PHP/fakebib/
Avatar billede acrosomolius Nybegynder
24. juni 2002 - 20:35 #2
Ved at det kan lade sig gøre med ASP(.net) på en IIS server, derfor vil jeg gerne have det svar - ellers tak!
Avatar billede coltau Juniormester
24. juni 2002 - 20:41 #3
Jeg er ret sikker på at det ikke kan lade sig gøre i ASP. Desværre. I ASP vil siden: /showpage/frontpage altid lede efter filen: /showpage/frontpage/default.asp og den findes jo ikke.

Men jeg har hørt at man kan "fange" ovendtående fejlkald med en ASP-side - men har aldrig undersøgt hvordan.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 20:45 #4
Avatar billede acrosomolius Nybegynder
25. juni 2002 - 19:07 #5
coltau » Det er rigtigt nok, har egne fejlsider, men det er en lidt primitiv løsning, men kan - hvis jeg ikke kan finde det igen - blive nød til at gøre det sådan.. :)

Eller alternativt konvertere til PHP...
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2002 - 01:19 #6
acrosomolius > kig på mit link
Avatar billede acrosomolius Nybegynder
03. juli 2003 - 00:00 #7
Undskyld at jeg ikke har fulgt op på sagen. space - dit forslag var reelt set godtnok, men ikke den løsning jeg ledte efter - ISAPI Rewrite var langt mere favorabelt.
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. januar 2008 - 16:00 #8
acrosomolius:
Hvis du stadig er aktiv og kan huske hvordan du gjorde, vil jeg blive virkelig glad for lidt infor omkrong ISAPI Rewrite. Det kniber med at finde andre, der ved noget: http://www.eksperten.dk/spm/814608