Avatar billede loller Nybegynder
24. juni 2002 - 16:06 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Installation af ny kerne

Jeg er ved at installere 2.4.18-kernen, men da det er første gang jeg skal installere en kerne, vil jeg gerne vide hvad jeg skal tage hensyn til og hvordan jeg gør? Jeg vil gerne have understøttelse af NTFS - hvordan sikrer jeg det?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. juni 2002 - 18:02 #1
her er det beskrevet både udførligt og på dansk ;)
http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/kernelcompile.html

/jelzin
Avatar billede langbein Nybegynder
24. juni 2002 - 19:44 #2
http://www.pcworld.no/dataguiden/linux/linux_rh_kernel_compile.shtm

Viktig: Sørg for å legge inn den nye kjernen på en slik måte at den blir liggende som dual boot i forhold til den eksiterende kjerne. Dersom den nye kjernen viser seg å ikke fungere som det ofte kan skje de første gangene, så har man stadig vekk muligheten til å boote fra den opprinnelige kjerenen.
Avatar billede langbein Nybegynder
24. juni 2002 - 19:46 #3
NTFS støttes vel bare som lesing av filene. Du krysser av for hvilke funksjoner du ønsker støttet av kjernen under kompileringsprosessen.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. juni 2002 - 13:31 #4
takker for pts ;0)