Avatar billede zdk Nybegynder
24. juni 2002 - 12:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

firewall?

Jeg har fået min comp. på netværk med en server der køre firewall. jeg kan da ikke connecte til mIRC, det kan kun være firewallen! nogen som ved hvad jeg kan gøre ved det ???
Avatar billede tynsk Nybegynder
24. juni 2002 - 12:33 #1
har du sat din firewall til at aceptere mirc når det prøver at connecte?
fordi ellers så er det det du skal gøre
Avatar billede zdk Nybegynder
24. juni 2002 - 12:36 #2
hvis du kender til mirc så ved du at der er en option, der hedder firewall, men jeg har ikke hostname og id, password og det der, hvordan finder jeg ud af det ???
Avatar billede Zemich Nybegynder
24. juni 2002 - 12:39 #3
Du skal åbne for den port som mIRC bruger.
Du kan se hvilken port dit mIRC bruger når du connecter med det så kan du se det på dit status vindue (i mIRC).
Avatar billede tynsk Nybegynder
24. juni 2002 - 12:41 #4
hmmm det bruger jeg ikke jeg har bare sat min firewall op til at aceptere mirc når den vil conecte.
men jeg TROR at det må være fordi den firewall på serveren har en id og password,(som du jo kan skrive i den der FILES>OPTIONS>FIREWALL) som du skal bruge for at connecte men det skal du så få at hvide af dem der har den server.
Avatar billede Zemich Nybegynder
24. juni 2002 - 12:42 #5
Mit mIRC bruger 6667, 6668, 6669, 7000...
Og hvis du ogs bruger Random Quakenet server så skulle det være de porte du skal åbne for.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juni 2002 - 12:50 #6