Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 16:10 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

Menu vurdering

Hej,
Jeg vil spørge hvad i synes om
http://www.emil.vonbuchwald.dk/design/index.html
1:
farverne, jeg synes selv at jeg har ramt meget godt
2:
Udseende
3:
Fungere den ordenligt f.eks. skifter den farve med det samme når man kører musen over
4: er css'en rodet ? :D
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2002 - 16:12 #1
virker helt fint, dog kan jeg ikke lide den grå ramme du har sat semmen med de andre farver, men ellers skulle det virke fint her

mvh.
www.questis.dk
Avatar billede rasmus_larsen Nybegynder
23. juni 2002 - 16:13 #2
1. Farverne er ok men personligt synes at jeg "overskiftstabellen"(den som ikke skifter farve) skal være mørkere end dem nedenunder, men dette er jo en smagsag.
2. Fino ud over at du nok godt kunne rykke de 2 menuer lidt tættere på hinaden
3. Ja den skifter med det samme her.
4. Nope synes jeg ikke

//Rasmus Larsen
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 16:13 #3
1. Farverne er flotte
2. Udseende er ikke det dårligeste, det vil sige at det faktisk er rimlig godt i forhold til andre sider med sådan nogen menuer
3. Ja, den fungere ordenligt.
4. css'en kan jeg ikke se om er rodet men det vil jeg da ikke tro' den er.

//Simonth
Avatar billede sif4ever Nybegynder
23. juni 2002 - 16:13 #4
Det er utroligt svært at vurdere når man ikke kan se selve designet, personligt synes jeg det hele ser meget mørkt og dyster ud, men det er min personlige vurderer, jeg er mere til lyse farver, som jeg har brugt det på
http://www.dkdebat.dk
Avatar billede rasmus_larsen Nybegynder
23. juni 2002 - 16:14 #5
Hov ja som questis siger:
Den grå ramme passer altså ikke rigtigt til blå... hvis du kunne ville jeg lave baggrunden hvid og lave rammen sort
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 16:14 #6
1. Farverne er flotte
2. Udseende er ikke det dårligeste, det vil sige at det faktisk er rimlig godt i forhold til andre sider med sådan nogen menuer
3. Ja, den fungere ordenligt.
4. css'en er IKKE rodet.

//Simonth
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2002 - 16:15 #7
Avatar billede xyborx Nybegynder
23. juni 2002 - 16:16 #8
1: Jeg synes farverne er helt ok
2: Udseendet er perfekt
3: Farverne skifter så hurtigt som de skal, og man kan ikke ramme ved siden af linket ;o)
4: css'en er lidt rodet, men det skulle ikke være umuligt at rydde op i
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 16:20 #10
Jeg vil også gerne Høre hvilken Browser i har
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2002 - 16:21 #11
ie 5.5 her....
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 16:23 #12
zob > Jeg har Microsoft Internet Explorer 6.0

//Simonth
Avatar billede sif4ever Nybegynder
23. juni 2002 - 16:23 #13
ie 60
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 16:26 #14
Questis-->
Forstår ikke helt den fejl der kommer med

Error: HEAD not finished but document ended

Line 90, character 8:
</html>
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 16:30 #15
Den  Kommentar var også til jer andre ;)
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 16:32 #16
nå.. så fik jeg rettet det.. havde skrevet <html> 2 gange og <head> 2 gange nu mangler jeg bare denne fejl

Line 1, character 1:
<html>
^
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 16:32 #17
Okay.
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 16:35 #18
ok nu er det rettet....
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 16:37 #19
Kan noget hjælpe med at rette
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.emil.vonbuchwald.dk%2Fdesign%2Findex.html&warning=1&profile=css2

?
Og vil i forklare hvad de forskellige fejl bedtyder?

Den som hjælper får ekstra point XyborX har hjulpet over icq med den
www.htmlhelp.com
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 17:02 #20
Prøv at læs:

Line : 12 Level : 1 You have no background-color with your color : a.menulink
Line : 29 font-family: You are encouraged to offer a generic family as a last alternative
Line : 30 Level : 1 You have no color with your background-color : .menutable
Line : 34 Level : 1 You have no color with your background-color : .menuheadline
Line : 42 Level : 1 You have no color with your background-color : body

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.emil.vonbuchwald.dk%2Fdesign%2Findex.html&warning=1&profile=css2

//Simonth
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 17:03 #21
ja?
det har jeg set men ved ikke helt hvad det skyldes da jeg ikke er den store css'er...
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 17:04 #22
Line : 12 Level : 1 You have no background-color with your color : a.menulink

=

Du mangler en baggrunds-farve der hvor der står a.menulink altså:

a.menulink {
color : #999999;
text-decoration : none;
width : 100%;
}

Der skal du indsætte en baggrunds-farve ifølge det jeg har læst på http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.emil.vonbuchwald.dk%2Fdesign%2Findex.html&warning=1&profile=css2

//Simonth
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 17:05 #23
Hvorfor skal jeg nu det ?
nå det gør jeg så
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 17:07 #24
Det hjalp ikke rigtigt...
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 17:19 #25
Prøver lige at bytte rundt på nogen farver
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 17:24 #26
okay
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 17:44 #27
Har du byttet lidt rundt på farverne som du sagde og hvad sker der når du gør det ?

//Simonth
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 17:50 #28
Hehe :D

Det var bare fordi noget sagde at det ville være pænere hvis jeg byttede rundt  på dem
men nu er der kommet en fejl mere..
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 17:52 #29
okay
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 18:00 #30
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 18:07 #31
Jeg synes http://www.emil.vonbuchwald.dk/design/index.html  er bedst men jeg ved det ikke rigtig da de begge to ser rimlig pænne ud.

//Simonth
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 18:08 #32
tak :)
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 18:10 #33
nu er der kommet en ny http://www.emil.vonbuchwald.dk/design/index2.html
der er hover efekten ændret hvilken er så pænest af index.html og index2.html ?
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 18:10 #34
Jeg har lige et spørgsmål:

Kan du kode css,php,asp,cgi,c/c++,html,flash,ssi eller noget andet ??

//Simon´th
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 18:10 #35
Jeg har lige et spørgsmål:

Kan du kode css,php,asp,cgi,c/c++,html,flash,ssi eller noget andet ??

//Simonth
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 18:12 #36
den kom vidst 2 gange ;)

Ja jeg kan kode html og lidt css hvorfor ?
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 18:14 #37
Ik, for noget, kender du også lidt til ASP ??
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 18:16 #38
Nah... er igang med at lære det..
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 18:18 #39
Okay, kan du også lave lidt grafik i nogen grafik programmer ?

//Simonth
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 18:22 #40
Næh...
Avatar billede micsmi Nybegynder
23. juni 2002 - 18:24 #41
okay
Avatar billede zob Nybegynder
23. juni 2002 - 21:10 #42
Så er der lang en ekstra på folkens :)
http://www.emil.vonbuchwald.dk/design/menu.asp

Ja,
Der står jeres IP ! : )

og Der er kommet nogle strejer byttet rundt på farver!
Hva synes i ?
Avatar billede hells Nybegynder
23. juni 2002 - 22:58 #43
I opera 6.01 ser den pænt slem ud. Svært at forklare, men den placerer links udenfor tabeller og oven i hinanden.

I Netscape 6.2 fylder linkene ikke tabellerne ud i bredden. Dette foregår desuden også i opera.
Avatar billede micsmi Nybegynder
24. juni 2002 - 08:39 #44
Jeg kan ikke komme ind på siden.
Den server som http://www.emil.vonbuchwald.dk/design/menu.asp liggerpå er nok lige nede i nogen få minutter.

//Simonth
Avatar billede zob Nybegynder
29. juni 2002 - 17:19 #45
Simonth-->
Det er Det skod TDC som igeeeen har klokket i den... det dur Først på Mandag sidder lige på en anden pc