Avatar billede bue_m Nybegynder
10. august 2000 - 19:54 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

køb af ny computer

Jeg har tænkt mig i den allernærmeste fremtid at købe mig en computer, så jeg tænkte på om i kender nogle billige steder.
(Har set på Dell og computerpriser.dk)
Avatar billede denboj Nybegynder
10. august 2000 - 20:16 #1
hmm. dell lyder dyrt og computerpriser.dk lyder billigt -
Køb en hos www.zitech.com de gennemtester den inden du får den og så er du fri for at stå med en defekt harddisk og løse kabler og hvad har vi - Så meget dyrere er de altså heller ikke
Avatar billede asmodeus Nybegynder
10. august 2000 - 20:19 #2
For at få en ide om, hvad tingene skal koste, kan du gå ind på www.edbpriser.dk og se hvad det billigste sted i Danmark sælger hardwaren til! Af web butikker på nettet kan jeg anbefale www.itbutikken.dk og www.jyskcomputer.dk - disse er begge større firmaer - som ikke lige går neden om og hjem. Endvidere er de nogle af de billigste i landet, hvilket andre der svarer på dette spørgsmål sikkert er enige med mig i!
Mvh/
Asmodeus

Hvad havde du tænkt dig at købe for en computer?
Avatar billede klas Juniormester
10. august 2000 - 20:20 #3
www.shg.dk har jeg selv kigget lidt på . . siden ser ikke så fed ud . .men priserne lyder meget fair - Men jeg har desværre ikke handlet med dem før.

Itbutikken (dengang jeg købte computer hed det noget andet . . det var i deres fysiske butik) levere nogle rigtig gode maskiner efter min mening . .  prc-data.dk har jeg også købt et par stykker af . .de havde engang fair priser .. men de er vidst steget lidt så vidt jeg har hørt . .ellers meget flinke mennesker . .
Avatar billede krusell Nybegynder
10. august 2000 - 20:33 #4
Sammensæt en hos itbutikken.dk eller ligende, så for du hvad du vil have og god service. Det er hvad jeg har gjort og det virker bare smukt, både support, levering og pris
Avatar billede ckrame Nybegynder
10. august 2000 - 22:31 #5
Jeg kan ikke anbefale www.jyskcomputer.dk Da jeg skulle bestille en computer hos dem her i foråret (april) gik der 3 uger før jeg fik en ordrebekræftigelse. Efter 4 uger modtog jeg første halvdel af computeren, men de fakturede priser var ikke de samme som ved bestillingen. Jeg har endnu ikke fået alle dele og jeg har ikke hørt fra dem i 4 uger. Senere har jeg fundet ud af at jeg ikke er den eneste der har haft problemer med dem - der er vel også en grund til at de ikke vil offentliggøre deres bedømmelse på www.edbpriser.dk - HOLD DIG LANGT VÆK FRA DEM

Hvis du kaste dig ud i at samle selv er der en udemærket vejledning i det nyeste Privat Computer (nr.8)
Avatar billede ralf Nybegynder
11. august 2000 - 06:04 #6
GM
Har du kikket på Bilkas tilbude for neste uge?
amd k6 2, 550 mhz, 64 mb ram, 17gb hd, lyder som et rimelig godt tilbud.
Ralf
Avatar billede krusell Nybegynder
11. august 2000 - 20:34 #7
Hold dig fra bilka og supermarkeder og elgiganter og den slags, med mindre du bare skal have en computer uden alt for meget som bare skal bruges til lidt arb.
Bundkortene er nogle noname, supportløse skodkort og rammen og harddiske og skærmkort trækker ned på hastigheden generelt.

krusell
Avatar billede pladask Nybegynder
18. august 2000 - 21:38 #8
Det sted jeg klart vil anbefale er Zitech. Deres kundeservice er MEGET overlegen i forhold til andre forretninger. Er der et problem hos Zitech, jamen så løser de det sq! Ikk ligesom så mange andre shops jeg kan én skrive nedenunder, som hævn for alle de gange jeg har stået med et stykke hardware som er gået i smadder, men de ikke kunne se problemet...:(

Mutimedia World:
Disse personer som er i denne forretning kender ikke en 5 øre til computerer, danske love, ordsproget: kunden har altid ret, den tid det tager at drøne til kbh fra den anden ande af sjælland...(etc)

Hvis du/I køber noget i denne forretning, så vær klar over at:

1) Der er INGEN garanti eller ombytning af hardware da der tilsyneladende aldrig er noget i vejen med varen.

2) Hvis den maskine du har købt derinde er til reperation tager det mellem 3-8 uger før du får den tilbage!!!:(((

3) De er MEGET klogere end kunden! Alt hvad du siger er ikke rigtigt for du ved ingenting!

4) De har tilsyneladende nogle meget vilde maskiner! De kunne lave en FULD overfladescanning og en  defragmentering af min 10.1 GB IBM HD på 1 time!?! = PIS OG PAPIR!!!

5) Du har brugt dine penge på noget lort!!!

Derfor anbefaler jeg Zitech. Jeg har ALDIRG haft nogen som helst probs med dem og deres support er altid tilfredstillende!
Avatar billede pladask Nybegynder
18. august 2000 - 21:41 #9
Jeg kan lige \"adde\" at min HD, som lige nu sidder med et smadret læsehovede, havde fået fyldt 8.9 GB på sig. Denne disk kører med 7200 rpm. Da jeg fik den tilbage fra værkstedet hos MMW var den OVERHOVEDET ikke varm! Og de havde lige pillet den fra maskinen? Denne disk plejer rent faktisk at være varm mindst 30 min efter!
Avatar billede edderkop Nybegynder
19. august 2000 - 00:21 #10
Jeg syntes at du burde følge flertallets råd og handle hos zitech. De har en udemærket support,
og efter min mening ved de hvad de taler om.
Dog er der mange penge at spare i at samle den selv. Du får en bedre maskine for de samme penge. Det kræver som regel ikke andet end lidt engelsk kundskaber. Du har jo også en udemærket hjælp i ekspert.dk.
Avatar billede denboj Nybegynder
19. august 2000 - 01:55 #11
Jeg kan lige røbe at JA zitech er nok PT de bedste - Men men men deres kvalitet er dalende - Jeg har (og kender nogle der har) været i kontakt med Zitech nogle gange i den sidste måneds tid. Og af en eller anden mærkelig grund skal man altid lige bevise at man ved hvad man snakker om før de går igang. Newbies kan altså risikere at blive spist af. En gang kom jeg til at tale med en nar - men så kan man heldigvis ringe af og ringe op igen.
Men men men
Summa Sumarium
Jeg sidder i øjeblikket med en næsten perfekt nykøbt computer jeg har købt hos Zitech. De tester nemlig deres varer igennem før de sender dem ud af døren
Avatar billede bue_m Nybegynder
17. september 2000 - 20:39 #12
Ja, jeg har ikke helt fulgt jeres råd, men de var meget nyttige, for så fik jeg en fornemmelse af, hvad jeg skulle gå efter.
Jeg endte hos www.datagaarden.dk, det er en skod side, men det er en forretning, der ligger lokalt (Kolding)
Det blev en 600MHz Duron
Avatar billede bue_m Nybegynder
17. september 2000 - 20:40 #13
Ps. og den fysiske forretning er god
Avatar billede halifax Nybegynder
19. september 2000 - 04:12 #14
Interessant køb. Jeg har samme dag i Bilka købt en Mycom - 600MHz Duron, 20Gb HD, 32Mb AGP grafik, 64Mb pc-100 RAM, 48xCD-ROM. Pris 5.995,- excl. monotor. Jeg skal ikke køre heftige 3D spil men kun alm. programemr incl. noget database så jeg regner med, den slår til. Jeg er ikke nervøs for at købe i Bilka, deres ombytningsservice m.m. synes jeg er ok. Købte i januar samme sted en k6-2 450MHz for en bekendt til kr. 3.995,- ex. skærm. Den kører bare som den skal.
Newtech Duron 600MHz til 9.495 incl. 17\" skærm er netop i Datatid betegnet som \"fantastisk meget pc for pengene\" - i test med 633MHz Celeron.
bue m > good luck med dit køb.
Avatar billede perj Nybegynder
16. december 2000 - 00:13 #15
Asmodeus/ Hvorfra har du disse oplysninger. Man kan da ikke både være de billigeste i landet (som du skriver), og så samtidig tjene mange penge.

Se www.jyskcomputer.dk

Jysk Computer har standset betalingerne pr. 5.12