Avatar billede monken Nybegynder
10. august 2000 - 16:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

w2k server spontan reboot

I løbet af en dag har min windows 2000 server præsteret at spontan reboote 4 gange, altså 4 gange rebooot midt under brugen af den. F.eks ved trafik til/fra serveren.

Hvilket område kan den fejl ligge indenfor? eller kan den direkte skyldes \"et eller andet\"?

Avatar billede sjensen Nybegynder
10. august 2000 - 16:43 #1
Ramfejl, Diskfejl, Netkortfejl o.s.v. kan få den til at reboote.

Prøv at checke logbogen (eventloggen) når den er startet op. Det kan være du kan se hvilke dele der ikke kører rigtigt, eller ikke bliver startet rigtigt op.
Avatar billede monken Nybegynder
10. august 2000 - 16:49 #2
den har før dumpet hukommelsen til skærmen... du ved en masse register addresser i hexadecimal og rebootet, det var dog dengang jeg havde NT 4.0 server på den
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. august 2000 - 17:00 #3
Den dump du omtaler kaldes i NT normalt for \"blue screen of death\", og det kommer (som regel) kun når der er hardware konflikter, eller når en driver forsøger at bruge noget hardwaren ikke kan acceptere.

Det er typisk fordi noget hardware er defekt, er i konflikt med andet hardware, eller fordi en eller flere drivere ikke er korrekte. Og det kan sådan set være det samme problem du står overfor nu.

Check derfor først om der er nogen hardware konflikter (IRQ eller MEN adresser).

Dernæst skal du sikre dig at du har alle de rigtige drivere til rådighed, og selvom du ofte vil kunne bruge NT drivere, kan du under ingen omstændigheder bruge W95/W98 drivere, og bør i almindelighed kun bruge W2K drivere.

Og endeligt kan du så re-installere W2K for at få det hele på plads.

Men.. Vær opmærksom på at W2K ikke kan bruge hvilket som helst hardware/software. MS garanterer kun for nogle få produkter inden for hver kategori, og hvis f.eks. dit skærmkort eller hd-controller ikke er omfattet af denne garanti kan det være det er her problemet ligger.
Avatar billede ckrame Nybegynder
10. august 2000 - 17:02 #4
Fungerer den som web server ?

IIS 5.0 kan indstilles til automatisk at boote hvis f.eks. et ASP script laver en ulovlighandling og blokerer IIS.
Avatar billede victor44 Nybegynder
10. august 2000 - 18:12 #5
Alle services kan indstilles til at boote maskinen hvis de fejler.
Avatar billede quater Nybegynder
18. august 2000 - 11:03 #6
Jeg har haft samme problem med min computer, men her skyldtes det en konflikt mellem grafikkortet og motherboardet. Hvis det samme er tilfældet for sig så prøv at download noget software fra producenternes hjemmesider.
Avatar billede okholm Nybegynder
21. august 2000 - 00:51 #7
Måske har du allerede prøvet følgende - det hjalp en af mine venner:

I system-box\'en vælger du \'Avanceret\' --> \'start og genoprettelse\' --> derinde finder du en box med teksten \'genstart automatisk\'. Der fjerne du krydset og vupti så virker din maskine igen...