Avatar billede chrills Nybegynder
10. august 2000 - 16:16 Der er 12 kommentarer

download fra Flash

Jeg prøver at finde ud af hvordan man scripter en knap, for at downloade en fil til sin pc, f.eks et lille program eller en lyd.
Det skal ikke være noget med at der åbnes et nyt vindue eller lign.

Der er absolut max. point at hente, da der ikke står noget i manualen om download af ekterne filer.

På forhånd mange tak!

- Christian
Avatar billede getalife Nybegynder
10. august 2000 - 16:24 #1
Lav en firkant.
Marker firkanten og tryk på F8.
Navngiv din knap og sæt en prik i Button.
Tryk på OK
Dobbeltklik på din nye knap.
Vælg Actions
Tryk på Pluset og vælg Get URL
Skriv adressen på filen ind i feltet (husk HTTP:// hvis filen ligger på en anden server)og tryk på OK.

Du har nu lavet en knap der henter en fil.

/Getalife
Avatar billede warnich Nybegynder
10. august 2000 - 21:00 #2
>> Getalife:
Du har jo fuldstændig ret.
Det er sådan, der skal gøres.
Why don\'t you \"getapoint\" ?

PS: alt andet end at åbne en dialogbox til brugeren vil være uanstændigt, vil det ikke Chrills? Måske oven i købet tangerende hakkeri, som alle MacroMedias produkter er ret godt sikret mod at kunne stå bag :-)
Avatar billede getalife Nybegynder
11. august 2000 - 00:55 #3
I dunno.. man kunne måske få en kommentar fra chrills?

/Getalife
Avatar billede chrills Nybegynder
11. august 2000 - 09:57 #4
Undskyld de herre!

Jeg havde ikke set at den stop på \"getalife\" og den txt jeg skrev kom ikke med fordi min forbindelse røg......!

I har ret i det I siger, problemet ligger i midlertid i download fra Mac, hvor der ådnes et nyt vindue hvis man f.eks prøver at downloade en .wav-fil, men jeg sagde jo download til pc, så undskyld.

Tak for jeres interesse
Avatar billede chrills Nybegynder
11. august 2000 - 10:01 #5
I skal også ha\' jeres points, så bare læg et \" svar ind, så får I hvad jeg har lovet.

- hilsen Chrills
Avatar billede getalife Nybegynder
11. august 2000 - 12:10 #6
Noget :o)
Avatar billede warnich Nybegynder
13. august 2000 - 13:44 #7
Også noget.
Men, Chrills - lige en kommentar til det med Mac\'en. Du skal huske i IE preferences at kigge på  \"FILE HELPER\" indstillingerne for .wav filer. Det er de indstillinger. din Mac følger, hvis den støder på en wav-fil. F.eks. at åbne den med QuickTime plug-in\'en eller med MooviePlayer. Eller at gemme den på disk.
Hvis du vil have filen gemt uanset hvad, så gør det til en .HQX-fil eller en .sit eller .sea. Så vil den automatisk blive pakket ud og gemt i din download-mappe.
Avatar billede getalife Nybegynder
12. september 2000 - 09:53 #8
*host*
Avatar billede getalife Nybegynder
24. september 2000 - 23:23 #9
Ehem.. noget nyt fessor? :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2000 - 15:32 #10
luk sig....
Avatar billede imp Nybegynder
11. november 2000 - 21:35 #11
KAn du ikke bare lave frames på din html fil hvor den ene er =0 og den anden er 100 %??? Og så når du trykker i Flash så skal du bare sætte target til at være den frame der er 0... Så åbner den ikke et nyt vindue.. ikke engang på Mac... Hvis du forstår hvad jeg mener? ellers kan jeg godt forklare det nærmere... *S*

- imp
Avatar billede lybech Nybegynder
04. december 2003 - 18:17 #12
har du fundet svaret...