Avatar billede triumph Nybegynder
10. august 2000 - 14:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Usb netværk

Jeg planlægger at lave et USB netværk. Jeg ved at den maksimale kabel længde for USB er 5 meter. Men hvad betyder det ? At der max må være 5 meter fra PC til f.eks. webcam, digital kamera, scanner eller andet usb udstyr. Kan jeg sætte flere usb hubs sammen og på den måde forlænge den maksimale længde ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. august 2000 - 14:26 #1
En HUB forstærker ikke et signal, men fungerer som fordeler.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
10. august 2000 - 17:21 #2
Det betyder vel at der højst må være 5 meter kabellængde mellem enhver computer og enhver anden...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
10. august 2000 - 19:25 #3
Jeg tror bare det hvor lange kablerne er der kan købes. Og det er nok svært at samle dem selv.
Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
10. august 2000 - 21:06 #4
Min Hub kan klare en afstand til / fra PC på 100 m. Afstanden fordobles hver gang der indsættes en ny Hub.
Jeg bruger en 8-Port Desktop Dual Speed Hub
Avatar billede triumph Nybegynder
11. august 2000 - 12:49 #5
Eiha:

dual speed hub ? Jeg tror du forveksler en USB hub med en Ethernet hub. Er der ikke nogen, der kan finde noget konkret info sort på hvidt på nettet? Det vil jeg også give point for.
Avatar billede phijer Nybegynder
17. august 2000 - 14:21 #6
det betyder bare at der max må være 5 m imellem hver computer eller webcam eller hvad det enu er der er tilsluttet. ellers skal der bruges en forstærker ligesåm i et normalt lakal Intranet... bortset fra at data overførlsen er stærkere i en lakalt intranetværk....