Avatar billede terriatorfg Nybegynder
22. juni 2002 - 11:01 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

100 point til den der hjælper mig

Jeg har lige lavet min nye computer. men da jeg så trykker på knappen vil den ikke starte.

power indikatoren blinker hurtigt en gang og så er der ellers ikke mere.

Jeg har tjekket stikkene flere gange men de sidder alle sammen rigtigt i (tror jeg).

Jeg blir nød til at have min computer klar til på mandag så hjælp mig og få 100point hvis dit råd hjælper
Avatar billede hijklm Juniormester
22. juni 2002 - 11:02 #1
Har du prøvet at resette bios´en? Det hjælper nogen gange.
Avatar billede terriatorfg Nybegynder
22. juni 2002 - 11:03 #2
hvordan resetter jeg bios'en
Avatar billede wanix Praktikant
22. juni 2002 - 11:03 #3
Prøv, at sætte CPU,MOBO, PSU, og RAM i. Og se så om den vil køre.
For at tænde den, skal den der "start ledning" i. Ellers skal du kortslutte de to ben.
Hvis den så starter, virker det ihvertfald.
Avatar billede wanix Praktikant
22. juni 2002 - 11:04 #4
Det kan du gøre ude i BIOS, ved at trykke på set to default eller noget lignende. Det er forskelligt fra MOBO til MOBO.
Avatar billede hijklm Juniormester
22. juni 2002 - 11:04 #5
Du åbner kabinettet, og så finder du batteriet der sidder på motherboardet. Ved siden af sider der sådan en lille jumper, som du rykker, og derefter rykker tilbage på den samme position.

Sådan resetter man.
Avatar billede terriatorfg Nybegynder
22. juni 2002 - 11:10 #6
Det hjælper ikke at resette bios
hvilke ben skal jeg kortslutte
Avatar billede wanix Praktikant
22. juni 2002 - 11:12 #7
Hmm. De to du før satte Den der start ledning på.
Avatar billede scb Praktikant
22. juni 2002 - 11:12 #8
Tag alt fra så du kun har power kablet til dit MB (16 ledere) og din tænd og slukknap tilkoblet, og intet andet, hvad sker der så, starter strømforsyningen ?
-SCB
Avatar billede wanix Praktikant
22. juni 2002 - 11:12 #9
Hvis det ikke funger, er der en af delene der er defekt.
Avatar billede terriatorfg Nybegynder
22. juni 2002 - 11:14 #10
scb => hvad? skal jeg også tage processoren ud
Avatar billede wanix Praktikant
22. juni 2002 - 11:15 #11
Jeg kan ikke lige se hvorfor du skal gøre det. FOr den tænder ikke uden rammene i.
Avatar billede terriatorfg Nybegynder
22. juni 2002 - 11:16 #12
Det hjælper heller ikke at kortslutte benene, da  der så bare sker det samme som med startledningen
Avatar billede scb Praktikant
22. juni 2002 - 11:16 #13
Nej lad ram, skærmkort, og cpu blive i, det jeg mente var alle andre kabler fra strømforsyningen til HD, cd rom osv skal tages fra.
-SCB
Avatar billede terriatorfg Nybegynder
22. juni 2002 - 11:17 #14
bundkorte er et abit KR7A-RAID
Avatar billede wanix Praktikant
22. juni 2002 - 11:17 #15
han skal da bare putte: CPU, PSU, RAM, MB i. hvis det vil køre. Så virker det. Så har vi udelukket det.
Avatar billede terriatorfg Nybegynder
22. juni 2002 - 11:18 #16
Jeg har allerede prøvet at tage alle de andre kabler af
Avatar billede wanix Praktikant
22. juni 2002 - 11:19 #17
Hvad havde du da i?
Avatar billede terriatorfg Nybegynder
22. juni 2002 - 11:21 #18
Jeg har prøvet at tænde computeren med kun PSU, CPU, Ram i.
Avatar billede wanix Praktikant
22. juni 2002 - 11:22 #19
Okay! Og hvis der ikke skete noget der, så er det en af de dele der er defekt. Har du mulighed for, at prøv at skifte en af delene ud af gangen?
Avatar billede terriatorfg Nybegynder
22. juni 2002 - 11:22 #20
I manualen til bundkortet står der nogetom at man skal sætte Power fan til FAN3. Hvad er denne power fan?
Avatar billede scb Praktikant
22. juni 2002 - 11:23 #21
Tja.. så lyder det som om at enten din PSU eller dit MB er defekt.
Du kan tænde strømforsyningen manuelt ved at kortslutte ben 14 i strømstikket (normal grøn) til GND (en af de sorte ledninger) så skal strømforsyningen tænde, hvis ikke den gør det er den defekt.

Du har alt andet fra også reset knap, HD led og højttaler ?

-SCB
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juni 2002 - 11:23 #22
tag det runde batteri ud et øjeblik, så bliver den resat.
Avatar billede terriatorfg Nybegynder
22. juni 2002 - 11:25 #23
Er det ligemeget hvilken af de sorte ledninger jeg kortslutter den grønne med
Avatar billede wanix Praktikant
22. juni 2002 - 11:26 #24
Det har han prøvet retaxes. Eller han pillede jumperen af.
Avatar billede scb Praktikant
22. juni 2002 - 11:26 #25
Ja
Avatar billede wanix Praktikant
22. juni 2002 - 11:27 #26
Jamen tak for point  terriatorfg!
Avatar billede terriatorfg Nybegynder
22. juni 2002 - 11:31 #27
Okay det er ikke strømforsyningen den er gal med

men hvordan finder jeg så ud af hvilken en af delene den så er gal med
Avatar billede terriatorfg Nybegynder
22. juni 2002 - 11:34 #28
Okay så opretter jeg spørgsmålet igen
Avatar billede scb Praktikant
22. juni 2002 - 11:34 #29
Så prøv med dit MB og strømforsyning, og tænd og sluk knap, og intet andet, ingen cpu, ram, blæser, osv.
Tag evt dit MB ud af kabinettet, men pas på at der ikke er noget der vor du ligger det der kan kortslutte det.
Hvis strømforsyningen så ikke kommer igang, ja så er der kun dit MB tilbage.
-SCB