Avatar billede leifo.dk Nybegynder
22. juni 2002 - 01:33 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

On board grafikkort

Har lige købt et G.4 kort-men aner hvordan jeg får afbrudt det indbyggede og installeret det nye.Kører 98SE
Er der en af jer der kan hjælpe?
Avatar billede gumm14 Nybegynder
22. juni 2002 - 01:39 #1
Du skal ind i din BIOS og deaktivere dit onboard grafikkort fra. Du kommer ind i BIOS ved at trykke del, eller F10 lige så snart PC'en startet op.
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
22. juni 2002 - 01:45 #2
Jeg mener at on board kortet er af agp typen og det er det nye kort også. Betyder det noget i forbindelse med det du siger??  Bliver det så ikke indstillet til PCI slot.
Avatar billede gudmundp Praktikant
22. juni 2002 - 01:50 #3
Er der AGP slot på bundkortet
Avatar billede gumm14 Nybegynder
22. juni 2002 - 01:51 #4
Nej, det betyder ikke noget.
Det onboard kort bliver ikke indstillet til PCI, det bliver bare deaktiveret, sådan så PC'en ikke bruger det mere. Du kan jo altid aktivere det i BIOS igen.
Men det er ikke i alle BIOS'er det er muligt at deaktivere onboard-grafikkort. Hvis Du ikke kan deaktivere det i BIOS, bliver Du nød til at gøre det i enhedshåndteringen, det kan nemt give konflikter hvis Du bliver nød til at gøre det i endhedshåndteringen.
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
22. juni 2002 - 01:52 #5
Ja det er der !
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
22. juni 2002 - 02:07 #6
deaktiverer man on-board kortetunder punktet- integtatet peripherals>init display first. ??
Avatar billede gumm14 Nybegynder
22. juni 2002 - 02:09 #7
Det er forskelligt hvad det hedder fra BIOS til BIOS, men det kunne da godt lyde som om det var det.
Men jeg ved det altså ikke med sikkerhed.
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
22. juni 2002 - 02:25 #8
Detjeg har skrevet før - Hvilket hovedpunkt går man ind under i bios ?
Avatar billede halifax Nybegynder
22. juni 2002 - 04:27 #9
Det er ikke "Init Display First" Den indstilling skal være AGP.
Min anden pc med onboard gfx er hos "pc doctoren" til eftersyn, ellers kunne jeg gi' oplysningen fra den.
Du ku' hjælpe med at oplyse, hvilken BIOS du har. Award, AMI, Phønix, ...?
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
22. juni 2002 - 15:42 #10
Det er en AMI bios jeg har ! hjælp (:)(
Avatar billede gudmundp Praktikant
22. juni 2002 - 16:04 #11
Er du sikker på der ikke e en jumper på motherbordet
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
22. juni 2002 - 16:12 #12
Det er der måske- men jeg aner hvilken jeg skal flytte hvorhen
Avatar billede gudmundp Praktikant
22. juni 2002 - 16:23 #13
Hvad hedder motherboardet ved du det
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
22. juni 2002 - 17:22 #14
PCen er en WEBTECH 4030 og jeg mener at bundkortet hedder GA-7ZMMC
Avatar billede gudmundp Praktikant
22. juni 2002 - 18:43 #15
du skal ind bios undr menupunktet pnp/pci conigurations og vælg vga boot from til AGP
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
22. juni 2002 - 19:19 #16
Jeg kan ikke nå at afprøve det i dag - men tror at gudmundp har ret
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 00:21 #17
Du havde ret gudmundp -tak
Avatar billede gudmundp Praktikant
24. juni 2002 - 00:30 #18
Takker for point måtte lige en tur på nettet og finde manualen