Avatar billede tets Nybegynder
21. juni 2002 - 15:56 Der er 18 kommentarer

Egen Web/Ftp Server

Hej!!!

Jeg ønsker at sætte min egen Web Server op... Nogle der har en guide, jeg skal vide hvordan jeg fuldstændig fra bunden, det vil sige installation og alt, hvilke komponenter skal bruges... Hvordan sætter jeg den op til at håndterer flere domæner? Hvordan sætter jeg FTP delen op så den selv kan finde ud af hvilket bibliotek den skal gå til når man logger ind med forskellige brugere? Web/Ftp Serveren skal kører på Windows 2000 Server, så det skal selvfølgelig kører i IIS'en samt den FTP del der følger med :o)

Hilsen

Tets
Avatar billede halifax Nybegynder
21. juni 2002 - 19:30 #1
Alt om Data, juli 2002, har en artikel: "Byg din egen webserver. Læs om psætning, domæner, IP-numre og routerproblemer."
Jeg vil ikke kalde den overvældende detaljeret, teknisk set, men nok OK. Den tager ikke udgangspunkt i det program du nævner fra w2k, men en gratis webserver fra AnalogX, SimpleServer.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
21. juni 2002 - 22:54 #2
Ved at søge lidt på google kan man finde meget:
http://www.bufferzone.dk/Vidensbank/sikkerwebserver.htm
Tror godt du kan bruge det, har dog ikke selv læst det.
Avatar billede tets Nybegynder
22. juni 2002 - 01:53 #3
halifax -->> Som sagt så vil jeg bruge det Windows 2000 Server har indbygget

m-koldsgaard -->> Der stær jo ikke om selve installations proceduren, samt opsætning af flere domaæne... Eller om FTP funktionen i Windows 2000 Server...

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
22. juni 2002 - 05:10 #4
for at sætte web serveren op går du ind i "Control Panel -> Add/Remove Programs" der er en menu hvor du kan vælge at instalere windows components (Add/Remove Windows Components) der finder du din ISS server (Internet Infomation service) den fylder 18.3 MB henter/instalere

Jeg kommer lige tilbage på FTP serveren senere
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
22. juni 2002 - 05:23 #5
Ved ikke helt hvordan men sætter en FTP server op i win2k's "server del" men på http://www.bpftpserver.com/ kan du hente en kanon FTP server der kan alt hvad en ftp server skal kunne

Du kan også hente en apche server (som jeg køre) her http://www.apache.org/dist/httpd/binaries/win32/ det kommer helt an på om du skal køre "PHP" eller "asp" på din server da jeg ikke mener IIS understytter PHP...
Men det kommer jo an på hvad man koder i
( du kan hente en "PHP" del til apache her http://www.php.net/downloads.php (du skal vælge Windows Binaries "PHP 4.2.1 zip package" link http://www.php.net/do_download.php?download_file=php-4.2.1-Win32.zip ))
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
22. juni 2002 - 05:48 #6
Kom lige til at kigge på dti spørsmål igen og så dette
"Hvordan sætter jeg den op til at håndterer flere domæner?"

Som sagt køre jeg ikke selv IIS og ved derfor ikke helt hvordan det er sat op men jeg vil tro du kan gå ind i nogen properties og stille det helle op
På det område er IIS nok lidt smartere end apache...
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
22. juni 2002 - 10:51 #7
IIS understøtter både asp og php (hvis atlså det er sat op).
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
22. juni 2002 - 10:55 #8
Har læst lidt inde på det link jeg gav. Og du kan ikke rigtig bruge det til installationen, men jeg synes du skal læse det når du har installeret det. Sikkerhed spiller en stor rolle på en webserver!

Hent evt. Microsoft's Baseline Security Analyzer, den kan tjekke sikkerhed på din win2000 server, både i IIS og generelt.
Link: http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/tools/Tools/mbsahome.asp
Avatar billede tets Nybegynder
22. juni 2002 - 22:23 #9
Har stadig ikke fået svar på mine spørgsmål... Håber nogle kan svarer... Læs spørgsmålet ordenligt igennem inden i svarer...
Avatar billede piller Nybegynder
30. juni 2002 - 13:33 #10
tets > Det er lidt svært for os at hjælpe med opsætningen af IIS, mest fordi at vi ikke aner hvad for nogle funktioner du vil bruge. Men som chris-zuul siger, så installerer du IIS under tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet. Der kan du læse om hvad for nogle funktioner du kan lægge ind, og så bedømme om du har brug for det.
Avatar billede thulesen Nybegynder
05. juli 2002 - 21:18 #11
Jeg lytter lige med på det der med flere domæner...
Avatar billede piller Nybegynder
06. juli 2002 - 09:45 #12
http://www.mike-tech.com/article56.htm <-- Der står der meget kort beskrevet hvordan man opretter flere domains på IIS
Avatar billede robotten Praktikant
02. august 2002 - 11:01 #13
tets>> Hvordan er det da, du opfører dig i indlæg 22:23:17?
Hvad med selv, at vise lidt pli, og lukke fx. dette ældgamle spm.?: http://www.eksperten.dk/spm/100423
Avatar billede tets Nybegynder
03. august 2002 - 17:44 #14
robotten -->> Ang. Indlæg 22:23:17.. Så er det sq svært at lukke det da der ikke er nogle jeg kan vælge Accepter på...
Avatar billede robotten Praktikant
03. august 2002 - 19:27 #15
Kan se, at du endnu ikke har fået lukket...
Avatar billede robotten Praktikant
03. august 2002 - 19:28 #16
Men jeg går ud fra, at du ved, at du selv kan ligge et svar, også acceptere dette?
Avatar billede robotten Praktikant
28. august 2002 - 15:39 #17
Får du ryddet op i dine åbne spm. Kan se, at det ikke går for godt....
Avatar billede robotten Praktikant
02. december 2002 - 13:38 #18
?