Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
21. juni 2002 - 15:01 Der er 2 kommentarer

Bios-opdatering - Maskinen fryser

Hej alle

Jeg har et spørgsmål vedr. min bios-opdatering. Jeg har prøvet at finde sådan en på nettet, men det er ikke lykkedes mig ( jeg har nu award modular bios V6.00 pg) Jeg har været inde på awards hjemmeside, men kan ikke få lov at hente en ny opdatering hjem. Ligeledes har jeg været inde på download.com, men der er ingen jeg kan hente. Nogle der ved hvor jeg kan få en opdatering? Årsagen til at jeg vil have en opdatering, er fordi min maskine fryser hele tiden og starter lige pludselig om, mens jeg sidder på nettet. Mens jeg har skrevet dette her, er maskinen gået død 2 gange og startede om 2 gange, og det er ved at være ret belastende. Jeg har været inde i bios og kan se at min temperatur ligger omkring 48-50 grader. Ellers nogle forslag til hvad der kan være galt? Vil prøve at opdaterer grafikkortet hvis det med bios ikke hjælper...
Avatar billede wanix Praktikant
21. juni 2002 - 15:28 #1
Tror næppe det er biosen det er galt med. Men hvilket bundkort har du?
Avatar billede jet-setterinde Nybegynder
22. juni 2002 - 11:10 #2
Nu er jeg jo ingen ekspert i bundkort, men på selve bundkortet står der chaintech. Min processor er en AMD Duron (tm) 1200 mhz. Jeg har 256 mb ram i. Grafikkortet hedder Aopen 400. Jeg har ligeledes 2 netkort i, et som er forbundet til en anden maskine, og et som er forbundet til en router. Jeg har ikke hele tiden haft problemet, men de sidste 14 dage, har den været totalt umulig. Den fryser ALTID kun på nettet, og jeg er nødt til at starte helt om, men når jeg så er kommet på igen og trykker på et icon til nettet starter den bare forfra. Jeg er nødsaget til at skrive dette på en anden maskine, da den fryser godt og vel hele tiden. Jeg har et virus-program i og den opdaterer hver eneste dag. Håber ikke jeg er nødt til at formatere min maskine, da det er et helvedes arbejde. Kan mit bundkort være defekt????