Avatar billede stefanlind Nybegynder
21. juni 2002 - 08:41 Der er 2 kommentarer

Et brugbart script

Hej
Jeg er webmaster på en side for en god ven , hvor ejeren er meget aktiv indenfor hundesport. Så at sige hver eneste uge, skal der opdateres med udstillingsresultater på ALT hendes opdræt rundt omkring i verden. Det er et kæmpe arbejde og jeg spekuler på om ikke der skulle ligge et færdigt script et eller andet sted, som jeg kan tilpasse, således at hun selv kan passe den funktion fremover.
Resultatlisten indeholder en alenlang tabel, hvor der tilføres resultater i datoorden og med flg.
UDSTILLING (evt. INTERNATIONAL) - dato land i overskriftlinien for den pågældende udstilling
Nedenunder skrives så Hundens navn og præmier.
Jeg har kigget lidt på nyhedsscripter - men de er ikke simple nok.
Tabellen med indhold ser således ud:
----------------------------------------------
    <td width="683" align="left" height="21" colspan="2"><p align="center"><font face="Tahoma" size="2"><strong>EXPO INTERNATIONAL PORTO 20-01-2002 PORTUGAL</strong></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="268" align="left" height="21"><font face="Tahoma" size="2">Hundens
      navn&nbsp; </font></td>
    <td width="415" align="left" height="21"><font face="Tahoma" size="2">exc.1-CACIB-BOB-BOG-BIS
    2</font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="268" align="left" height="21"><font face="Tahoma" size="2">Hundens
      navn &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; </font></td>
    <td width="415" align="left" height="21"><font face="Tahoma" size="2">exc.1- CAC-RCACIB</font></td>
------------------------------------------------

Det skal siges at jeg ikke kan lave asp-scripts selv, men har med nogenlunde held leget lidt med at tilpasse færdige scripts.
HVEM KAN HJÆLPE??
Avatar billede tmceu Praktikant
21. juni 2002 - 11:13 #1
Vedligeholdes resultaterne i HTML filer er har du en database liggende bagved ? I så fald, hvis du kan komme med en liste over felter og datatyper, skal jeg kigge på det.

Hvis du derimod anvender HTML filer, må du fortælle hvordan du har forestillet dig at det skulle køre via ASP. Vil du via ASP oprette HTML dokumenter og i så fald, hvordan har du forestillet dig de skal oprettes/navngives/lagres og hvordan skal de implementeres ift. de øvrige filer (links) ?
Avatar billede stefanlind Nybegynder
21. juni 2002 - 21:28 #2
Tak for sit svarJeg forestiller mig at min veninde selv skal kunne indskrive STED / DATO / LAND samt hundens navn og præmiering. Disse oplagres i databasen.
den viste side skal helst ligne den nuværende som du kan se her: http://www.trulyyours.org/concurso2002.htm

Der skal kun være en hovedadministration. Der skal ikke være mulighed for input udover fra administratoren selv.
Håber jeg har forstået dig rigtigt.