Avatar billede tfreiesleben Nybegynder
20. juni 2002 - 22:05 Der er 19 kommentarer

netværk mellem 2000 og XP

Hvordan sætter man et netværk op mellem Windows 2000 og XP???
Avatar billede wanix Praktikant
20. juni 2002 - 22:08 #1
Hvis du bruger et krydset kabel skal du have:

IP PC1: 192.168.0.1
Avatar billede wanix Praktikant
20. juni 2002 - 22:10 #2
Ups.
IP PC1: 192.168.0.1
IP PC2: 192.168.0.2

Subnetmaske: 255.0.0.0

Og hvis de skal dele filer skal du:

Højreklik på Denne Computer >> Administrer >> Lokale brugere >> Grupper >>  Brugere >> Handling >> Ny bruger >> Også opretter XP maskinen, på 2000 maskinen og omvendt, med dens Computernavn, og eventuelt pass.
Avatar billede tfreiesleben Nybegynder
20. juni 2002 - 22:11 #3
Nej, vi deler netværket over en switch!
Avatar billede wanix Praktikant
20. juni 2002 - 22:13 #4
Okay så skriver du bare det samme. Men propper bare patch kabler i istædet for.
Avatar billede tfreiesleben Nybegynder
20. juni 2002 - 22:18 #5
Problemet med dit forslag er at det ikke vil virke,da de stadig gerne vil gå på nettet over deres adsl-forbindelse. Hvor de får dynamiske IP-adresser
Avatar billede wanix Praktikant
20. juni 2002 - 22:22 #6
Det er godt du kommer med e oplysninger, når du stiller spørgsmålet! Er der netkort i computerne?
Avatar billede tfreiesleben Nybegynder
20. juni 2002 - 22:22 #7
Ja!
Avatar billede wanix Praktikant
20. juni 2002 - 22:24 #8
Okay! Men så kan du jo ikke rigtigt lave et netværk, når switchen selv giver dem en ip. Jeg ved ikke hvordan det klares så.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2002 - 22:25 #9
Så kan du prøve at give dine computer DNS adresser... Er næsten sikker på at det ikke virker :-( ... Eller så må du have købe en router og så kan du få fast LAN IP

DNS (2000):
start ->indstillinger -> kontrolpanel ->Netværks- og opkaldsforbindelse -> Vælg din forbindelse og højre klik og så vælg egenskaber -> så egenskaber for TCP/IP og så til skriver du dine DNS adresser ind. Ved TDC er det
DNS 1: 194.239.134.83
DNS 2: 193.162.153.164
Avatar billede riversen Nybegynder
20. juni 2002 - 22:25 #10
er det ægte ip adresser...eller går forbindelsen gennem en router, der tildeler internet ip-adresser der ikke kan ses udefra?
Avatar billede tfreiesleben Nybegynder
20. juni 2002 - 22:32 #11
Der tildeles ip-adresser fra TDC server!!
Avatar billede riversen Nybegynder
20. juni 2002 - 22:32 #12
internet = interne...skriver det ALTID forkert
Avatar billede riversen Nybegynder
20. juni 2002 - 22:33 #13
tfreiesleben: ja, selvfølgelig, men til router eller direkte til dit netkort?

åbn evt. start --> kør og skriv cmd
derefter ipconfig og fortæl hvilken ip adresser der står
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. juni 2002 - 23:43 #14
du skal vel bare sætte begge computere op til automatisk hentning af IP, så klarer routeren resten?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. juni 2002 - 23:44 #15
TDC sørger for at gi routeren en IP

routeren sørger så for at gi ip adresser til de pc'er der nu måtte være..
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2002 - 00:20 #16
Hvis du ikke vil købe en router, så kan du sætte 2 netkort i den ene manskine. Så en ledning fra modemet et det ene netkort, som får Internet IP (fra TDC) og det andet netkort giver du IP 192.168.1.1 (eller automasiksk) og så kan du bruge windows internetdelingen eller et andet program. Men så skal den computer med 2 netkort værer tænd når den anden computer skal på nette...
Avatar billede bosco Nybegynder
21. juni 2002 - 12:49 #17
det nemmeste du kan gøre hvis du ikke har en routyer er at ringe til TDC og sige du skal have 2 dynamiske IP adresser. Når man bestiller det kan man vælge mellem 2 dynamiske eller én fast. så sætter du modemet til switchen  og dine 2 computere også i switchen og sætter dem til at hente IP adresser fra en DHCP, så sørger TDC for gateway ip og hvad der nu ellers er nødvendigt.

-Max
Avatar billede riversen Nybegynder
21. juni 2002 - 12:54 #18
synd tfreiesleben ikke er ligeså ivrig som vi er :-)
Avatar billede bosco Nybegynder
21. juni 2002 - 13:07 #19
ja men det der internet er jo os ret svært skal du lige tænke på :o)
og e-mail

-Max