Avatar billede bernz Nybegynder
20. juni 2002 - 18:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fra CD til Mp3PRO...

Nogle der kender et program der kan rippe en cd og kopiere den ind som Mp3PRO? Lige nu sidder jeg og kopiere ind som wav (med et freeware program) og senere laver det om til Mp3PRO (med min registrerede vers. af Nero).

Det er en lidt lang procces og sådan et program ville gøre det hele lidt lettere... Nogle der kan hjælpe?

//BeRnZ
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
20. juni 2002 - 18:54 #1
www.download.com og søg efter cdex :) etgodt program.. Enjoy...
Avatar billede initializing Nybegynder
20. juni 2002 - 18:56 #2
Og lave den til MP3PRO???

Mener du ikke bare at lave dem til MP3?
Avatar billede initializing Nybegynder
20. juni 2002 - 18:57 #3
Her er et UDMÆRKET og endda Freeware program:
http://www.mgshareware.com/

Du kan selv bestemme om det skal være MP3 eller Wav eller andre filtyper.

-Martin
Avatar billede prodic Mester
20. juni 2002 - 18:57 #4
bernz->Har selv ledt efter noget lignende, men har umiddelbart ikke fundet noget der virker tilfredsstillende.
Man er mig bekendt nødt til at tage den lange vej fra mp3/wav til mp3pro.
Avatar billede prodic Mester
20. juni 2002 - 18:58 #5
initializing->mp3pro er en videre udvikling af mp3-formatet, så den er god nok.
Avatar billede initializing Nybegynder
20. juni 2002 - 18:59 #6
Okay...
Avatar billede bernz Nybegynder
20. juni 2002 - 19:00 #7
Nej... Mp3PRO... Så kan du nøjes med (2x (mener jeg)) 64 KBPS istedet for med 128 KBPS. Dvs. at du har den samme kvalitet men filen fylder meget mindre... Et normalt album fylder med Mp3PRO mellem 20-30 mb... :D

-Man skal bare huske at have et program der understøtter Mp3PRO såsom Winamp med et plugin...
Avatar billede bernz Nybegynder
20. juni 2002 - 19:02 #8
ssundsdal:

Kan CDex ikke kun kopiere til normal Mp3?
Avatar billede prodic Mester
20. juni 2002 - 19:03 #9
http://www.dbpoweramp.com/
dBpowerAMP Music Converter

Det skulle umiddelbart kunne gøre det - har dog ikke afprøvet det selv.
Avatar billede prodic Mester
20. juni 2002 - 19:04 #10
http://www.syntrillium.com/cep/

Cool Edit Pro - endnu et bud.
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
20. juni 2002 - 19:06 #11
bernz -- Hmm det tror jeg kun det kan .....
Avatar billede bernz Nybegynder
20. juni 2002 - 19:14 #12
Tjekker lige dit program ud prodic... Kommer og smider point senere hvis det funker... :D
Avatar billede bernz Nybegynder
20. juni 2002 - 19:25 #13
Dejligt program du har fundet prodic... Men for at skulle kopiere til Mp3PRO skal man have en PowerPack som man skal betale for efter 30 dages brug...
Avatar billede hermandsen Juniormester
20. juni 2002 - 23:08 #14
Alle afspillere der kan tage mp3 kan da så vidt jeg ved også afspille mp3Pro... Læste da en gang på ComOn at det kun var encoderen der var blevet forbedret, så en hver mp3-decoder skulle kunne klare pro-formatet også...
Avatar billede bernz Nybegynder
21. juni 2002 - 03:22 #15
Hermandsen: Alle afspillere kan såvidt også afspille Mp3PRO, men ikke helt ligeså godt uden plugin'et: Med Winamp lyder mine filer som 64 KBPS uden dette plugin. Med Plugin'et aktiveret lyder det som 128 KBPS. Det smarte er jo at filen fylder meget mindre og fungere lige så godt som den "gamle" slags mp3'er...
Avatar billede frisby Nybegynder
05. august 2002 - 20:32 #16
Jeg har prøvet programmet "dBpowerAMP Music Converter" men det virker ikke, der kommer en komentar der siger "The CODEC required to decompress 'D:\Track01.cda' could not be opened.
Unable to access CD Drive 'D:\Track01.cda"... Er der nogen der kan Hjælpe?
Avatar billede frisby Nybegynder
05. august 2002 - 20:37 #17
Der følger også et andet programm med "dBpowerAMP Music Converter" som hedder "dMC Audio CD Input" dette programm virker helder ikke, der står bare "Insert Audio CD" men cden er hele tiden i CD-Romet???