Avatar billede spinner Nybegynder
20. juni 2002 - 17:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne Cache?

Hejsa,

jeg har et problem med de WAP-sider jeg laver til min Motorola (Timeport 260).

Da siderne bliver lavet i ASP med udtræk fra en database, vil jeg jo gerne ha' at siderne er nogenlunde dynamiske.

Men hvis jeg først har besøgt siden én, så gemmer telefonen den, og man er nødt til at tømme cachéen for at den vil hente den igen. Selvom man f.eks. laver et "Opdater siden"-link på siden.

Er der en måde at angive i WML-koden at siden ikke skal caches - eller har i andre gode råd til hvordan det undgås?

Med venlig hilsen

Frank.
Avatar billede kimiwan Nybegynder
20. juni 2002 - 17:53 #1
i toppen af din aspside kan du skrive noget i stil med det her:

<%
    Response.ExpiresAbsolute = #1/1/1980#
    Response.AddHeader "cache-control", "private"
    Response.AddHeader "pragma", "no-cache"
%>
Avatar billede oleprds Nybegynder
20. juni 2002 - 22:16 #2
Så vidt jeg husker:

<card id="id" newcontext="true" title="Titel">

Men hele cachen ryddes så der ikke kan klikkes baglæns

:-)
Ole
Avatar billede spinner Nybegynder
21. juni 2002 - 14:46 #3
Hejsa,

kimiwan's virker fint - det var noget af det samme jeg havde prøvet, jeg havde bare ikek lige slået de rigtige variabler op.

Jeg har faktisk ikke prøvet oleprds - det kan meget vel være det virker - og måske endda en funktion jeg kan bruge (den med ikke at kunne gå baglæns)

Jeg tester lige ved lejlighed - så kan du også få point :o)

Frank.
Avatar billede janegil Nybegynder
28. februar 2003 - 09:26 #4
Oles løsning er å fjerne offerets retrettmulighet - en hver markedsførers våte drøm...