Avatar billede jhammer Nybegynder
19. juni 2002 - 22:43 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

To PC'ere på en ADSL forbindelse.

Hejsa.
Jeg har netop fået ADSL til min arbejds PC og den virker bare fint. Der er opsat en CISCO 800 router,
på hvis bagside der er plads til 4 PCere. Der forefindes desuden en knap der kan indstilles til enten to hub / to PC.

Jeg har nu fra min private PC fjernet det gamle 56K modem og indsat et netkort (med RJ-45).

Der er lys i dioden på netkortet.

Jeg kører win98SE.

Når jeg prøver at gå på internettet (med IE) siger den blot "serveren ikke fundet".

Hvilke indstillinger skal jeg bruge på PC'en og skal routeren stå på to hub / to PC???
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2002 - 22:47 #1
Hvad er det for en ADSL ???
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2002 - 22:47 #2
Har du sat den til at køre LAN ???
Avatar billede jhammer Nybegynder
19. juni 2002 - 22:49 #3
Det er 512/128 og hvordan sætter jeg den til at køre LAN?

Jeg ved meget lidt som du nok kan se.
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2002 - 22:51 #4
Du går op i Funktioner, Internetindstillinger, Forbindelser, trykker Indstil !!!
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2002 - 22:52 #5
På routeren er der også lys i 2 ???
Avatar billede jhammer Nybegynder
19. juni 2002 - 22:55 #6
Jeg er igang med LAN'en , men kommer til spørgsmål om det er via telefon linie og modem eller lokalnetværk. Hvad skal jeg svare?

På routeren er der kun lys i 1.
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2002 - 22:58 #7
Lokalnetværk, uden Proxy server.

Er det TDC Pro@ccess ??
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2002 - 23:00 #8
Avatar billede jhammer Nybegynder
19. juni 2002 - 23:02 #9
Jeg skriver lokalnetværk og på næste side skal jeg enten vælge
automatisk reg. af proxyserver eller
brug automatisk konfig.script
Skal jeg slet ikke have nogle af delene.

Ja det er proaccess.
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2002 - 23:02 #10
hansen.dk -> Kan du få Cisco Router ved NetExpress ???
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2002 - 23:02 #11
Nope.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2002 - 23:20 #12
hmm. Hvorfor er det så lige jeg har en??? Og jeg har NetExpress ...... Men det er ok
Avatar billede jhammer Nybegynder
19. juni 2002 - 23:23 #13
Jeg har prøvet at følge  opasias support sider:
1) Opsætning af browser samt opsætning af netværksprotokoller, hvor der også var svar på spm med proxyserver.

Det har imidlertid ikke hjulpet en dyt!
Avatar billede jhammer Nybegynder
20. juni 2002 - 00:30 #14
Hurrahhhh.

Jeg udskiftede kablet fra routeren til PC'en og lampe 2 tændte straks!

Alt er fryd og gammen.
Jeg vil gerne give point til leif (40), fordi du fik mig på sporet, men så må du lige give et SVAR.
hansen.dk får 20 for at give de gode vejledninger fra netexpress, så jeg fik opsat computeren korrekt. Sådanne links er bare fedt.
Avatar billede leif Seniormester
20. juni 2002 - 12:43 #15
Svar.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2002 - 19:17 #16
kanon. Takker