Avatar billede meek Nybegynder
19. juni 2002 - 14:16 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

oplåsning af Toshiba

Hej eksperter;

Jeg sidder her med en toshiba 230CX (gammel 133mhz bærbar). Maskinen starter op og vil have et password. Min ven som ejer den har prøvet at fjerne det omtalte bios-password, og sat det til ingenting vha. et utility toshiba leverer med til maskinen.

Dog vil maskinen ikke godtage at man ikke skriver et password, og det gamle virker heller ikke mere.

Findes der en måde at få låst dyret op på uden at hae passwordet ?

Nulstilling af Bios osv??

Meek
Avatar billede munk Nybegynder
19. juni 2002 - 14:19 #1
find batteriet på bundkortet tag det af i 30 sek. og derefter put det i igen så er bios nulstillet::
Avatar billede munk Nybegynder
19. juni 2002 - 14:19 #2
mener også der findes noget software der kan gøre det samme
Avatar billede meek Nybegynder
19. juni 2002 - 14:20 #3
jeps... men hvad og hvor ??
Avatar billede munk Nybegynder
19. juni 2002 - 14:22 #4
tja den eneste sikre måde er enten en jumper på bundkortet der skal flyttes et øjeblik eller fjernelse af batteriet i 30-60 sek.
Avatar billede munk Nybegynder
19. juni 2002 - 14:22 #5
hvis jeg vidste hvor den software lå havde du fået et link
Avatar billede meek Nybegynder
19. juni 2002 - 14:41 #6
nu har jeg skilt lortet i 1000 stykker, og fundet batteri(erne - ja der var flere). Hvor lang tid tror du jeg skal lade den stå nu ?
Avatar billede munk Nybegynder
19. juni 2002 - 15:05 #7
1 minut
Avatar billede munk Nybegynder
19. juni 2002 - 15:06 #8
så samler du igen og voila så forlanger den ikke kodeord mere..
Avatar billede munk Nybegynder
19. juni 2002 - 15:09 #9
God arbejdslyst lol
Avatar billede meek Nybegynder
19. juni 2002 - 15:11 #10
tja.. nu har den stået sådan i 25 min. og det har ikke hjulpet endnu !!!
Lader den stå resten af aftenen !!

Meek
Avatar billede munk Nybegynder
19. juni 2002 - 15:50 #11
Lyder som om den er krypteret harddisken.Hvis den er det er der ikke andet at gøre en at fdiske og formatere!!
Avatar billede meek Nybegynder
19. juni 2002 - 15:54 #12
den er helt og aldeles tom.. Den fik "fdisk /mbr" !!

Meek
Avatar billede munk Nybegynder
20. juni 2002 - 00:03 #13
Har du nogensinde prøvet at oprette en tom harddisk før?
Avatar billede munk Nybegynder
20. juni 2002 - 00:04 #14
det er ikke for at fornærmne dig men kun for at finde ud af hvor du står sådan rent softwaremæssigt..
Avatar billede munk Nybegynder
20. juni 2002 - 00:05 #15
Nu er den vel ikke stjålet ?  LOL
Avatar billede meek Nybegynder
20. juni 2002 - 08:18 #16
den er skam ikke stjålet, og hvi sdu vil vide mere om mig kunne du starte med at læse mit review: http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=meek .
Så kan du også se at jeg arbejder en del med computere.

Toshibaen er skam en af skolens..
Avatar billede munk Nybegynder
20. juni 2002 - 12:42 #17
Lol lidt humor gør da ingen skade..he he
Avatar billede munk Nybegynder
20. juni 2002 - 12:44 #18
tja tror den er defekt.Måske kan det betale sig at konsultere nogle proffer.
Men få lige en fast pris på det først.
Avatar billede kap74 Nybegynder
06. juli 2002 - 14:40 #19
Prøv at kontakte compare support, det rep. Toshiba laptop's de ligger i skovlunde kan desværre ikke huske tlf. nr. men hvis du ringer til Toshiba DK kan de give dig det, det er en kort proces med det rigtige værktøj :-) og det er som regel kun aut. værksteder der har det, hvad det koster ved jeg desærre heller ikke :-)
Avatar billede meek Nybegynder
06. juli 2002 - 16:10 #20
har selv fået det klaret.
Fandt et trik med et parellelkabel som skulle kortsluttes i nogle ben, som gjorde at bios-password blev deaktiveret !!

Meek