Avatar billede stho Nybegynder
19. juni 2002 - 13:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Scanner problemer

Jeg får følgende fejlmeddelse når jeg vil bruge min scanner.
++++ PROBLEM DESCRIPTION +++++
++++ SAT ERROR ID: A hardware problem occurred with your scanner.
Open the log file to find out more.
++++++++ERROR STRING: SNAPSCAN e20, device error:
++++++++ERROR STRING: Hardware failure
++++++++ERROR STRING: Line motor or sensor failure
++++++++ERROR STRING:
++++++++ERROR STRING: Sense Data: F0 00 04 00 00 00 00 0B 00 00 00 00 00 00 00 00 00 F0
+++++++++++++++++++++++++++++
Er det noget man selv kan lave, eller er scanneren kaput?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. juni 2002 - 13:42 #1
Open the log file to find out more.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. juni 2002 - 14:29 #2
Hvis du konkluderer at det ikke i virkeligheden er en softwarefejl (det lyder ikke sådan), kan du jo altid skille scanneren ad og prøve at se, om noget skulle være gået løst. Ved at rykke i ledninger tjekker du om der er kolde lodninger.
Men er du ikke vant til at rode med elektronik, er det nok nemmest at købe en ny.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. juni 2002 - 14:31 #3
på alle snapscan sidder der en låsemekanisme i bunden - er den låst eller hva?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. juni 2002 - 14:31 #4
det er slags transport sikring
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 15:05 #5
hvis den er låst kan den formentlig ikke lave en selvtest når den tændes!
Avatar billede stho Nybegynder
19. juni 2002 - 17:09 #6
Transportlåsen er ikke låst. Når jeg forsøger at scanne er det som om den ikke kan finde et startpunkt,
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 20:23 #7
det minder mig om min gamle HP 1150C, den stod også og rodede med af finde det rigtige punkt, tilsidst kom der en fejlmedd. i displayet, det var scannerlampen der var slidt ned.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 20:26 #8
jeg tror næppe du selv har mulighed for selv at lave det, når der står:

++++++++ERROR STRING: Line motor or sensor failure

Ellers skal du prøve om du kan få en ny scannerlampe.

har den haft tendens til at lave gule pletter ude i siderne på billede, så er det lampen.
Avatar billede stho Nybegynder
19. juni 2002 - 20:36 #9
Nej den har scannet perfekt indtil for et par dage siden. Det er lige som om den står og "banker" når jeg vil scanne
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 20:52 #10
prøv om du kan tage den øverste del af (hvis det er en flatbed scanner), se efter om scannerarmen sidder næsten i bund, den kunne være hoppet af under en transport.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. juni 2002 - 21:06 #11
der sidder en slags tandrem der trækker scannerlyset frem - den kan være hoppet af
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 21:17 #12
ja, og den skal sidde meget nøjagtigt så vidt jeg husker!