Avatar billede hoesch Nybegynder
19. juni 2002 - 01:02 Der er 5 kommentarer

scroll bar tværs ned over skærmen

Hej!

Hvordan får jeg lavet en constraint på en knap så den kan bevæges skrå ned over siden istedet for som en alm. enten vertiaklt eller horisontalt.

På forhånd tak!

Rene
Avatar billede zed_one Praktikant
23. juni 2002 - 14:08 #1
jeg forstår ikke hvad du mener

kan du omformulere dit spørgsmål ?
Avatar billede hoesch Nybegynder
23. juni 2002 - 14:17 #2
;-)

I stedet for en scrollknap der bevæger sig enten vertikalt eller horisontalt, skal den kunne bevæges skråt op og ned over skærmen. Problemet er at når man tegner en linie i Director og vil have den som constraint af et bitmapbillede ( min scrollknap ), så kan man bevæge knappen indenfor hele den firkant der omkranser linien. Jeg vil gerne lave en knap der kun følger den skrå linie, og ikke hele "boundingboxen"

- håber det er mere klart nu

- Rene
Avatar billede zed_one Praktikant
23. juni 2002 - 15:05 #3
hvad dælen skal den være skrå for ? ;)

men aight..det blir dog lidt tricky..sådan som jeg forestiller mig det nu SKAL linjen være 45 grader, samtløsningen er langt fra optimal.

Skal jeg forsøge at lave et eksempel ?
Avatar billede hoesch Nybegynder
23. juni 2002 - 15:11 #4
Ha Ha!! den skal være skrå fordi jeg skal se om det kan lade sig gøre!!!

Hvis du vil lave et eksempel, vil jeg være taknemmelig! Glæder mig til at se koden..

På forhånd tak!!

- Rene
Avatar billede zed_one Praktikant
23. juni 2002 - 15:18 #5
jeg vil forsøge at lave noget - ved ikke hvornår jeg har noget klar da jeg også lige vil nyde lidt af min søndag væk fra min computer :)