Avatar billede bur Nybegynder
18. juni 2002 - 22:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Asus TV-Box på Asus V8460 Ultra Deluxe GeForce 4 Ti4600

Jeg har et Asus V8460 Ultra Deluxe GeForce 4 Ti4600, jeg har endvidere en Asus TV-Box, som jeg tidligere har brugt med et Asus V7700 kort.
Det virker ikke på mit nye V8460 kort. Det ser ud til at TV-Box'en ikke får spænding fra grafikkortet.
Er der nogen der har fået det tl at virke, eller har en ide ?
Avatar billede fico Nybegynder
18. juni 2002 - 22:54 #1
Avatar billede fico Nybegynder
18. juni 2002 - 22:54 #2
De virker bedre
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2002 - 23:08 #3
hmm, fico det forklarer jo ikke hvorfra spændingen til tuneren skal komme, det hentes normalt på graffikkortet via et stik.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2002 - 23:09 #4
jeg har selv et liggende som jeg ikke kan bruge mere, netop fordi der ikke er et stik til tuneren, ledninger har jeg nok af.
Avatar billede hologram Nybegynder
18. juni 2002 - 23:38 #5
Spænding?
Har den ikke en separat strømforsyning, den tv-box?
Har du husket at tilslutte den igennem ViVo-adaptoren og ikke direkte til grafikkortet?

retaxes: Er det en tv-box du har, eller hvad er det du siger?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2002 - 23:45 #6
ja, det er en TV-boks jeg har, den hedder Asus TV-BOX!

Nej, min skal strømforsynes via et kabel.
Avatar billede hologram Nybegynder
18. juni 2002 - 23:59 #7
Og i det her tilfælde er "et kabel" hvad? SVHS-kablet? :)
Avatar billede bur Nybegynder
19. juni 2002 - 00:00 #8
Foreløbig tak for svar. Har prøvet nye drivere. Dur' ikke. På V7700 sættes Asus TV-Box direkte til kortet, og får åbenbart strøm derigennem. På V8460 er der kommet et ekstra kabel imellem. Jeg frygter at Asus har "glemt" strømmen, til trods for at deres hjemmeside siger noget andet.
Avatar billede hologram Nybegynder
19. juni 2002 - 00:44 #9
Jeg har sendt en mail til Asus hvor jeg har spurgt om det var et problem de kendte til.
Jeg er (og har længe været) meget interesseret i den TV-Box, men har aldrig fået taget mig sammen til at købe en :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 00:47 #10
nå, er det defor du var så interesseret ;o)
Avatar billede hologram Nybegynder
19. juni 2002 - 00:50 #11
Hæh, ja ;)
Har rodet meget med Video In/Out, er blevet "hooked" på Asus Deluxe-serie. Det er virkelig lækkert. Specielt med den ViVo-like boks der følger med deres TI-4600 Deluxe-kort er dejlig. Så slipper man for at kravle om bag ved computeren for at skifte fra in til out.
Pt. bruger jeg en video (min fars video...) til at se fjernsyn på computeren med, og det er han en smule gnaven over ;)
Da jeg så så at I havde nogle problemer med en blanding af de 2 produkter tænkte jeg lige at jeg ville vente lidt med at købe og se hvad løsningen på problemet blev. Så det er både hjælp og selvhjælp ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 00:52 #12
jeg opgav den tilsidst, problemer med drivere som ikke kunne bruges under Win2k og slet ikke på WinXP, så nu ligger den og glor i en kasse på loftet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 00:53 #13
Det skal siges at min er fra den tid hvor der kun var NT/W95/98 ;o(
Avatar billede hologram Nybegynder
19. juni 2002 - 01:11 #14
retaxes: Har du prøvet at bruge ftp://ftp.asus.com/pub/asus/vga/apps/alive460.zip eller
ftp://ftp.asus.com/pub/asus/vga/apps/asusdvcr.zip ?
Jeg er ikke vildt imponeret over Asus Live.
Digital VCR er derimod ret fin, og så er der mulighed for lidt mere praktisk optagefunktion og det hele ;)

"Det skal siges at min er fra den tid hvor der kun var NT/W95/98 ;o("
Mener du TV-Boxen? For jeg mener da ikke at have set nogle ændringer i designet på den nogensinde. Og jeg har kigget med siden V-3800-serien var hot...
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 01:21 #15
Jeg brugte netop en V-3800 deluxe model og den er virkelig så gammle, det kan man overbevise sig om ved at se i manualerne.
Jeg bruger nu et Chaintech grafikkort med TV-out som jeg heller ikke bruger.

Og ja, det er noget rod at finde ud af Asus, som regel gik jeg ind på deres ftp-sites, her kunne man finde betadrivere.
Avatar billede bur Nybegynder
20. juni 2002 - 00:43 #16
Nu har jeg tjekket video-in på "Vivo-like" boksen. Det virker upåklageligt. Men stadig ingen signal fra min TV-BOX. :-(