Avatar billede dladla Nybegynder
18. juni 2002 - 21:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Smide brugere af server

Jeg har brug for et script evt bat fil der automatisk smider alle folk af min server og derved også af min SQL server. Mit problem er at den skal lave noget oprydning om natten og hvis folk ikke logger af når de går hjem, vil mine andre script ikke køre.
Det er en Windows 2000 advanced server ikke PDC
Gode ideer modtages
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. juni 2002 - 23:31 #1
Du kan lave en bat fil som gør følgende:

net stop "navn på SQL service"
ping localhost          (skal bare bruges til at give servicen lidt tid)
net start "navn på SQL service"
'Ryde op script'
Avatar billede dladla Nybegynder
19. juni 2002 - 21:16 #2
Det logger ikke mine brugere af serveren.
Jeg er netop ikke meget for at stoppe noget i SQL, hellere et eller andet i W2K
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. juni 2002 - 17:54 #3
Ok, troede kun at det var forbindelserne til SQL'en du skulle af med.

Du kunne også vælge at lukke dit netværk ned på serveren. Jeg ved ikke om dette smider brugerne af eller om der skal forgå en timeout... men det er da et forsøg værd.

Jeg kender ikke denne kommanto, men er ret sikker på at den findes.