Avatar billede joba Nybegynder
08. august 2000 - 16:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan viderestilles e-mail når der anvendes Exchangeserver over ETRN

Jeg ønsker at kunne viderestille indkomende e-mails til en ekstern e-mail adresse.
Der benyttes Exchangeserver 5.5 SP3 som henter e-mail via ETRN.
ETRN bevirker at det ikke er muligt at lave viderestillingen hos internetudbyderen, idet alle mails for det pågældende domain bliver hentet og fordelt Exchangeserveren.
Jeg har hørt at der findes et 3. parts add on program til Exchange som kan løse problemmet.
Avatar billede vespa Nybegynder
17. august 2000 - 06:37 #1
Du laver en Custom Recipient i Exchange, med adressen på den der skal viderestilles til. Derefter går du ind på den bruger der skal viderestilles (stadig i Exchange administratoren), og vælger fanebladet Delivery Options. Nederst kan du vælge en alternate recipient - tryk browse og vælg din custom recipient. Du kan derefter vælge om mail skal gemmes i Exchange serveren når det er videresendt, eller om det skal slettes, ved at fjerne fluebenet i \"Deliver messages to both recipient and alternate recipient\".

At du modtager mails via ETRN har ikke rigtigt noget med sagen at gøre - udover at du på denne måde kommer til at betale for at hente mailen, samt når den skal sendes igen (da jeg formoder du bruger en dial-up forbindelse med ETRN).
Avatar billede fonne Nybegynder
27. august 2000 - 19:02 #2
jfonne@forum.dk