Avatar billede bondekongen Nybegynder
18. juni 2002 - 13:08 Der er 4 kommentarer

Almindelig Opsætning?

Hejsa...
Jeg har lige købt en computer, så vi i alt har to computere. Den nye kommer til at så i et andet rum end den gamle. Den gamle maskine har ADSL forbindelse via et ADSL modem og ISDN modem til TDC. Nu skal jeg jo gerne have den anden computer på internettet, som jo altså står i et andet rum. Hvad har jeg brug for af matrialer og hvad er nemmest for mig ?
På forhånd tak!
Avatar billede bondekongen Nybegynder
18. juni 2002 - 13:09 #1
så=stå
Avatar billede jimse Nybegynder
18. juni 2002 - 13:25 #2
Har den gamle både adsl og isdn??
Avatar billede grunken Nybegynder
18. juni 2002 - 13:29 #3
Spørgsmål er det et ericsonmodem der er til den forbindelse, eller er det en stor firkantat hvid grim klods med 3 dioder ?

Hvis det er sidstnævnte, så skal du bare købe en hub/switch og sætte begge computeren og adsltingen til, så burde alle putere gå på nettet uden problemer

hvis det er førstnævnte er det lidt mere komplekst.
1. hvis modemet sidder i USB skal du bare sætte 2 computere sammen med et krydset kabel, men installere noget gateway software på førnævnte computer. eks. Wingate.
2 hvis netkortet allerede sidder til netkort så skal du enten flytte det over på USBporten, eller købe et netkort mere, så du har både et til modemet og til og til "nettet"

Den første løsning er klart den bedste, og løber op i ca. 400Kr. + kabel, men kræver samtidig at du har fået det rigtige udstyr af TDC

den anden er en nødsløsning men virker fint til husbehov, det er bare irreterende at skulle være afhængig af om den computer med modemet er tændt eller slukket!

Håber du få hel og lykke med projektet

-grunken
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. juni 2002 - 15:12 #4
Køb en zywall switch, den har indbygget firewall og 4 porte til internettet for ca. 2000,- kr. billig og sikker løsning

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone
http://www.fotx.net/bufferzone