Avatar billede flemmingbach Nybegynder
18. juni 2002 - 09:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gemme et vedhæftet billede

Spørgsmålet er måske banalt, og jeg er i tvivl om det er den rigtige kategori jeg har placeret det i, men her er det.
Jeg har fået tilsendt en mail med et vedhæftet billede i tif format. Det er på en web baseret mail server (SOL). Jeg kan godt åbne og se billedet, men jeg kan hverken udskrive det eller gemme det.
Når jeg er på billedet, og beder om en udskrift laver printeren bare en firkantet ramme uden billede ( det samme gør  vis udskrift).
Og når jeg klikker på gem som, vil den gemme den tilsendte mail, og ikke det vedhæftede billede.
Jeg prøvede så med Importer, men det handler tilsyneladende om noget helt andet.
Og i "hjælp" er der heller ingen hjælp at finde.
Hvad skal jeg gøre, kan nogen hjælpe mig?
M.v.h.
Flemming
Avatar billede cc2000 Nybegynder
18. juni 2002 - 09:59 #1
Højreklik på billedet og vælg gem billede som. :)
og det er nok den forkerte kategori :)
Avatar billede klodoven Nybegynder
18. juni 2002 - 09:59 #2
når du kan se billedet, kan du så ikke højreklikke på det og sige "gem billede som..."? Derefter kan du hente det ind i et fotoprogram og så printe det ud. :)
Avatar billede klodoven Nybegynder
18. juni 2002 - 10:00 #3
Damn!!! :)
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
18. juni 2002 - 10:00 #4
når du kliker på "gem som" så er det efter at du har højreklikket på selve filen ikke?
Avatar billede kubert Nybegynder
24. juni 2002 - 00:46 #5
Højreklik på billeder og trykke "gem som" men det har du nok prøvet og ikke kan.. så er der en anden mulighed..
Tryk print scrn (altså tag et screenshot) Sæt billedet ind i eks.. paint , skær det til og gem det :o)
held og lykke..!!
Hilsen Mark Kubert
Avatar billede flemmingbach Nybegynder
24. juni 2002 - 09:37 #6
Med venlig hjælp fra en af mine naboer har jeg nu selv fundet ud af det. Og de der har svaret på det her er inde på det rigtige, og mener det måske rigtigt, men svaret var ikke formuleret så klart at jeg kunne bruge det.
Når man er inde på billedet er det for sent at højreklikke. Den menu der kommer kan ikke bruges. Men man skal højreklikke på den henvisning til billedet, som er vedhæftet mailen. Så kommer der en menu hvor man kan gemme billedet.
Ganske banalt, når man ved det. Men helt umuligt når man ikke ved det.
Jeg håber andre kan bruge mit eget svar på mit spørgsmål.
Flemming
Avatar billede klodoven Nybegynder
04. juli 2002 - 23:43 #7
Husk at lukke dette spm.! :)