Avatar billede jamila Nybegynder
08. august 2000 - 08:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Log på server hjemmefra

Jeg har et sikkert kun lille problem. Er det ikke muligt at se vores NT server på arbejdet hjemmefra. Jeg har også NT derhjemme, jeg finder dette som en god løsning, da jeg kan side hjemmefra og atbejde. Men jeg kunne forestille mig at det krævede en åben linie, da det vist ikke er moligt at få noget software til at holde øje med om jeg er på vej ind til systemet. Er der nogen der kender noget til dette ?
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. august 2000 - 09:06 #1
Du skal bruge en direkte linie hvor du ringer ind til dit firma. Der kan du bruge NT\'s RAS.
Eller, du skal bruge en løsning med VPN. Der kobler du op til firmaets netværk gennem en krypteret tunnel henover internettet.

Avatar billede jamila Nybegynder
08. august 2000 - 09:13 #2
Hvad er nemmest, og er NT Ras noget der skal stilles op både på serveren og på min worsstation ?
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. august 2000 - 09:18 #3
Det nemmeste at bruge er internettet, men det sværeste at sætte op på en sikker og fornuftig måde.
RAS er \'noget\' der skal være på både din hjemme maskine og på netværket i dit firma.
Det behøver ikke at køre på din server. Du kan sagtens have en maskine dedikeret til det.
Hvis du er interesseret i VPN er det noget jeg går og sysler med til daglig. Så send en mail.
Avatar billede jamila Nybegynder
08. august 2000 - 09:22 #4
VPN, det lyder spændende, og dyrt :-)Jeg vel gerne vide lidt mere om det, men du skal da have dine point
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 09:45 #5
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 09:45 #6
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 09:45 #7
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 09:45 #8
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 09:45 #9
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 09:45 #10
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 09:45 #11
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 09:45 #12
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 09:47 #13
Der er vis lidt problemer med eksperten. Sådanne gentagelser skete ikke på den gamle ekspert.
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. august 2000 - 09:53 #14
VNC er et fjernstyrings program.

Hvis du skal bruge det skal (Hvis det er NTserveren der skal fjernstyres) NTserveren sættes direkte på internettet hvis du vil styre det den vej. Eller man skal koble sig op på netværket for via RAS for derefter at starte en VNC session.

Jeg tror ikke at der var tale om fjernstyring og det er under alle omstændigheder ikke smart at sidde og arbejde direkte på serveren. Så skal du finde nogle desiderede terminal løsninger frem.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 12:31 #15
Ok ;o)
Avatar billede isachs Nybegynder
22. august 2000 - 00:25 #16
Jeg bruger VNC hjemmefra mod vores NT-server og det er fortrinligt til mindre opgaver. VNC kører som en service under NT og du kan sagtens få forbindelse selvom serveren ikke er direkte på nettet, dvs. i mit tilfælde er der \"ikke adgang til hele netværket\".