Avatar billede prof2 Nybegynder
17. juni 2002 - 19:17 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

Lidt pusleri med mobil telefonen

Jeg har en mobil telefon, som en dum idiot (læs: mig) hoppede i saltvand med.. Og den virker selvfølgelig ikke mere..

For det første.. Har i nogle gode råd til at få min mobil på benene igen?

Hvis ikke; ved i så om det er muligt for forhandleren at se at der har været vand i? Jeg har skyllet den med postevand, og tørret den lige så stille med hårtørrer.

Hvis de kan se det, er det så måske muligt at svide en lille chip af, så den ser brændt ud? Så tror reperatøren måske at det er der problemet er?? er det muligt?
Har i nogle erfaringer med lignende tilfælde?
Avatar billede Chewie Novice
17. juni 2002 - 19:22 #1
1 du kan ikke få de mobil på benene igen

2 forhandleren kan godt se om den har fået vand ... taller af erfaring

3 Nej Hvis du skeller den af bryder du en blump og så laver de den ikke
Avatar billede greek Nybegynder
17. juni 2002 - 19:22 #2
Jeg har engang brugt min ericsson t18 som badedyr, telefonen kunne dog godt tænde men displayet virkede ikke. Nu var det jo så heldigt at min nabo arbejder ved Nokia og det kan godt være det lyder sindssygt men han gnubbede viskelæder henover skærmen og så virkede den igen...
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
17. juni 2002 - 19:23 #3
Jeg tror at der kommer en masse mennesker med løftede pegefingre til dig om et øjeblik
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
17. juni 2002 - 19:24 #4
greek>> et viskelæder?? Tror du det kan fikse min døde nokia 3310 skærm?
Avatar billede prof2 Nybegynder
17. juni 2002 - 19:24 #5
ratzaiy> Hvorfor? Regel- eller lovbrud er dette da ikke!
Avatar billede scb Praktikant
17. juni 2002 - 19:24 #6
Jeg arbejder af og til for et firma som reparerer mobiltelefoner for hele Norden, flere tusinde hver dag.
Og jeg kan garantere dig, at det opdages at der har været vand i mobilen.
Hvis du selv brænder en kreds af, opdages det sansynligvis også.
Hver arbejdsplads i firmaet, har målegrej til mobiltelf for ½ mill, og hver reperatør laver kun en model og kender derfor alle normale fejl.
-SCB
Avatar billede Chewie Novice
17. juni 2002 - 19:24 #7
greek >> sindsygt .... det lyder fuldstændig vanvitigt
Avatar billede prof2 Nybegynder
17. juni 2002 - 19:25 #8
greek> Der er ikke kommet vand ind i displayet! Kun udenpå.. Jeg har nemlig skilt den ad..
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
17. juni 2002 - 19:25 #9
personligt er jeg ligeglad, fordi jeg mener at hvis en forhandler kunne snyde kunden ville han sikkert også gøre det, men det er da på en måde "forsikringssvindel"
Avatar billede scb Praktikant
17. juni 2002 - 19:30 #10
Saltvand er iøvrigt noget af det værste da det er ledende, så har der været strøm på mobilen da den blev dyppet er der sansynligvis ikke noget at gøre.
-SCB
Avatar billede tonyadams Nybegynder
17. juni 2002 - 19:34 #11
Man kan se det uanset hvad
Avatar billede vieri Nybegynder
17. juni 2002 - 19:36 #12
Jeg tror desværre din telefon er færdig!
----------------------------------------
"Jeg tror at der kommer en masse mennesker med løftede pegefingre til dig om et øjeblik" - ratzaiy

Men den eneste der snakker om svindel det er ham selv...

"personligt er jeg ligeglad, fordi jeg mener at hvis en forhandler kunne snyde kunden ville han sikkert også gøre det, men det er da på en måde "forsikringssvindel"" - ratzaiy
Avatar billede greek Nybegynder
17. juni 2002 - 19:42 #13
Prøv med viskelæder jeg kan ikke garantere noget.
Avatar billede scb Praktikant
17. juni 2002 - 19:52 #14
Viskelæder !!!, ja så kan du lige så godt prøve med håndpålæggelse, eller kaffegrums.
-SCB
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
17. juni 2002 - 19:53 #15
vieri>> jeg sagde det såmænd bare for at advare ham. Og ja det er min mening som jeg har lov til at sige.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
17. juni 2002 - 19:53 #16
kaffegrums!! den var god :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. juni 2002 - 20:00 #17
scb >> Det trick må du fortælle videre til din chef.

I morgen går du op til ham og siger:
"Hey der Chef. Du ved alt det grej vores teknikere har til en samlet værdi på 10-20 millioner? Sælg det bare til Nokia. Du behøver bare, at bruge 100-200 kroner på 80 pakker viskelæder nede i Kvickly - hvad siger du til ideen?"
Avatar billede colabund Nybegynder
17. juni 2002 - 20:05 #18
Okay, hvis ingen andre vil: prof2, du har været et fjols, fuld, alm. opstemt, forelsket eller whatever, og det er bare i orden. Det er faktisk den slags happenings, der gør livet sjovt - for vi andre (hehe). Men nu vil du tørre (!) regningen af på en anden, og så er du eddermame bare: EN STOR MALPLACERET LORT!
  Tag skylden for dine fejl, og kom videre med dit liv, i stedet for at gøre livet surt for andre.
  Jeg havde en gang en kunde i "min butik" med samme holdning, som du her viser: "jeg har det skideskægt, de andre skal betale".
  Og han kunne med garanti! ikke klare sig med et stykke viskelæder bagefter.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2002 - 20:09 #19
colabund> så så - små slag ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2002 - 20:11 #20
Avatar billede colabund Nybegynder
17. juni 2002 - 20:21 #21
>>john: okay, mobilproducenterne er jo heller ikke altid guds bedste børn, men undskylder det hans holdning?
  Min sidste linie kom fra komm. 19:42:59; min egen "kunde" diskuterede jeg bare med, når jeg mødte ham i kvickly eller andre steder; de fleste er konfliktsky og flygter fra den slags, men jeg fik efterhånden også flere positive tilbagemeldinger!
  Og også fra brugsuddeleren - han var nemlig blevet "tørret" af omtalte.
Avatar billede colabund Nybegynder
17. juni 2002 - 20:26 #22
>>john: okay, læser lige 225620 igennem...  umiddelbart ser det jo ikke rart ud!
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2002 - 20:28 #23
prof2> tror du virkelig at du får hjælp til at omgå div. regler? Din telefon er gået i stykker og du kan ikke få den repareret inden for garantien:

fra: http://www.eksperten.dk/spm/225620 : "Jeg vil bare lige høre om, fx Føtex har ret til at tage penge for, at jeg har sendt min mobiltelefon til reperation, uden de repererede noget...
De sagde nemlig at der havde været vand i, og derfor galt forsikringen ikke. Men de ville alligevel have 300 kr. FOR INGEN TING!

Kan de det?"

Sådan er det - lev med det eller lad være.
Avatar billede colabund Nybegynder
17. juni 2002 - 20:53 #24
>>alle: Undskyld råberiet 20:05:04  -  prof2 tror vel egentlig bare, han har retten på sin side. (de snyder mig, så må jeg også have lov at snyde dem). Men det må altså ikke.
  Og prof2 er ikke blevet snydt, det er faktisk ulovligt i DK at snyde...
>>john: begrund lige lidt mere for prof2
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2002 - 21:00 #25
colabund> det er da vist ikke nødvendigt ;)
Avatar billede raveduck Nybegynder
17. juni 2002 - 21:07 #26
hehehe... Angående mobiltelefoner døde min ericsson t20 også da jeg stod på snowboard med den i lommen...
Avatar billede colabund Nybegynder
17. juni 2002 - 21:10 #27
>>john: næh, ikke for mig, men måske for andre? Mange (MANGE) har jo haft det samme prob., og kunne jo nok have glæde af en god forklaring.
  Og det er du nok bedre til end mig...  :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2002 - 21:15 #28
colabund> jeg ved ikke hvad jeg skal forklare? Er det at man ikke skal forsøge at fuske sig til en ny mobiltlf - oder was???
Avatar billede colabund Nybegynder
17. juni 2002 - 21:55 #29
>>john: Næh, det burde ikke være nødvendigt, men det lader alligevel til, at nogle (prof2) har behov for det. Men derfor kan han jo godt være en fin-fin fyr alligevel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2002 - 22:03 #30
colabund> skal vi ikke sige at han har forstået budskabet og så lade sagerne ligge? Det skulle jo ikke være nødvendigt at en af de *SLEMME* (joke) coadmins kigger ind og læser et par ord om regler for ham, vel? ;)
Avatar billede colabund Nybegynder
17. juni 2002 - 22:14 #31
hmm, ser at prof2 har været på E længe (det har jeg ikke), det virker som om han var i god mening?
Avatar billede nyegaard Nybegynder
24. december 2003 - 10:28 #32
Jeg vil bare lige sige at jeg engang havde en nokia 3510i telefon i min lomme på en bytur, så kom en af mine venner til at hælde en øl i lommen (Fadølsfest fra helvede)...Men der virkede telefonen heller ik helt optimalt bagefter!!! Men der viste det sig så at alle kobber banerne var begyndt at "ire" (aner ik hvordan man staver til det), og så tog jeg noget rensevæske, mælk eller meget fint sandpapir, og kørte ligeså stille på banerne!!! Det virkede faktisk, og telefonen virker fint idag, godt nok har jeg solgt den til fordel for en 5100 (Den kan holde til mig(Har smadret 4 telefoner på 2 år))...

Så alt i alt...
Prøv at se om den irer eller køb en 5100 .' )

God jul...og jeg ved at det er lame at svare nu, men tænkte at der måske var en der kan få brug for det en dag!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. december 2003 - 14:05 #33
4 telefoner på 2 år....
Den sidste jeg havde var 4 år gammel da den blev skiftet ud - og den bruges stadigvæk ;)