Avatar billede kio_liex Nybegynder
07. august 2000 - 21:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Webcam problemmer

jeg har problemer med mit webcam, det vil sige at det er ikke webcamet der er problemmet, det er min internetside, jeg har ikke noget script så kan finde ud af at opdatere, de billeder webcamets program uploader? er der nogle der kan hjlæpe mig?
P.S. jeg bruger et program der hedder ISpy, det fulgte med webcamet, som er et Creative Video Webcam 2...
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. august 2000 - 21:51 #1
Prøv :
http://www.eksperten.dk/spm/21970

Kunne det ikke bruges er der en række referencer her :
http://www.eksperten.dk/list.phtml?find=webcam&catid=10
Avatar billede tbach Nybegynder
07. august 2000 - 22:49 #2
I første omgang vil jeg lige høre om billedet kommer op på din side ? eller om problemet er at den ikke opdaterer ? prøv at opdatere siden og se om billedet opdaterer, hvis det gør det, kan jeg hurtigt fixe det problem til dig ;o)

</Thomas>
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2000 - 23:00 #3
du mangler at gøre noget ved din class-fil - det er jo den browseren siger er problemet...
Avatar billede kio_liex Nybegynder
08. august 2000 - 17:18 #4
Til Tbach...

Billederne bliver uploaded til min ftp-server, men problemmet er at jeg ikke har noget som viser billederne påå side, det er jo ikke så fedt bare at lave et \"link\" til billede så det er det der bliver vist, det opdatere jo ikke sig selv, vel???
Eller kan man lave noget i html-koder så det opdatere sig selv? HJÆLP...
Avatar billede tille Nybegynder
10. august 2000 - 20:15 #5
Er en simpel metatag godt nok?

Denne tag vil genindlæse hvert tiende sekund
<meta http-equiv=\"Refresh\" content=\"10; URL=http://din.site.dk/webcamupload.htm\">

det kræver selvfølgelig at billed-filen hedder det samme hvergang.

Du skal nok også have disse tags med, så browseren ikke genindlæser fra cache

<META HTTP-EQUIV=\"expires\" CONTENT=\"0\">
<META HTTP-EQUIV=\"Pragma\" CONTENT=\"no-cache\">

håber det kunne bruges
Avatar billede kio_liex Nybegynder
10. august 2000 - 21:05 #6
Tille...

det er ikke lige det jeg leder efter...
Avatar billede tille Nybegynder
10. august 2000 - 21:29 #7
øv.
hvad var det så?
På din beskrivelse til t(ve)back, lød det som om det var det der var problemet
Avatar billede tbach Nybegynder
10. august 2000 - 21:31 #8
Det kan du godt..
Hvis du har URL´et til billedet kan du jo godt gøre det.. Hvis du linker til billedet, sætter du bare HTML dokumentet til at opdatere hvert 5 sekund eller noget..
Men det virker kun hvis det billede der bliver uploadet hedder det samme hele tiden..
Test dette ved at linke til billedet og tryk opdater ( F5 ) og se hvad der sker.. Hvis billedet bliver opdateret, kan dette bruges. Men hvis billedet forsvinder kan jeg lige finde noget andet software til dig..

Skriv eventuelt til mig på:

tfighter@worldonline.dk

</Thomas>
Avatar billede tbach Nybegynder
10. august 2000 - 21:41 #9
tille,

Hehe, pas på eller jeg t(r)ille(r) dig ned fra 5 etage.. LOL

ej, hehe
Avatar billede tbach Nybegynder
10. august 2000 - 21:51 #10
Hmmm.. Jeg har fundet ud af hvorfor du ikke kan få det til at virke.. Og her har du dit Script !

<SCRIPT language=\"JavaScript\">
    <!--

var Interv = 60

function startClock2() {
    Interv = Interv - 1

    var now = new Date()
    var dummystr = parseInt(now.getTime() / 1000)
    delete now

    if (Interv < 0) {
        if (document.images) {
            document.refrimage.src = \"pic/image.jpg\" + \"?\" + dummystr
        } else {
            window.location.reload()
        }
        Interv = 60
    }
    document.clock.time.value = Interv
    timrID = setTimeout(\"startClock2()\", 1000)
}

    //-->
</SCRIPT>

Du skal lige ændre ( document.refrimage.src = \"pic/image.jpg\" + \"?\" + dummystr ) ,
Så det passer efter din opsætning..

Håber du kan finde ud af det.. ellers må du skrive en mail..
Avatar billede tbach Nybegynder
10. august 2000 - 22:04 #11
Det eneste du skal gøre er at indsætte Scriptet i dit html dokument og ændre \"pic/image.jpg\" ..
istedet for pic, skriver du navnet på den mappe hvor billedet som bliver opdateret af webcam softwaren, ligger ! og istedet for image.jpg skriver du navnet på det billede som bliver uploadet af softwaren.. Hvis den fil som bliver uploadet hedder ispy.jpg skriver og den mappe hvor det ligger i hedder pics, skriver du bare:

\"pics/ispy.jpg\" istedet for \"pic/image.jpg\" !

</Thomas>

f.eks. \"images/ispy.jpg\"
Avatar billede kio_liex Nybegynder
10. august 2000 - 22:26 #12
hvad med \" + \"?\" + dummystr )
Avatar billede olebole Juniormester
10. august 2000 - 23:55 #13
<ole>
Mon ikke det her skulle kunne klare det? \'reload(true)\' tvinger browseren til at hente en ny version af siden i stedet for den cashede.

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function myReLoad() {
    document.location.reload(true);
    setTimeout(\"myReLoad()\",5000);
}
myReload();
// -->
</script>

/Vh
</bole>
Avatar billede tbach Nybegynder
11. august 2000 - 17:04 #14
olebole:

Nej, det er der jo allerede blevet sagt at det ikke virker.. den skal jo stadig hente billedet fra hans FTP, der hvor programmet uploader billedet til !

kio_liex:

Det skal du bare lade værre.. kun ændre url´et til billedet, så skulle det gerne virke ;)

</Thomas>
Avatar billede olebole Juniormester
11. august 2000 - 22:19 #15
Hvis han laver et link på siden til billedet - og billedet hvergang kaldes samme navn - vil det opdatere med den viste funktion...og nej, det er ikke blevet nævnt som en mulighed i dette spm, men derimod i en masse andre med samme substans - og der har det virket. Meta-tag\'sne ovenfor virker ikke på samme måde - har det gang på gang vist sig.
/Vh
Avatar billede a40kjo Nybegynder
21. august 2000 - 11:38 #16
Prøv adressen www.teveo.com der ligger et gratis program, som virker uden problemer.