Avatar billede bigbang Nybegynder
17. juni 2002 - 13:54 Der er 5 kommentarer

Lyd

I Win xp kan man bruge flere lydprogrammer på engang, f.eks kan jeg høre 2 musiknumre på engang. hvordan kan man det i Windows 98 2nd?
Avatar billede Dribble Nybegynder
17. juni 2002 - 14:06 #1
det kommer jo an på om dit lydkort kan klare det...længere er den ikke
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. juni 2002 - 14:22 #2
Jeg er ikke enig.....

WinXP og W2K er meget bedre til multitasking og udnyttelse af ressourcer, og kan derfor give flere programmer adgang til en given ressource på en gang.

Så avanceret er Win98 desværre ikke.

Det er muligt at man kan finde et lydkort der giver muligheden i Win98 - altså har flere indgange pr. kanal end et alm. lydkort. Men almindelige dødelige "onboard" lydkort, kan netop benyttes af flere programmer, når man kører WinXP eller W2K. Men altså IKKE Win9x.
Avatar billede lazac Nybegynder
17. juni 2002 - 15:30 #3
Altså på mit aldrende system (win98) kan jeg sagtens afspille flere numre (mp3) på samme tid, ligesom jeg kan se flere forskellige film (mpeg) på samme tid.
Det eneste der kræves er at du åbner eks. winamp flere gange. Det lyder dog af h... til, så jeg kan ikke se hvad du vil bruge det til.
Mit lydkort er indbygget på bundkortet og er af mærket yamaha.
Avatar billede bigbang Nybegynder
17. juni 2002 - 22:03 #4
Kan man ikke åbne for flere ressourcer i win98? ´Jeg ville tro at det er en begrænsning i Registreringsdatabasen der gør, at det kun er muligt at afspille en lydfil adgangen. Jeg har et AWE64 Soundblaster kort, det skulle være muligt.
Avatar billede bigbang Nybegynder
18. juni 2002 - 17:57 #5
Nej, den er for tynd Psykerz, selvfølgelig kan det lade sig gøre. Det er jo tydeligt i winxp. Spørgsmålet er hvad skal man foretage sig i win98 2nd for at opnå flere ressourcer til lydenheden?