Avatar billede newbie.dk Praktikant
07. august 2000 - 13:53 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Program til thumbnails???

Jeg vil gerne ha\' et program(freeware) der laver thumbnails af alle de billeder jeg har i en mappe, og også laver en html side med thumbnails\'ne på samt links\'ne til de rigtige billeder.
Ved ikke om det er til at forstå... ellers må jeg forklare det lidt bedre.
Avatar billede prodic Mester
07. august 2000 - 13:56 #1
nu ved jeg godt at PhotoShop 5.5 ikke er Freeware...men den laver det nemt og smertefrit. Og netop det du beder om.

Bare lige til information
Avatar billede ghostface Nybegynder
07. august 2000 - 13:57 #2
MS FrontPage har en \"auto-thumbnail-funktion\". Jeg er ikke så meget inde i FP, men jeg sku\' mene, at det er noget i den stil, du leder efter!

/ghostface
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2000 - 14:30 #3
Avatar billede newbie.dk Praktikant
07. august 2000 - 18:17 #4
Jeg har FP98 og jeg har da PS 5.5 liggende(håber da den virker)
Hvordan bruges de så?
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. august 2000 - 18:26 #5
Du skal nok have fat i et program som Ulead photoexplorer,Den kan det du ønsker.
Er dog shareware og kan købes hos http://www.prosoft.dk
Frontpage kan ikke selv finde ud af at lave thumbnails ud fra en mappe.(Fp2000)
Avatar billede prodic Mester
07. august 2000 - 19:47 #6
PS5.5 : File->Automate->Web Photo Gallery, så er det bare at vælge hvor den skal tage dem fra, og hvor de skal ligge når den er færdig.

Leg evt lidt med de andre indstilliger.

Og tryk så på Ok, og hent dig en kop kaffe - når du så komme tilbage er PS færdig med dit thumbnail/galler og links til de rigtige billeder.
Avatar billede trabolt Nybegynder
07. august 2000 - 20:26 #7
Hent IrfanView (freeware) hos Tucows - der er en fin hjælpemenu!
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2000 - 22:51 #8
Jeg mener der ligger en fungtion i frontpage 2000, som gør at pogrammet kan lave thumbnails, eller så ved jeg hvad det var for små image jeg fik lavet dengang.
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 00:04 #9
Jow. Frontpage kan lave Autothumbnails af et billede.Ikke af en hel mappe.Den funktion har jeg ikke fundet endnu.

Men det Newbie efterspørger skulle også kunne lave en html-side(Automatisk)med links og hele molevitten.Det kan photoexplorer.
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 00:16 #10
Kharder> Har lige prøvet med Fp.Man kan ikke engang markere flere billeder, også lave dem om til thumbnails.

newbie> Prøv at kigge på Irfanview som trabolt nævner.jeg ved ikke om den kan det du gerne vil men det er freeware.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 00:52 #11
De bliver lavet om enkelvis.
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 00:59 #12
Ja de gør nemlig. :-)
Avatar billede newbie.dk Praktikant
08. august 2000 - 10:27 #13
Irfanview laver dem enkelvis, eller hvad?
Avatar billede prodic Mester
08. august 2000 - 13:28 #14
Citat :
Jeg har FP98 og jeg har da PS 5.5 liggende(håber da den virker)
Hvordan bruges de så?
Citat slut

Hvis du har PS5.5 liggende lyder det meget som om det er freeware-afdelingen for mig, så hvorfor ikke bruge den...den kan det du efterlyser. Men at du så ikke har betalt for programmet...det er en helt anden sag, for det står nemligt beskrevet i manualen.
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 16:49 #15
Newbie > Nej, vi snakkede lige Frontpage 2000.
Irfanview ser ud til at kunne det du gerne vil.Og den har et plus,Den fylder faktisk intet.Og kan hentes ganske gratis på tucows.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
13. august 2000 - 12:14 #16
Okay så er PS5.5 installeret... men den funktion du snakkede om, kan jeg ikke finde. Og synes ikke lige jeg kan finde det i help.
Avatar billede prodic Mester
15. august 2000 - 15:54 #17
well en gang til :

Åbn PS.5. og :
under File vælger du Automate, deri vælger du Web Photo Gallery. Så skal du definere hvilken mappe PS skal tage billederne fra og i hvilken mappe PS skal gemme din side.
Du kan selv definere hvilke andre indstillinger du har brug for.

Jeg har selv lige prøvet det her, og det virker fint nok. Den laver bare meget kode i HTML\'en, men det er vel bare fordi den skal virke på alle platforme og browsere.

Hvis du har hentet en trial-version, så er det ikke sikkert at funktionen er med. Så må du jo ud og bruge de 6.000 kr PS koster.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
15. august 2000 - 21:01 #18
Okay er fundet... havde bare ikke lige set godt nok efter... kanooon.
Tak for hjælpen... u are the mann :)