Avatar billede 00-behave Nybegynder
07. august 2000 - 11:34 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

testpilot(er) søges - evt. med Mac

Hejsa.

Jeger netop efter måneders arbejde blevet (næsten) færdig med hjemmesiden for mit nye firma. Jeg har selv testet det i IE4+5 og Netscape 4 - alle til PC. (det kan ikke ses i version 3-browsere).

Jeg kunne dog godt bruge en udenforstående til at teste... evt.  på en Mac, men dette kræver jo også adgang til en PC for at kunne se hvordan det er meningen den skal se ud.

Jeg vil gerne have respons på layout, men især på funktionaliteten.... alle evt. JavaScript-fejl skal væk, inden den bliver offentlig.

Jeg vil ikke offentliggøre et link her på... jeg er så perfektionistisk at den skal være 100% ok inden den offentliggøres... men jeg sender et link til den/dem der vil hjælpe.

PS. Glem alt om teksten.. den er ikke færdig og den arbejdes der stadig på.

vh/Mads.
Avatar billede laserzap Nybegynder
07. august 2000 - 11:37 #1
Url ? ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. august 2000 - 11:37 #2
En URL ??
Avatar billede 00-behave Nybegynder
07. august 2000 - 11:48 #3
*hehe* læs lige hvad jeg skrev:

\"Jeg vil ikke offentliggøre et link her på... jeg er så perfektionistisk at den skal være 100% ok inden den offentliggøres... men jeg sender et link til den/dem der vil hjælpe.\"

Avatar billede drean Nybegynder
07. august 2000 - 12:00 #4
send link på drean@drean.dk så kan jeg kigge den i IE5.5
Avatar billede steven Nybegynder
07. august 2000 - 12:09 #5
Send URL\'en til steven@kbh-sprogcenter.dk
Jeg kan kigge på den med IE 5 og Netscape fra Mac
/Steven
Avatar billede drean Nybegynder
07. august 2000 - 12:36 #6
Personligt kan jeg ikke lide at muse markøres bliver skiftet ud med en kryds i stedet.
Hvis du absolut skal ændre markøren, burde den blive til en anden når man har musen over links o.l.

Havde lidt svært ved at finde menuen i starten
Menuen er flot, men ikke særlig god, når man kører musen over, bliver den lyseblå i et kort stykke tid, eller forsvinder farven, og man kan ikke klikke på linket :( Så skal jeg køre musen lige over elleru nder teksten, så kan jeg klikke på den.
Det er et flot og anderledes design, er det dig i højre side?
Når man højreklikker, kan man se at du har prøvet at sætte beskyttelse på...men hvis man holder venstre nede og klikker højre, så kan man alligevel se source coden. den besked boks der kommer op, står der: \"denne side er sikret mod ho&slash;jreklik\" lille fejl...Og hvis man nu er venstre håndet, beskytter den jo mod venstreklik :)
Du kan også godt sætte den til at komme med at besked når man holder venstre nede og klikker på højre...men så er der scrool knappen til bare, den kan man også bruge for at få kildekode hvis klikker eller scroller på den samtidig med højreklik.
Kort sagt syntes jeg at du skulle droppe ideen med højreklik beskyttelse..hvis det ikke er gjort ordentlig :)

Jeg kan også bedst lide hvis man kan bruge sin scrool knap på musen. Hvilken man ikke kan, men kan man overhovedet komme til det ???
Du må jo kunne aktivere denne knap, ligesom man kan disable højreklik.

Men ellers en meget flot side...skal nok give nogle kunder :)
Avatar billede drean Nybegynder
07. august 2000 - 12:38 #7
Tror faktisk at det er teksten i din menu som ikke er link, hvis jeg kører musen over teksten virker den ikke, men hvis musen er over,under eller til højre for teksten virker det fint
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2000 - 12:51 #8
Du må gerne sende linket til mig, så skal jeg teste det i IE 5,0 Staroffice 5,2 og Opera 4,0. Har efterhånden testet 100 vis af site her på eksperten. kharder@it.dk
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2000 - 12:52 #9
PS bruger windows 98/2000
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. august 2000 - 12:57 #10
00-behave... som aftalt over email er her mit svar (skrevet som email, men postet her som reference)

---

Jeg har nu kort været inde på din side... Det der slår mig først er, at siden ikke er optimeret til hele skærmstørrelsen. Det ødelægger desværre en del af dit ellers flotte layout.

I din menu ændres \"pilen\" til et kors, det ser lidt kikset ud... Brugere er vant til \"fingeren\" og at ændre det vil ikke være optimalt... Der er umiddelbart ingen grund dertil.

Holder du musen direkte over dine menuer kan de ikke vælges. Musen skal føres over der hvor der ingen tekst er, det spiller ikke.

Ellers kan jeg ikke rigtig finde mere... Det er en flot løsning du har banket sammen - og når du får lavet de tre ting, ja... ;D

Jeg har testet med en Win2000 Prof. maskine med IE 5.5

Avatar billede 00-behave Nybegynder
07. august 2000 - 13:01 #11
Til drean.

Tak for hjælpen.

Der er åbenbart et problem med den menu... det bekymrer mig lidt.. for det virker fint her hos mig... jeg må kigge mere på den. Kan du/I evt. prøve den originale menu, jeg har bygget videre på her: http://www.brainjar.com/dhtml/popupmenu/index.html
???
Giver den samme problem?

Jeg kan se at alt det med højrekliksbeskyttelse giver problemer.. jeg dropper det bare... det er ikke vigtigt... man kan jo ogaå bare bruge \"vis kilde\" oppe i menuen...

Avatar billede 00-behave Nybegynder
07. august 2000 - 13:14 #12
Eller kan en af jer lave et screendump, der viser problemet med menuen???
Avatar billede drean Nybegynder
07. august 2000 - 13:25 #13
Hej

Kan meget bedre lide at det ikke er at kryds som man har som markør.
Jeg kan i øjeblikket ikke komme ind på http://www.brainjar.com så det prøver jeg lige senere i aften.

Avatar billede limemedia Nybegynder
07. august 2000 - 13:25 #14
00-behave >> download den nye komponent fra BrainJar... Hans PopCond.js er opdateret sidste måned for bedre support med IE5.5
Avatar billede 00-behave Nybegynder
07. august 2000 - 13:27 #15
Aha.. jeg fornemmer at problemet ligger i fobindelse med IE5.5 ??? Den har jeg ikke testet i.. men *host* det SKAL selvfølgelig virke i den nyeste browser... jeg kigger på det og vender hurtigt tilbage igen...
Avatar billede 00-behave Nybegynder
07. august 2000 - 13:29 #16
Drean: det kan jeg faktisk også selv...

Nej ok.. brainjar er nede lige nu.. jeg prøver også senere..
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. august 2000 - 13:34 #17
00-behave >> jeg har måske den omtalte fil liggende ;D sender lige en mail til dig ,D
Avatar billede 00-behave Nybegynder
07. august 2000 - 14:49 #18
Så er problemet med menuerne i IE5.5 løst med venlig hjælp fra ljweb.

Jeg deler points ud i morgen.. når jeg har fået alle svar.

:o)
Avatar billede 00-behave Nybegynder
08. august 2000 - 10:32 #19
Hejsa...

Så er siden færdig og lagt på den rigtige server.. i får lige linket her:

http://www.nil.dk

Tak for hjælpen allesammen...