Avatar billede møller Nybegynder
06. august 2000 - 23:42 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Boot diskette

Jeg har en Acer Acros P166MMX computer der driller ved ikke at funne finde min scanner, en ven siger jeg skal boote den om men jeg fik ingen bootdisk da jeg købte maskinen.
Jvor finder jeg såsan een, jeg har vist for lidt forstand på det.
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. august 2000 - 23:53 #1
Æhhhh.... Hvad er det helt præsist du skal have her?

Din ven siger at du skal \"boote den om\" ... er det ikke bare at genstarte, eller? Ellers mente han at du skulle geninstallere Windows, eller?

Jeg er bare lidt forvirret... :O)
Avatar billede snowball Novice
06. august 2000 - 23:54 #2
For at lave Win2k boot disketterne så skal du bruge din Win2k cd samt 4 (tomme) disketter !

1: Sæt din Win2k cd i drevet
2: Gå ind i \\bootdisk folderen
3: Dobbeltklik på makeboot
4: Følg instruktionerne på skærmen

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2000 - 23:55 #3
Hvad er det for en Scanner du har? Til min Logitech kan jeg ikke få driver eller programmer så den kan køre under windows 2000. Windows 2000 vil slet ikke kendes ved den, så mon ikke det er det samme problem for dig?
Avatar billede snowball Novice
06. august 2000 - 23:56 #4
Ja ok...Blev også lige lidt forvirret da jeg lige læste spørgsmålet et par gange mere ;)

Hvilken scanner er det ??? Hvad er problemet ??? Kommer den med nogle fejlmeddelelser ???

Snowball
Avatar billede kurtj Nybegynder
06. august 2000 - 23:56 #5
Hvis du skal lave en bootdisk skal du bruge Windows2000 CD`en. 4 disketter. Også gå i Bootdisk/makeboot.exe
Men jeg tror nu ikke at det hjælper på dit problem.Du skulle nærmere finde en nyere driver til scanneren.
Avatar billede kurtj Nybegynder
06. august 2000 - 23:58 #6
Hold da helt kæft.Hvor kom alle de indlæg fra ?
Avatar billede snowball Novice
07. august 2000 - 00:01 #7
*GG*

Selvom der er søndag og midnat, skal man stadig være hurtig for at komme først ! ;)

Snowball
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. august 2000 - 00:09 #8
Så må jeg jo til at tune tofingersystemet. *LOL*
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2000 - 00:21 #9
Hiv og høj hvor det går ;o)
Avatar billede møller Nybegynder
07. august 2000 - 00:27 #10
Jeg har kun Windows 98,her har jeg prøvet at finde omtalte boot folder, det kan jeg ikke. Scanneren hedderPhotomaker 6E, fra Optrox, og den rigtige driver er installeret,det har jeg fået hjælp til
Avatar billede snowball Novice
07. august 2000 - 00:59 #11
Hvis du bruger Win98, hvorfor stiller du så spørgsmålet i Win2k kategorien ???

Nå, men fortæl lidt mere om hvad problemet er, og om der kommer nogen fejlmeddelelser når du prøver og scanne osv. !!!

Snowball
Avatar billede martens Guru
07. august 2000 - 02:05 #12
er det ikke som at sende en blind mand til optiker ?
:o)

mvh martens
Avatar billede rebecca Novice
07. august 2000 - 04:41 #13
Åben kontrolpanelet, vælg \"Tilføj ny hardware\" og følg anvisningerne så skulle det være iorden.
Mvh. Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
07. august 2000 - 04:44 #14
Kontrolpanelet finder du i \"Denne Computer\"
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2000 - 08:41 #15
Stop nu lige en halv Boot/Startdiskette laver du under den sidste fane under Tilføj/Fjern Pogrammer Startdiskette Ok!. Den laves også i forbindelse med installationen af windows 98, men du har vel købt maskinen med Windows 98 installeret.

Det har intet med bootdiskette at gøre, at windows ikke kan finde din Scanner.

166 MHZ , det må være noget siden du har købt PC\'eren!

Det er meget normalt at scannere er vørvlede, når de skal installeres. Har du ikke fået noget software med til Scanneren på enten disketter eller CD. Proseduren er at, du tilkobler scanner i det anbefalet stik Printerport/Comport/USB. Så tænder du for Computeren og venter på at windows er klar. Så isætter du diskette 1 eller CD, som du har modtaget sammen med Scanneren. Hvis det er diskette, skal du ind på A drevet og finde en instal eller Setup og klikke på den.
Ved CD skulle den gerne starte op af sig selv. Herefter skulle det gerne blot være at følge anvisningerne.

Problemer: Hvis Scanner er tilkoblet printerport efter printer, skal du huske at tænde printer eller er det ikke sikkert at windows kan finde Scanner.
Avatar billede møller Nybegynder
07. august 2000 - 23:44 #16
Ja det er en ældre maskine jeg har, jeg er også selv ældre, jeg fandt ud af det,det virker nu, aner ikke hvordan det gik til. Til khadar: jeg havde ikke lagt mærke til at det var oprettet i forkert gruppe. Jeg har i det hele taget misforstået meget min ven sagde ikke boot men bios.han kan ikke finde ind i min bios,jeg har point nok at give af.Tak for al hjælpsomhed
møller
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 00:30 #17
Så er alle glade igen <;o)
Avatar billede quater Nybegynder
18. august 2000 - 11:07 #18
Jeg tror ikke det vil hjælpe spor at lave en bootdisk, men hvis du vil, så lav den under win98.

Min erfaring siger mig at de er de bedste. Win2k har det med kun at kunne lave bootdiske til det formål at installere et styresystem.

Desuden fylder en win98 bootdisk kun en diskette