Avatar billede thkrath Nybegynder
06. august 2000 - 21:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor ligger PHP3 i Linux

Jeg kører Red Hat Linux 6.1 med version 3 af PHP installeret. Men hvor det er installeret aner jeg ikke. Find-kommandoen kunne ikke hjælpe, så nu spørger jeg her:
Hvor ligger PHP-programmet og dets tilbehør i Linux?
Avatar billede poet Nybegynder
07. august 2000 - 14:23 #1
Hvis find kommandoen (kørt som root, der har adgang over alt) ikke kan finde den... Så øhh... Er den så installeret?
find / -iname php
Avatar billede thkrath Nybegynder
07. august 2000 - 16:26 #2
Jeg har søgt som root med kommandoen \"find / php\" uden held.

Apache-serveren kan afvikle php-sider (Koden indenfor <? ?> køres præcist som i Windows) og derfor går jeg da stærkt ud fra at det er installeret :-)

Jeg prøver med din kommando.
Avatar billede backdrop Nybegynder
07. august 2000 - 20:21 #3
Jamen måske er Apache compilet med php istedet for som et modul? ;) *s*
Avatar billede thkrath Nybegynder
07. august 2000 - 20:37 #4
Og er derfor ikke installeret nogen steder???
Øv bøv. Så skal den jo først downloades, så jeg kan lave scripts i PHP a la \"PHP som postmester\" - http://mbn.dk/eks/php/forward.php
Avatar billede lbhansen Nybegynder
07. august 2000 - 22:26 #5
Hvis du vil se hvilke filer php3 har installeret. Prøv at fyre følgende kommando af:
rpm -ql php-3
( det virker på 6.2 ) Det kan godt være at pakkenavnet har ændret sig. prøv derefter rpm -qa|grep php
og lav en rpm -ql på det rigtige pakkenavn
Avatar billede poet Nybegynder
08. august 2000 - 15:01 #6
Du kunne også prøve \"find / -iname \\*php\\*\"