Avatar billede main Nybegynder
06. august 2000 - 20:07 Der er 38 kommentarer og
4 løsninger

Sms

Jeg søger et sms script som på Http://www.Besked.dk Eller Http://www.Coolsms.dk Er der nogle der har sådan et? Så svar venligst :)
(Det behøves ikke være asp).
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. august 2000 - 20:14 #1
kig forbi http://www.netcoders.dk og http://www.activeserverpages.dk... Der kan du finde et...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. august 2000 - 20:14 #2
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2000 - 20:24 #3
Avatar billede main Nybegynder
06. august 2000 - 20:26 #4
ingen af dem er lige som Http://www.Besked.dk Eller Http://www.Coolsms.dk prøv at tage et kig og kom igen
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
06. august 2000 - 20:35 #5
direkte besked tror jeg nu ikke du kan finde et script der kan
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. august 2000 - 20:35 #6
jamen hvordan vil du havde det så???

Skriv en liste over hvordan det skal fungere...
Avatar billede main Nybegynder
06. august 2000 - 20:37 #7
1. Normal sms sender.
2. En besked om beskeder er modtaget eller ikke modtaget.
3. Det var det hele.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
06. august 2000 - 20:40 #8
>>main

punkt 2 tror jeg roligt du kan glemme alt om at få et script der kan.
Avatar billede main Nybegynder
06. august 2000 - 20:44 #9
det har de da på Http://www.Besked.dk Og Http://www.Coolsms.dk.

hvorfor kan jeg ikke få det??? Snøft
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. august 2000 - 20:44 #10
ja, fordi det er sku kun dem, som har direkte, adgang til en sms gateway, som kan for de dataer...  Så de scriptet, jeg nævnte til at starte med hvad altså udemærket... :o)
Avatar billede main Nybegynder
06. august 2000 - 20:48 #11
Men det er ikke det jeg søger!!!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. august 2000 - 20:50 #12
Uhmm...

Altså punkt 2 kan ikke lade sig gøre, med mindre at du har direkte, adgang til en sms gateway, og har du ikke det, så er dem jeg har givet dig, fin.... Derfor giv mig mine point...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. august 2000 - 20:50 #13
Uhmm...

Altså punkt 2 kan ikke lade sig gøre, med mindre at du har direkte, adgang til en sms gateway, og har du ikke det, så er dem jeg har givet dig, fin.... Derfor giv mig mine point...
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
06. august 2000 - 20:54 #14
dalbjerg har ret du kan ikke få andre SMS Sendere hvis du ikke selv har en sms gateway !

Så jeg anbefaler du får dig sådan en og så kan du jo spørge om der er nogen som vil lave en SMS sender til dig !

dalbjerg skal ha sine point !

/Thomas
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. august 2000 - 21:01 #15
Tak Thomas... Sådan skal det være... Du skal også lige tænke, på at hvis du få det, så skal du jo betale 50 øre, for hver besked du sender ud... Og det er ikke særligt, smart...

Du kan jo også prøver at spørge de foreskellige, som har denne service, om du kan låne deres i mod en hvis form for betaling...

Men jeg skal havde min point...
Avatar billede main Nybegynder
06. august 2000 - 21:18 #16
Nej Dalbjerg skal ikke have MINE points når han ikke har svaret korrekt på mit spørgsmål!!!

Det er sq da det samme som hvis man vil købe et kilo sugger og får et kilo mel ik´?
det vil jeg sq da ikke give ham mine pionts for!!!

Forstået???
ellers skriv igen så skal jeg fanme skære det ud i pap for dig.

Den der fucking lille sms sender kan en hver spasser sq da lave i asp det behøves der ikke nogen særlig stor viden for.
jeg søgte et avanceret sms script og får nogle  links til \"normale\" sms sendere og det var ikke det jeg søgte!!!!!!!

MAIN
Avatar billede keysersoze Guru
06. august 2000 - 21:18 #17
jeg et script du kan bruge som gør som ønsket - men den bruger en vej ind igennem besked.dk og derfor ikke helt så lovligt....

det bedste du kan gøre er at få sms-scripts som sender gennem normal mail - de er ikke så sikre som besked.dk men de virker - dette har jeg i asp+cgi - html+cgi - ren asp...

skal du have noget? så kontakt:

ICQ: 32036024
email: kim@soze.dk
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. august 2000 - 21:26 #18
Uhmmmm... Du skrev at du vil havde et sms, script til at starte med, det har jeg givet dig...

Og det er sku ikke det samme, som et kilo sugger og et kilo mel, for de script jeg har skrevet, til dig, er nogen som gør det samme, nemmelig at sende en sms besked ud...

Men oki, her har du jo så manden der kan gøre det for dig...

Keysersoze: hvordan laver du så den sender gennem normal mail, og så for et svar tilbage igen??? Den igennem besked.dk, tja det kan sikkeret lade sig gøre... Og hvis ikke serveren tager skade af det, så er det jo også lovligt... Med mindre at du har ændret noget i deres server :o)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
06. august 2000 - 21:29 #19
>>main  skal jeg skære det ud i pap du ikke kan få punkt 2 opfyldt med mindre du har en sms gateway, så er det ligemeget om det let kan laves i asp eller ej
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
06. august 2000 - 21:32 #20
>>dalbjerg det er ikke lovligt at bruge besked.dk\'s server hvis de ikke har givet lov til det, om det så er muligt eller ej
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. august 2000 - 21:36 #21
Hejsa

Set fra den anden side, så er det jo lovligt, sende beskeder via deres sms server... Og hvis man så kan for et svar tilbage, så er det jo lovlig...

Det vil sige at det ikke er lovligt, at hvis man kunne finde frem til en pl fil, som sendt emails ud, så var det heller ikke lovligt at bruge denne... Jo det er lovligt... Det er jo ikke indbrud og hvis der ikke sker noget med serveren, så kan jeg ikke se hvorfor det ikke er lovligt...

Men derfor skal Main, nu stadig give mig min point...
Avatar billede netsrac Praktikant
06. august 2000 - 21:37 #22
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
06. august 2000 - 21:42 #23
>>dalbjerg jeg er nu ret sikker på at have læst det ikke er lovligt hvis man ikke har gover tilladelse til det, men det er ikke noget jeg ved 100% skal det lige siges
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
06. august 2000 - 21:43 #24
>>dalbjerg tjae nogle skal du da hvertfald have, men synes nu ikke du har ret til alle sammen da han ikke har fået det han gerne ville have
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. august 2000 - 21:52 #25
Næææ det er selvfølgelig rigtigt.. Men man kan ikké få det han har skrevet uden, at havde en egen sms gateway server, eller tage det fra besked.dk som du siger ikke er lovligt...
Avatar billede coder Nybegynder
07. august 2000 - 00:23 #26
Fat nu lidt dalbjerg!!

Du skal ikke en skid have de point, for du svarer ikke en skid på spørgsmålet!!!!!

Manden spørger om en sms-sender som besked.dk og coolsms.dk har. Og dum som du er sender du ham to URL\'er som ikke har en skid med det at gøre - og som manden selv siger, så ka\' enhver nar (måske ik\' lige dig) lave et sådant script!

Så pak dog sammen for fa.... - du styrer ikke en skid!!!
Avatar billede main Nybegynder
07. august 2000 - 08:52 #27
-> Coder <- HØRT
-> dalbjerg <- fedt af!!
Avatar billede andreas27 Nybegynder
07. august 2000 - 09:02 #28
Det er fint nok at der er uenighed, men det hjælper ikke noget at I sviner hinanden til, med mindre det alene er for underholdningens skyld. Hvad om I afslutter den sag her ved at mødes \"midtvejs\".

Main>> Du udlover 500 point, fordi det er noget virkelig avanceret du ønsker, uden at vide det er umuligt. Derfor er du ikke villig til at slippe 500 point.

Dalbjerg>> Du har svaret, med udsigt til 500 nemme point. Fir nok, men du ved sikkert godt at det Main er villig til at give 500 point for, er umuligt. Så mange point for 3 links, det vil de færreste rutinerede gi ?! Omvendt skal du have nogle point for din tid, derfor mit forslag:

Main afgiver et eller andet antal point, forelt på de forskellige svarere. Og tager nogle point retur, da han ikke fik svar. Håber I finder en løsning ;)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. august 2000 - 16:05 #29
Jeg er fandme træt, af svar fra folk, som i alderen 6-10 år... Sådan et svar som coder skriver, det høre jo hjemme ned i den alder...

Jeg har en besked, til alle jer... I skal passe på hvad i skriver til hinanden, der var engang en som skrev til mig på Netcoders.dk, og først snakkede han om han var 30, og han var sur på mig, over et eller andet, som jeg ikke kan huske... Så besvarer jeg ham, at han ikke kunne tillade sig at skrive, sådan i sit først mail, vi kunne vel snakke, om det som normale voksende vil gøre... I næste svar, skrev han tilbage til mig, at han vil dræbe mig, og han skrev også min adresse... Dammm tænke jeg, var gør jeg ved det her... Han er 30 så han må jo vide, hvad han skriver, hvorefter at jeg meldte ham til politiet, for han vil jo dræbe mig, og han havde også skrevet min adresse ned... Politiet, fandt derefter ud af at han var 10... Jojo han var 10 år... Jeg droppet, så sagende... Men det kunne sku nemt, havde været gået meget værre for ham... Så derfor skriv sku ordentlige svar... Det andet er for lamt, at komme ind og skrive, et sådan svar..... Ja jeg kan godt se at jeg nok ikke lige skal havde alle point, men nogen ja... SÅ derfor små folk enten pisse i sku af eksperten.dk eller også skal i lære at skrive ordentligt...

Mvh Kenneth Dalbjerg
Avatar billede coder Nybegynder
07. august 2000 - 16:23 #30
Halo - hør nu lige.

Hvor lille er det lige du er, når du går hen og melder en 10-årig til politiet. Okey, du troede han var 30 ... enten var han ufattelig moden, eller også var du bare halv-tung (ingen trussel *gg*)

Du siger at vi andre skal lære at skrive ordentligt?? Hva\' med du starter med at gøre noget ved din stil ??
\"Jeg droppet, så sagende\", \"SÅ derfor små folk enten pisse i sku af...\", \"af svar fra folk, som i alderen 6-10 år... \"

Men okey - lad os sige at dit keyboard har haft nogle dårlige dage .....

Du snakker selv om at \"snakke, om det som normale voksende vil gøre\" (til de 10-årige: det er uden d).
Hva\' er så meningen med:

\"Altså punkt 2 kan ikke lade sig gøre, med mindre at du har direkte, adgang til en sms gateway, og har du ikke det, så er dem jeg har givet dig, fin.... Derfor giv mig mine point... \"

Hvilken vidunderlig konklusion !!

Nu skal du ikke tage ovenstående som en trussel  - jeg siger det kun fordi jeg ik\' ved hvor meget man ka\' regne med dig.

Forresten så staves \"Dammm\" - \"damn\" ...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. august 2000 - 16:34 #31
Og, jeg kan sku ikke gøre for at jeg mere eller mindre ordblind... Fordi man ikke stave, som en perfekt, har man vel lov til at være med, til at hjælpe ikk...
Det er jo sådan set svar på alt hvad du skriver...

Hvordan vil du se forskel på en 10 årig, og en mand på 30, over 2 emails, der kan man altså ikke lige se, hvor man gamle, man er kan du??? Så har du sku et tatent, som du kan blive ansat på...

Ja jeg inderømmer gerne at jeg ikke lige skrev et mega fint email tilbage, til dig, MEN, du begyndt at skrive grimt, til mig, hvordan tro du så at jeg ikke lige frem skrev, et engle brev til dig??? Nej vel, jeg tro vist ikke at der er nogen som kan behaske sig, hvis en eller anden, skriver et sådan kommentar til andre... Jeg syntes faktisk at jeg gjorde det ret godt, prøv at kigge det igennem... Du lagde ud med kammertonen og jeg prøver på at skrive et ordentligt svar, tilbage til dig...
Avatar billede coder Nybegynder
07. august 2000 - 16:41 #32
Ok - jeg må indrømme, at jeg gik hårdt til den fra start, men det er fordi jeg hader folk der nægter at indse at de ikke har ret ... og det har du ikke her.

Main har forklaret dig flere gange at de systemer du har linket til, ikke er hvad han ønsker - ergo skal du ikke have de point.
- og hvis jeg var Main ville jeg ikke give dig et eneste, for de links du giver ham, kunne han jo finde i mange andre spørgsmål vedr. simpel SMS.

Men jeg vil da gerne beklage, at jeg gik for hårdt til den - men jeg mener stadig hvad jeg skrev første gang.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. august 2000 - 16:55 #33
JAJA, men hvorfor kan vi ikke snakke, sammen som ordentlige mennesker, i stedet for at vi skal svine hinanden, til tænk hvis det nu var sådan at jeg ikke lige havde været på eksperten, mere end et par dage, og ikke havde fundet ud af hvordan i behandler folk, her som syntes noget andet??? I sviner dem til, jeg var engang med i et debat, indlæg hvor en 14 årig, dreng blev svinet, til fordi han vil starte op for sig selv, han blev hagget ned, til det groveste... Han havde energien til at prøve at startede selv... Hvorfor skal et par vi tage det fra ham??? Det er sku der forkedt ikk... Og jeg indrømmer gerne at jeg ikke har ret til alle point, men nogen har jeg altså ret til, og det ændre jeg sku ikke ved...
Avatar billede netsrac Praktikant
07. august 2000 - 18:12 #34
PHP

<?
function pullpage( $method, $host, $usepath, $postdata ) {
# open socket to filehandle
$fp = fsockopen( $host, 80, &$errno, &$errstr, 120 );

# user-agent name
$ua = \"UserAgent/1.0\";

if( !$fp ) {
    print \"$errstr ($errno)<br>n\";
        echo \"there\";

}
else {
    echo \"here\";
    if( $method == \"GET\" ) {
        fputs( $fp, \"GET $usepath HTTP/1.1n\" );
        fputs( $fp, \"Host: www.mobilemail.dkn\" );
    }
    else if( $method == \"POST\" ) {
        fputs( $fp, \"POST $usepath HTTP/1.1n\" );
        fputs( $fp, \"Host: www.mobilemail.dkn\" );
    }

    fputs( $fp, \"User-Agent: \".$ua.\"n\" );
    fputs( $fp, \"Accept: */*n\" );
    fputs( $fp, \"Accept: image/gifn\" );
    fputs( $fp, \"Accept: image/x-xbitmapn\" );
    fputs( $fp, \"Accept: image/jpegn\" );

    if( $method == \"POST\" ) {
        $strlength = strlen( $postdata );

        fputs( $fp,
        \"Content-type: application/x-www-form-urlencodedn\" );
        fputs( $fp, \"Content-length: \".$strlength.\"nn\" );
        fputs( $fp, $postdata.\"n\" );
    }

    fputs( $fp, \"n\" );

    $output = \"\";

    # while content exists, keep retrieving document in 1K chunks
    while( !feof( $fp ) ) {
        $output .= fgets( $fp, 1024 );
    }

    fclose( $fp );
}

return $output;
}

$Til=\"22547920\";
$Fra=\"Testing\";
$Besked=\"Gadvideomdetvirkerdether\";
$Online=\"Yes\";

$PostData = \"ip=123.456.789.123&to=\".$Til.\"&sender=\".$Fra.\"&message=\".$Besked.\"&online=\".$Online;
$return_content = pullpage(\"POST\", \"www.mobilemail.dk\", \"/sms/sendsms.cgi\", $PostData);

echo $return_content;
?>

ASP

<% Set HttpObj = Server.CreateObject(\"AspHTTP.Conn\")
HTTPObj.Url = \"http://www.mobilemail.dk/sms/sendsms.cgi\"
HTTPObj.PostData = \"ip=123.456.789.123&amp;to=\" & request.form(\"to\") & \"&amp;sender=\" & request.form(\"sender\") & \"&amp;message=\" & request.form(\"message\") & \"&amp;online=\" & request.form(\"online\")
HTTPObj.RequestMethod = \"POST\"
strResult = HTTPObj.GetURL %>
<%
if InStr(strResult, \"Beskeden er leveret til telefonen.\") then
response.write (\"Beskeden er afleveret\")
end if
%>
<%
if InStr(strResult, \"Telefonen er slukket eller udenfor dækning. Beskeden vil blive forsøgt leveret senere\") then
response.write (\"Telefonen er slukket\")
end if
%>
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
08. august 2000 - 00:08 #35
se nu da MAIN, der kom dit svar... Så giv ham sku der de point, i stedet for at skrive, idiotisk svar til mig...
Avatar billede main Nybegynder
08. august 2000 - 15:03 #36
-> netsrac <-

Jeg får fejlen:

Server object error \'ASP 0177 : 800401f3\'

Server.CreateObject Failed

/grydskold/default.asp, line 2

Invalid class string
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
08. august 2000 - 16:03 #37
Hvis du bruger Asp delen skal komponeten Asp Http installers på serveren, kig en tur forbi netcoders.dk eller activeserverpages.dk der mener at du kan finde den komponet, kom så ikke og sig, at jeg ikke prøver at hjælpe dig...
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
08. august 2000 - 16:07 #38
Jeg synes der er kommet nogle rigtigt gode holdninger frem, og håber I finder en løsning. Hvis ikke, må I sende os en mail direkte ! ;)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. august 2000 - 16:55 #39
tjae den kan jo hentes på www.serverobjects.com under freeware components hvis jeg husker ret
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. august 2000 - 16:56 #40
eller hvis i er rigtigt dovne hehe;

http://www.serverobjects.com/products.htm#free
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. august 2000 - 16:58 #41
sorry den er ikke freeware, læste ligeforkert på hvad componet der blev brugt i scriptet var, men den kan da stadig hentes på det link jeg gav
Avatar billede main Nybegynder
08. august 2000 - 19:07 #42
Ok dalbjerg...Der hjalp du mig så nu vil du få nogle points men ikke dem alle