Avatar billede mariegaard2 Nybegynder
14. juni 2002 - 14:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mobile vs. desktop

Hej.

Jeg skal købe ny bærbar, og vil gerne vide hvor stor forskel der er på mobile og desktop CPU'er.

Hvor meget mere larmer desktop, og hvor meget mindre tid kan de holde på strømmen?
Avatar billede cd23mj Nybegynder
14. juni 2002 - 15:08 #1
en laptor larmer ikke ret meget i forhold til et godt kølet AMD system og CPUerne er sådan set det samme, ikke den store forskel der bortset fra at man ikke får så mange mzh.
Avatar billede aners Nybegynder
14. juni 2002 - 18:49 #2
cd23mj > en Intel Mobile 200Mhz Pentium MMX er ikke det samme som en
Intel Pentuim 200MHz MMX

Det er jo bare et eksempel...
Avatar billede martinhansen Nybegynder
14. juni 2002 - 19:31 #3
Der er bestemt forskel på en bærbar og stationær computer. Ang. dit spørgsmål har jeg erfaring med batterier, der holder omkring 2-3 timer ad gangen, hvis jeg både hører musik, skriver mv. på den bærbare.

Larm? En bærbar computer larmer ikke ret meget - hvis man da i det hele taget kan kalde det "larm". Lydniveauet er meget lavt, så det behøver du ikke tænke på.
Avatar billede gathond Nybegynder
14. juni 2002 - 22:58 #4
"Mobile" CPU'er har som regel nogen powersave features som ikke er at finde i de almindelige CPU'er, de bruger svjh også mindre strøm (længere batteritid)
Så de bruger som regel ikke så meget strøm og bliver ikke så varme (blæserne kører nok oftere hvis det er en desktop CPU der sidder i.
Avatar billede mariegaard2 Nybegynder
16. juni 2002 - 23:14 #5
*