Avatar billede dons Nybegynder
06. august 2000 - 11:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

online upload af billede

hvis jeg vil lave et script hvor man kan sende et billede til en email, på en hjemme side

hvordan gør jeg det?
Avatar billede devia Nybegynder
06. august 2000 - 11:59 #1
<a href=\"mailto:hans@hansen.dk\">E-Mail Hans Hansen</a>
=)

..eller er det meningen man skal kunne e-maile et billede FRA din hjemmeside ?  - beskriv lidt nærmere.
Avatar billede dons Nybegynder
06. august 2000 - 12:04 #2
Ja man skal kunne sende et billede fra hjemme siden til min email

der er frontpage server extention , cgi, og alt det der men jeg ved bare ikke det det kan lade sig gøre
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. august 2000 - 12:09 #3
Lad os lige kridte banen op ;-)    Man sidder og kigger på din side.
Der er en indtastningsform. Man kan skrive en besked. Man kan klikke på
en knap, og vælge en billedfil fra sin egen harddisk. Trykker på Submit/Send, og
så ender beskeden og billedet i din postkasse. Er det korrekt?

Hvad kan du på serveren (skidt med Frontpage): ASP/PHP/Perl?
Avatar billede dons Nybegynder
06. august 2000 - 12:11 #4
Der er PHP, men der kommer også asp
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. august 2000 - 12:14 #5
Så skulle du kunne. Men billedet skal vedhæftes din email som en MIME-encoded
fil (eller hvad det nu hedder), og det er jeg bestemt ikke god til ;-(

Så vi venter lige på en ekspert...
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. august 2000 - 12:31 #6
Kig ved CGIRESURSER.dk/com og så bare den gamle stavemåde for resurser?
Kan ikke huske hvordan det er....
Avatar billede mpj Nybegynder
06. august 2000 - 12:32 #7
EJ>>

\"Så vi venter lige på en ekspert... \"
Nå... Ja... ser man det..!

http://www.eksperten.dk/spm/22436

De sidste 5 indlæg elelr noget i den stil...!
*G*
Avatar billede parazite Nybegynder
06. august 2000 - 15:25 #8
Lytter lige med... har selv brug for sådan en funk. i stil med denne! *G*

- Parazite
Avatar billede olebole Juniormester
06. august 2000 - 18:58 #9
<ole>
    http://www.eksperten.dk/spm/21363
/Vh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
06. august 2000 - 19:09 #10
mpj  >> Du bliver i øjeblikket omtalt en del på ICQ - blandt adskillelige brugere af Eksperten. Du afslører dig selv som en dreng, der venter spændt på puberteten bl.a. ved - hver gang Erik eller jeg deltager i et spørgsmål - på den mest nuttede måde at smide med \'verbale badeænder\'. Eller da du i et spm. for nylig bare sådan MÅTTE udbryde: \"tissemand, røvhul og abelort\", da du følte dig provokeret.
Det generer såmænd ikke Erik og mig, da vi begge har små døtre under 10 - der jo som bekendt til tider opfører sig sådan, hvis de bliver lidt provokeret - men har du tænkt over, hvor dybt til grin, du gør dig selv?
Hvis ikke, kan jeg betro dig at det er tilfældet i vide kredse!

Hop nu op af den kravlegård og opfør dig bare en anelse modent...bare for din egen skyld - og inden dit statustab bliver uopretteligt.
/Vh
Avatar billede spacey Nybegynder
06. august 2000 - 19:39 #11
Ole>>> DU har 100% ret, men har bare lige begået den lille fejl at forveksle de 2 brugere MPJ og MJL.....

Ham du omtaler som hedder MJL i http://www.eksperten.dk/spm/22087
er altså IKKE den samme som dette spm\'s MPJ!

//Jens
Avatar billede olebole Juniormester
06. august 2000 - 20:12 #12
Undskyld...der var jeg vist lidt for hurtig! Sorry, mpj...!!! Skal ikke ske igen.

Men tag ikke fejl: Erik er faktisk ekspert!
/Vh
Avatar billede mpj Nybegynder
06. august 2000 - 21:20 #13
Hmmmm... Jaja...
Du er tilgivet... :o)

Avatar billede olebole Juniormester
06. august 2000 - 21:42 #14
Tak  :o)
Avatar billede change Nybegynder
07. august 2000 - 13:00 #15
det er temmelig besværligt at sende et billede med i en mail, og det koster en masse båndbredde. Både for din server, men også for modtageren. Det er ikke altid fedt at få tilsendt alle mulige billeder, slet ikke hvis man sidder på en dårlig linie...

et alternativ kunne måske være at sende et link til filen, som du så gemmer på din server ??

bare en tanke :-))
Avatar billede dons Nybegynder
07. august 2000 - 16:06 #16
Hmm, jeg tror at jeg opgiver at laver det

Mange tak for hjælpen...  :-)