Avatar billede integra2ren Nybegynder
14. juni 2002 - 13:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sikre konstant download

Hvordan sikre jeg at mine besøgende løbende downloader den næste del af en liniær-film?

Jeg forestiller mig at jeg i hovedtidslinien laver en del loadMovie og på den måde konstant henter den næste del ned så snart en er hentet.

Lad mig lige prøve at visualisere det.

Tidslinie:

>>------loadMovie1----loadMovie2----loadmovie3-->>

Flashfilm:
movie1.swf >>---------------->>
movie2.swf >>----------->>
movie3.swf >>------------------------>>

Vil flash så downloade movie2 hvis den stadig er igang med at afspille movie1?

Hvordan planlægger jeg min hovedfilm, med preloaders så den hele tiden henter data selvom den er igang med at afspille den første del. Jeg vil helst ikke have at den loader movie1.swf --> afspiller movie1 --> loader -->movie2 o.s.v

Men derimod at den loader movie1.swf -->afspiller movie1 samtidig med at den loader den næste i rækken.

Hvordan sikre jeg denne konstante download af den næste i rækken
Avatar billede pyroman Nybegynder
14. juni 2002 - 14:21 #1
Insæt dette:

loadMovieNum ("movie1.swf", 0);
if (movie1.getBytesLoaded == movie1.getBytesTotal) {
    movie1.play ();
    loadMovieNum ("movie2.swf", 0);
}
if (movie2.getBytesLoaded == movie2.getBytesTotal) {
    movie2.play ();
    loadMovieNum ("movie3.swf", 0);
}
if (movie2.getBytesLoaded == movie2.getBytesTotal) {
    movie2.play ();
    loadMovieNum ("movie3.swf", 0);
}
if (movie2.getBytesLoaded == movie2.getBytesTotal) {
    movie2.play ();
    loadMovieNum ("movie3.swf", 0);
}
if (movie2.getBytesLoaded == movie2.getBytesTotal) {
    movie2.play ();
Avatar billede pyroman Nybegynder
14. juni 2002 - 14:24 #2
Hov...

Vi fortsætter fra hvor vi slap...

Smid 3 sidste kode sektioner væk.

if (movie3.getBytesLoaded == movie3.getBytesTotal) {
    movie2.play ();
}
Avatar billede integra2ren Nybegynder
14. juni 2002 - 14:29 #3
ok, jeg skal lige være med her....

Jeg indsætter i 1. frame i hovedtidslinien:

loadMovieNum ("movie1.swf", 0);
if (movie1.getBytesLoaded == movie1.getBytesTotal) {
    movie1.play ();
    loadMovieNum ("movie2.swf", 0);
}
if (movie2.getBytesLoaded == movie2.getBytesTotal) {
    movie2.play ();
    loadMovieNum ("movie3.swf", 0);
}
if (movie3.getBytesLoaded == movie3.getBytesTotal) {
    movie2.play ();
}

Men hvordan styrer jeg at den ikke begynder at afspille movie2 inden movie1 er færdig?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
14. juni 2002 - 16:13 #4
Den kode duer da ikke !!

For det første skal der stå getBytesLoaded() og getBytesTotal()

For det andet vil den kode skifte filmen ud lige så snart den er loaded, da du loader til level 0 hele tiden !?!?!?!?!?

Og man kan heller ikke skrive movie1.getBytesLoaded(), den skal kaldes på et objekt, eller _root.

Lige så snart du starter dette script bliver filmen skiftet ud, og når den nye er indlæst skiftes den ud igen (hvis ellers scriptet duede) !
Avatar billede pyroman Nybegynder
15. juni 2002 - 10:46 #5
Ja okay det var lidt hurtiglavet og jeg har indset at jeg har dummet mig lidt. Jeg prøver at lave en ny.
integra2ren> Glem alt det andet. Der kommer noget nyt.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. juni 2002 - 14:53 #6
alle filmene skal have en tom frame med stop() i starten.

Skriv så i film 1 i frame 1

loadMovieNum("film2.swf", 1) //så ligger den og venter i level1

lav en tom frame til sidst (i film 1) og skriv:

stop();
_level1.play();

i film2, der så kører nu skriver du i frame 2

loadMovieNum("film3.swf", 2) //den læser vi ind i level2

(husk en tom stopframe først i alle film)

Og til sidst i film2 - en tom frame med

stop();
_level2.play();

-Håber du kan se princippet her. Den læser den næste film ind når den starter en, den næste står og venter til den får at vide fra den underliggende at den skal starte, og derefter loade endnu en ventende film ind ovenpå.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. juni 2002 - 14:56 #7
Altså, den aller-første film i level0, skal naturligvis ikke have en stop i starten. Den skal bare køre fra starten af naturligvis.

film1: loadfilm2----->startfilm2
film2:                loadfilm3----->startfilm3
film3:                              loadfilm4----->startfilm4

(o;
Avatar billede integra2ren Nybegynder
28. juni 2002 - 15:29 #8
>>legende

Det ser meget rigtigt ud. Jeg vil give dig point når jeg får det til at virke.
Avatar billede integra2ren Nybegynder
02. september 2002 - 13:47 #9
Lang varm sommer. Er nu tilbage ved tasterne.

Skal nok smide point i ringen - snart