Avatar billede _christian_ Nybegynder
29. juni 1999 - 08:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse af et dir !

Hvordan laver jeg password beskyttelse af en mappe på en IIS, så brugerne kun bliver prompet for brugernavn og password. og altså IKKE DOMAINE !!!!
Avatar billede hojben Novice
29. juni 1999 - 08:59 #1
På NT'en sætter du permissions på selve biblioteket!! Egentlig simpelt..
Avatar billede a1a1 Novice
29. juni 1999 - 09:00 #2
Du åbner din internet service manager,
højre klikker på den ønskede mappe,
vælg Properties (egenskaber),
vælg Mappesikkerhed,
klik rediger på den øverste,
vælg kun den miderste (Basis godkendelse)..

Jeg går udfra at du kører NT 4.0, du kan ikke gøre det på samme måde med win98 i hvertfald.
Avatar billede a1a1 Novice
29. juni 1999 - 09:03 #3
øv hvorfor er jeg så langsom, men jeg er nu ikke sikker på at hojbens svar holder vand..;)
Avatar billede hojben Novice
29. juni 1999 - 09:05 #4
a1 >> Jo det gør.. *SS* Bruger det selv
Avatar billede skysurfer Nybegynder
29. juni 1999 - 09:12 #5
nej det gør ej, for det er kun local der skal bruges pass til den så! Brugere bliver ikke prompet for et password men får bare at vide at der ikke er adgang til den folder!
Avatar billede hojben Novice
29. juni 1999 - 09:18 #6
Sky >> Check www.krus.dk og tryk på et af de links hvor man skal skrive brugernavn og adgangskode!!!!
Avatar billede skysurfer Nybegynder
29. juni 1999 - 09:21 #7
Hvis det virker er det bare endnu et af Microsofts mange spasser features!! hehe
Avatar billede hojben Novice
29. juni 1999 - 09:23 #8
Det gør det!!! Jeg ville ik fylde jer med løgn *SS*
Avatar billede _christian_ Nybegynder
29. juni 1999 - 09:50 #9
Hejsa og TUSIND tak for de hurtige svar !

Hojben : Jeg havde prøvet det du sagde, virkede ikke. Så den holder ikke her, ved mit system. Weird at det virker ved dig

Avatar billede _christian_ Nybegynder
29. juni 1999 - 09:51 #10
a1: Det var præsis det manglede...at fjerne fluebenet i nederste (Challange response. Det var det hele..!!
Thanks.......points for U
Avatar billede floffy Nybegynder
05. august 1999 - 22:18 #11
Men er der nogle af jer der så kan få passwordbeskyttelse (IIS40) til at virke med Netscape? Nope