Avatar billede supermus Nybegynder
13. juni 2002 - 09:08 Der er 4 kommentarer

Kan ikke logge på interaktivt.

Har jeg overhovedet nogen mulighed for at logge på min pc installeret med Win2000, hvis jeg under Administrative Tools->Local Security Settings->Local Policies->User Rights Assignments, har aktiveret "Deny Logon Locally" og valgt "Alle". Jeg kan ikke logge på med nogen af brugerne og heller ikke "administrator", jeg får kun beskeden "Du kan ikke logge på interaktivt!".

Kan jeg redde mig ud af den? Logge på, på en anden måde evt via netværket eller skal jeg tømme hele maskinen og starte forfra?
Avatar billede triton Nybegynder
13. juni 2002 - 13:32 #1
Problemet er beskrevet på Microsoft technet Q276590.

Løsningen er at logge på med en administrator konto på en anden klient.
Derefter bruge ntrights commandoen (recourse kittet)

ntrights -m \\computer -u group or user to remove -r SetDenyInteractiveLogonRight
Avatar billede triton Nybegynder
13. juni 2002 - 13:36 #2
Avatar billede triton Nybegynder
17. juni 2002 - 12:11 #3
Hvis svaret har hjulpet, hvad med nogle point?
Avatar billede triton Nybegynder
23. juli 2002 - 13:53 #4
Aha, jeg svarer lige